Το άστρο της Daimler πήγαινε προς στιγμή να δύσει, όμως μετά από μια περίοδο δυσκολιών λάμπει και πάλι. Οι πωλήσεις δεν πήγαιναν καλά και ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Audi ή BMW, την ξεπέρασαν, μετά όμως από μια ριζική ανανέωση των μοντέλων και ένα πρόγραμμα εξυγίανσης και επενδύσεων σε τεχνολογίες του μέλλοντος, κατάφερε η Daimler να αναστρέψει το κλίμα.
Χθες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Ντίτερ Τσέτσε παρουσίασε τον απολογισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2013 με πολύ καλά αποτελέσματα τόσο στις πωλήσεις και στον τζίρο, όσο και στα γενικά επιχειρηματικά αποτελέσματα. Σχεδόν 7% περισσότερα αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά πουλήθηκαν μέσα στο 2013, με αποτέλεσμα να αγγίξει ο κύκλος εργασιών τα 118 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε αύξηση 3%, ή κέρδος ύψους 8,7 δισ. ευρώ, ποσό – ρεκόρ.
«Το 2013 ήταν πραγματικά ένας χρόνος, που δεν ξεκίνησε ιδιαίτερα καλά αλλά έκλεισε με μεγάλη επιτυχία», δήλωσε ο Ντίτερ Τσέτσε. «Το σημαντικότερο είναι ότι με τη νέα μας παραγωγή και τα προγράμματά μας, βάλαμε τις βάσεις για άλλες επιτυχίες τα επόμενα χρόνια. Το συμπέρασμά μου είναι ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πάει καλά με βάση τους στόχους μας και προσεχώς θα πάει καλύτερα», ανέφερε.
Η Daimler ωφελήθηκε πολύ από την πώληση εξαρτημάτων στην κοινοπραξία αμυντικού εξοπλισμού και αεροναυπηγικής EADS (σήμερα Airbus Group). Το ποσό των 3,2 δισ. ευρώ που εισέπραξε θα το επενδύσει για τη δημιουργία νέων μοντέλων. Οι καλές ειδήσεις είχαν θετικό αντίκτυπο και στο χρηματιστήριο, κατά την έναρξη της συνεδρίασης η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσίαση ανοδική αύξηση.
Έμφαση σε βασικές αγορές
Ο Στέφαν Μπράτσελ από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοματοποίησης στο Μπέργκις Γκλάντμπαχ βλέπει με ικανοποίηση την επιχειρηματική εξέλιξη, αλλά παραδέχεται ότι «για να σημειωθεί πραγματική αλλαγή θα πρέπει να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα. Αλλά από ό,τι βλέπουμε ιδιαίτερα το τελευταίο εξάμηνο ορισμένα μέτρα που εφαρμόστηκαν, έπιασαν τόπο. Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να ενισχυθεί η παρουσία της Daimler σε βασικές αγορές, όπως στην Κίνας, που αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για τον κολοσσό λόγω του ότι δεν μπόρεσε να αντέξει τον ανταγωνισμό. Εδώ χρειάζεται διόρθωση και ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς».
Η αντεπίθεση που έκανε η Daimler στην αγορά με επτά νέα μοντέλα έφερε καρπούς. Η εταιρεία θέλει να αλλάξει κυρίως το ίματζ της Mercedes – Benz για να αγγίξει νεώτερης ηλικίας πελάτες. Το προσπαθεί εδώ και καιρό με πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου, όπου 90.000 έδειξαν να ενδιαφέρονται. Παράλληλα, η αύξηση των πωλήσεων το μήνα Ιανουάριο ενισχύει τις ελπίδες ότι θα πάει καλά όλη η χρονιά.
«Μετά από δύο χρόνια συγκρατημένης ύφεσης της παγκόσμιας οικονομίας, παρά τις ανασφάλειες στις αναδυόμενες οικονομίες, υπάρχουν ελπίδες για βελτίωση», σημειώνει ο Ντίτσε Τσέτσε. «Οφείλεται στην αναζωογόνηση της ανάπτυξης στις βιομηχανικές χώρες. Γι’ αυτό και προβλέπουμε αυξήσεις στις πωλήσεις των ΙΧ ύψους 4% με 5% για φέτος, αλλά και σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων».