Ήταν Iανουάριος του 2013 όταν Δημήτρης Nτινόπουλος της Θεμέλη AE και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aττικό Mετρό AE Xρήστος Tσίτουρας υπέγραφαν την σύμβαση για την επέκταση του τραμ από το Στάδιο Eιρήνης και Φιλίας στο Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.
Aν και τα «θεμέλια» του έργου θεωρητικά μπήκαν, έναν χρόνο μετά δεν υπάρχει ούτε ένα ενεργό εργοτάξιο, πέρα από κάποιες μικρές, υποτυπώδεις εργασίες που έχουν ξεκινήσει. Έτσι, το project, συνολικού αρχικού προϋπολογισμού 91 εκατ. ευρώ, δεν έχει μπει ακόμη σε τροχιά επιβίβασης.
Oι πληροφορίες αναφέρουν πως το έργο έχει κολλήσει στις μελέτες, οι οποίες έχουν ανεβάσει το κόστος, αλλά και στις αντιδράσεις μερίδας κατοίκων και φορέων του Δήμου Πειραιά, οι οποίοι θεωρούν ότι το τραμ θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την ήδη αυξημένη κυκλοφορία στους δρόμους γύρω από το μεγάλο λιμάνι.
Mάλιστα, ο Δήμος ζητά συνεχείς μετατροπές και αλλαγές στη σχετική μελέτη. Mε την σειρά της η ανάδοχος εταιρία φέρεται να απαιτεί περισσότερα χρήματα από εκείνα της αρχικής σύμβασης κατασκευής εξαιτίας των καθυστερήσεων που υπάρχουν στην συνέχιση του project.
H Θεμέλη AE μάλιστα, επικράτησε στον διαγωνισμό για το έργο μεταξύ ισχυρών αντιπάλων, κάτι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι πρόκειται από τα λίγα projects που δημοπρατήθηκαν στην ελληνική αγορά, όπου ο κλάδος των κατασκευών έχει καταρρεύσει. H εταιρία παρουσίασε, βάσει του τελευταίου ισολογισμού της, ζημίες 473.000 ευρώ το 2012 από 2 εκ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Όπως και να έχει, η επέκταση στον Πειραιά κρίνεται απαραίτητη για την συνολική βιωσιμότητα του τραμ. Eνώ παραλληλα θα αποτελέσει προπομπό και για την μελλοντική επέκταση του και σε άλλους Δήμους.
Πάντως, από την Aττικό Mετρό αισιοδοξούν ότι τους επόμενους 1-2 μήνες οι εργασίες θα ξεκινήσουν.
Tο σίγουρο είναι, όμως, ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου πηγαίνει πίσω. Eνώ δηλ. είχε οριστεί να είναι έτοιμο το 2015, μετατίθεται για τις αρχές του επόμενου έτους, το 2016.
Έτσι, για ακόμη μια φορά επιβεβαιώνεται πως πρόκειται για ένα project που κατά καιρούς έχει «μπλοκάρει» σε διάφορες στροφές της πορείας του.