Το χρηματιστήριο Nasdaq ξεκίνησε την Τετάρτη τη διαδικασία διαγραφής από το ταμπλό του τίτλου της Bed Bath & Beyond, μία εβδομάδα και κάτι αφότου η προβληματική εταιρεία λιανικής πώλησης οικιακών ειδών κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 11 για προστασία από πτώχευση.
Το αρμόδιο τμήμα εισαγωγών του Nasdaq έχει χαρακτηρίσει τον τίτλο της Bed Bath & Beyond ως μετοχή υπό αναστολή, με την αιτιολογία για την κατάταξη αυτή να επικαλείται “ρυθμιστικούς/μη συμμόρφωσης” λόγους.
Η μετοχή της Bed Bath & Beyond συνέχιζε πάντως να διαπραγματεύεται στην εξωχρηματιστηριακήα γορά την Τετάρτη με τον κωδικό “ΒΒΒΥQ”, σημειώνοντας απώλειες 4,1% στα 7,2 σεντς στις προσυνεδριακές συναλλαγές.
Η πτώχευση της εταιρείας λιανικής πώλησης οικιακών ειδών ακολούθησε δύο χρόνια αναταράξεων που σηματοδοτήθηκαν από λάθη στρατηγικής, απώλεια αποθεματικών κεφαλαίων, αμφισβητούμενες επιχειρηματικές πρακτικές αλλά το πλήγμα που δέχθηκε η δραστηριότητά της κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού.
Η πάλαι ποτέ κραταιά εταιρεία λιανικού εμπορίου ιδρύθηκε από τους Warren Eisenberg και Leonard Feinstein, ενώ άνοιξε τα δύο πρώτα καταστήματά της το 1971, στο Σπρίνγκφιλντ του Νιου Τζέρσι και στο Κένταρχορστ της Νέας Υόρκης. Η εταιρεία αναπτύχθηκε ραγδαία τις δεκαετίες που ακολούθησαν, ανοίγοντας το 100ο κατάστημά της, στο Ιρβάιν της Καλιφόρνια, το 1996, και το 200ο στο Παλμ Μπιτς Γκάρντενς της Φλόριντα, σχεδόν τρία χρόνια αργότερα.
Η Bed Bath & Beyond εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Ιούνιο του 1992 με την προσαρμοσμένη τιμή της στα 1,06 δολάρια κατά την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσής της. Η ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας οδήγησε τη μετοχή της στο επίπεδο ρεκόρ των 80,48 δολαρίων στις 3 Ιανουαρίου του 2014, μετά από τέσσερα split σε αναλογία 2 προς 1 μετοχή μέχρι εκείνη τη στιγμή. Έκτοτε ακολούθησε μια σταθερά πτωτική πορεία, ενώ εχθές ο τίτλος έκλεισε στα 7,5 σεντς.
Την εποχή που πραγματοποιήθηκε η δημόσια εγγραφή της εταιρείας η κεφαλαιοποίησή της ανερχόταν στα 288 εκατ. δολάρια, η οποία κορυφώθηκε στα 17,4 δισ. δολάρια τον Ιούνιο του 2012, σύμφωνα με τον Charlie Bilello, επικεφαλής στρατηγικής αγοράς στην εταιρεία διαχείρισης πλούτου Creative Planning.
Σήμερα η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται μόλις στα 44,1 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Barbara Kahn, καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν στο “θάνατο” της Bed Bath & Beyond ήταν η αδυναμία της να υψώσει άμυνες στην επίθεση ηλεκτρονικού εμπορίου των κολοσσών Target Corp. και Walmart Inc.
Όπως εξηγεί η Kahn, “η Walmart και η Target συνειδητοποίησαν πολύ πιο γρήγορα τη σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου και αφμότερες επένδυσαν σε πολυκαναλικές στρατηγικές που βασίστηκαν στα πλεονεκτήματα των καταστημάτων τους και στην αξιοποίηση της ευκολίας που παρέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο”.