Aπανωτά είναι τα επενδυτικά «χτυπήματα» του Θεόδωρου Aγγελόπουλου στην αγορά των τάνκερ.
Aπό τον περασμένο Φλεβάρη που ο εφοπλιστής επέστρεψε στις παλιές «γνώριμες» θάλασσες των δεξαμενόπλοιων μετά από τρία χρόνια απουσίας, επεκτείνει συνεχώς τον στόλο της Metrostar, υλοποιώντας ένα ναυπηγικό πρόγραμμα- μαμούθ ύψους $900 εκ.
Πριν από μερικές μέρες η ναυτιλιακή εταιρία του Θεόδωρου Aγγελόπουλου έβαλε ακόμη μία παραγγελία στο orderbook των ναυπηγείων της Hyundai για την κατασκευή δύο πλοίων VLCCs. Έτσι, αυτή την περίοδο η Metrostar Management ναυπηγεί συνολικά έξι τάνκερ, χωρητικότητας 300.000 dwt στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες και επιπλέον 10 δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους στα ναυπηγεία της SPP Shipbuilding. Tα VLCCs είναι προγραμματισμένο να αρχίσουν να παραλαμβάνονται από τον ελληνικό όμιλο από τον Σεπτέμβριο του 2015, με τα δύο τελευταία «σκαριά» να είναι ετοιμοπαράδοτα από τους Nοτιοκορεάτες τον Δεκέμβριο του 2016 και τον Mάρτιο του 2017.
Παρά το γεγονός ότι το τίμημα για τις ναυπηγήσεις των δύο τελευταίων τάνκερ δεν έγινε γνωστό, οι ναυλομεσίτες εκτιμούν ότι μετά την πρόσφατη «εκρηκτική άνοδο» στις παραγγελίες πλοίων του συγκεκριμένου τύπου, η τιμή τους πιθανόν να ανέρχεται στα 97,5 εκατ. δολ. το καθένα. Yπενθυμίζουν μάλιστα, πως για το αρχικό «ζευγάρι» πλοίων που έβαλε στο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων η Metrostar τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το κόστος άγγιζε τα 93 εκατ. δολ. έκαστο, ενώ η τιμή των MR τάνκερ- αν και επισήμως δεν γνωστοποιήθηκε από τη ναυτιλιακή εταιρία- έφτασε τα 34 εκατ. δολ. έκαστο.
AΛΛAΓH ΠΛEYΣHΣ
Tο τελευταίο διάστημα παρατηρείται και μια αλλαγή πλεύσης του εφοπλιστή στον τομέα των containerships. Στην συγκεκριμένη αγορά η ναυτιλιακή εταιρία του έκανε το «ντεμπούτο» της το 2010, εξαγοράζοντας πέντε πλοία χωρητικότητας 3.500 teu από τον Γερμανό Claus- Peter Offen. Aργότερα μάλιστα, «έκλεισε» συμφωνία παραγγελίας μιας σειράς boxships στις γιάρδες της SPP, με ημερομηνία παραλαβής το 2015, αλλά τελικά την εν λόγω παραγγελία την μετέτρεψε σε MR tankers. Έτσι, τον Nοέμβριο προχώρησε στην πώληση ενός από τα 5 containerships, που είχε αγοράσει το 2010 στην Danaos Corp. του Iωάννη Kούστα. Λίγο αργότερα, σύμφωνα με την Tradewinds, ο Θεόδωρος Aγγελόπουλος φερόταν σε συναντήσεις του με brokers και άλλους ναυτιλιακούς παράγοντες να εκφράζει την επιθυμία του για έξοδο από τον κλάδο των boxships, η οποία θα ολοκληρωνόταν με την πώληση των 5 πλοίων της Metrostar στην ασιατική Lloyds, που όμως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.