Η πιο καταστροφική πτώση των τιμών του πετρελαίου εδώ και μια γενιά αποτελεί μια απρόσμενη ευκαιρία για τους πλοιοκτήτες, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Με τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών να απέχει από τον καθορισμό ανώτατων ορίων στην παραγωγή σε μια προσπάθεια να αυξήσει το μερίδιό του στην αγορά, τα πλοία που μπορούν να μεταφέρουν έως και 2 εκατ. βαρέλια σε κάθε ταξίδι βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση προκειμένου να μεταφέρουν αργό από τη Μέση Ανατολή στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική. Ενώ οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν κατά 35% περίπου το 2015, ο μέσος όρος κερδών για αυτά τα πλοία ανήλθε στα 67.366 δολάρια την ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο τουλάχιστον από το 2009, σύμφωνα με τον Clarkson, τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό οίκο στον κόσμο.
«Τα άστρα τώρα μας ευνοούν», δήλωσε ο Νικόλας Τσάκος, διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation σε συνέντευξή του στο Bloomberg, προσθέτοντας ότι η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου πιθανόν να ενισχύσει τη ζήτηση την επόμενη χρονιά.
Οι αναλυτές προβλέπουν πως αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης θα διατηρηθεί για περίπου τους ίδιους λόγους που κάποιοι εμφανίζονται απαισιόδοξοι σε σχέση με την τιμή του πετρελαίου. Ο ΟΠΕΚ δεν δείχνει τάσεις αντιστροφής της στρατηγικής του, ενώ το Ιράν έχει ήδη παρουσιάσει τα σχέδιά του για αύξηση των εξαγωγών μόλις αρθούν οι διεθνείς κυρώσεις σε βάρος της χώρας.
Παράλληλα, οι ΗΠΑ μόλις κατήργησαν το όριο για τις εξαγωγές.
Σύμφωνα με τον Τσάκο, το γεγονός ότι τα επίγεια αποθέματα βρίσκονται ήδη σε επίπεδα ρεκόρ θα μπορούσε να σημαίνει ότι περισσότερα βαρέλια αργού θα αποθηκευθούν εν τέλει στα πλοία, αυξάνοντας περαιτέρω τα κέρδη.