Επιχειρήσεις με κύριο γνώρισμα την εξωστρέφεια ήταν εκείνες που ξεχώρισαν ως προς την πορεία των μεγεθών τους, στο πρώτο τρίμηνο του 2011.
Με διαφορά τα καλύτερα αποτελέσματα από τις εταιρείες, οι μετοχές των οποίων απαρτίζουν τον δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης στο α’ τρίμηνο, παρουσίασε η Motor oil. Η σημαντική αύξηση κερδών και πωλήσεων στηρίχθηκε στις εξαγωγές και τις πωλήσεις προς τη ναυτιλία.
Εμφάνισε κέρδη 62,4 εκατ. ευρώ από 12,5 εκατ. πέρυσι στο ίδιο διάστημα πέρυσι. Τζίρος 1,82 δισ. από 1,1 δισ. πέρυσι στο α’ τρίμηνο και εξαγωγές αυξημένες σε όγκο κατά 12,88%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών επηρεάστηκε θετικά από την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 16,6% στις διεθνείς αγορές (μερίδια 13% Ευρωπαϊκή Ένωση, 37% Λοιποί) αντισταθμίζοντας την υποχώρηση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά κατά 4,8% και της μείωσης της συνεισφοράς του ομίλου της ΔΕΗ κατά 45,5%.
Μυτιληναίος – ΜΕΤΚΑ
Σε σταθερά αναπτυξιακή πορεία παρέμεινε ο όμιλος Μυτιληναίου στο α’ τρίμηνο του 2011 καθώς τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 15,0 εκατ. έναντι 12,4 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010. Οι πωλήσεις του τομέα Μεταλλουργίας και της ΜΕΤΚΑ έδωσαν την ώθηση στον κύκλο εργασιών του ομίλου το α’ τρίμηνο, άνοδος που οφείλεται στον εξαγωγικό τους χαρακτήρα.
Κατά 62 % αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών του ομίλου στα 281 εκατ. ευρώ. Η ΜΕΤΚΑ παρουσίασε πωλήσεις στα 162,2 εκατ. (από 105,5 εκατ.) και κέρδη 17,7 εκατ. (από 10,9 εκατ.) και με ένα ιδιαίτερα υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο αξίας 2,2 δισ. ευρώ το 93% του οποίου αποτελείται από έργα του εξωτερικού.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανέρχεται σε 2,2 δισ. ευρώ μετά την ανάληψη ενός δεύτερου έργου στη Συρία, ενώ σημαντικά έργα έχουν αναληφθεί επίσης σε Τουρκία και Ρουμανία. Σαν αποτέλεσμα το 93% του ανεκτέλεστου υπολοίπου αποτελείται πλέον από έργα του εξωτερικού.
Όμιλος Βιοχάλκο
Κέρδη έναντι ζημιών κατέγραψε το α΄ τρίμηνο του 2011 ο όμιλος της Βιοχάλκο. Τα καθαρά ενοποιημένα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα τρίτων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 6,82 εκατ. ευρώ (ή 0,0342 ευρώ ανά μετοχή) έναντι ζημιών 2,8 εκατ. ευρώ (ή -0,0141 ευρώ ανά μετοχή), το α’ τρίμηνο του 2010.Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 32,7% και ανήλθε στα 860 εκατ. ευρώ. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων στηρίχθηκε στην κεντρική και ανατολική και η επέκταση σε νέες αγορές.
Η εστίαση του κύκλου εργασιών των θυγατρικών εταιρειών του ομίλου Βιοχάλκο στις εξαγωγικές τους δραστηριότητες αντιστάθμισε την κάμψη της ζήτησης στην εγχώρια αγορά ενώ συγχρόνως τις επανέφεραν σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Aναφορικά με τα οικονομικά μεγέθη της Σιδενόρ, η ζήτηση για προϊόντα σιδήρου (αποτέλεσαν το 81% επί του συνολικού όγκου πωλήσεων) καθώς και η αύξηση των συνολικών πωλήσεων κατά 25% της θυγατρικής Σωληνουργείων Κορίνθου επηρέασαν θετικά τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του ομίλου (271 εκ. ευρώ, +30,8%), εκ του οποίου το 75% αφορούσε εξαγωγικές δραστηριότητες σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Η παραπάνω εξέλιξη κατάφερε να αντισταθμίσει τη σημαντική μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά, η οποία υποχώρησε περίπου 80%. Βελτιωμένη εικόνα στο σύνολο των ισολογισμών του παρουσίασαν οι όμιλοι Χαλκόρ και Ελβάλ, γεγονός που αποτυπώνεται στα αποτελέσματα εξωτερικό και κυρίως στην Αμερική (7,9 εκ. ευρώ, +946%), στη Δυτική Ευρώπη (19,3 εκ. ευρώ,+67,8%) και στη Λοιπή Ευρωπαϊκή Ένωση (216,7 εκ. ευρώ, +46,6%).
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και τα αντίστοιχα του ομίλου της Ελβάλ, με την εξαγωγική δραστηριότητα να ωθεί το σύνολο των βασικών μεγεθών. Συγκεκριμένα κατά 59,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (193,4 εκ. ευρώ) και κατά 64,8% στις λοιπές Ευρωπαϊκές Χώρες, αντισταθμίζοντας την υποχώρηση που παρατηρήθηκε στην εγχώρια αγορά (3,2%), την Αμερική (?41,4%) και την Ασία (?25,8%).
Frigoglass
Πολύ καλή η εικόνα της Frigoglass το πρώτο τρίμηνο 2011, λόγω κυρίως της εξαγωγικής της δραστηριότητας, παρά την αύξηση των πρώτων υλών, καθώς χάλυβας, χαλκός και αλουμίνιο αντιστοιχούν στο 55% του κόστους πωλήσεών της.
Αύξηση 85,3% στα καθαρά κέρδη παρουσίασε στο α’ τρίμηνο του 2011, καθώς διαμορφώθηκαν σε 8,729 εκατ. από 4,711 εκατ. το τρίμηνο του 2010. Οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 44,6% και διαμορφώθηκαν σε 134,826 εκατ., αύξηση που προέρχεται κυρίως από την Ευρώπη. Τα ισχυρά μεγέθη στηρίχθηκαν στο ισχυρό momentum των πωλήσεων στην Ευρώπη, που σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες διαχείρισης του κόστους, κατάφερε να αντισταθμίσει τη σημαντική αύξηση στο κόστος εισροών.
S&B
Καλό το ξεκίνημα του 2011 και για την S&B, με το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του ομίλου να προέρχεται από Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, στις οποίες η βιομηχανική παραγωγή ανέκαμψε σημαντικά, ενισχύοντας τη ζήτηση για τα προϊόντα του ομίλου.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2011 τα έσοδα του Ομίλου άγγιξαν τα 111,8 εκατ. αυξημένα κατά 17,4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010 ενώ η αύξηση των εσόδων επιταχύνθηκε από το 12,1% του τελευταίου τριμήνου του 2010.
Όμως ως αποτέλεσμα των υψηλότερων φόρων σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010, τα καθαρά κέρδη για τους μετόχους και τα κέρδη ανά μετοχή έφθασαν τα 4,1 εκατ. και 0,08 ευρώ, αντιπροσωπεύοντας αυξήσεις κατά 2% και 2,5% αντίστοιχα.
Οι αγορές που σχετίζονται με τη μεταλλουργία παρουσίασαν περαιτέρω βελτίωση σε συνέχεια της αυξημένης παραγωγής χάλυβα σε παγκόσμιο επίπεδο και της βελτίωσης των συνθηκών στην αυτοκινητοβιομηχανία σε μερικές από τις βασικές περιοχές που εξάγει ο όμιλος.
Ελληνικά Καλώδια, Nexans και Πλαστικά Θράκης
Επίσης σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών παρουσίασαν και οι εταιρείες Ελληνικά Καλώδια, Nexans και Πλαστικά Θράκης. Ο εργασιών του Ομίλου Ελληνικά Καλώδια το πρώτο τρίμηνο του 2011 ανήλθε στα 104 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 38%.
Η αύξηση αυτή οφείλεται τόσο στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, κυρίως προς χώρες του εξωτερικού, όσο και στην άνοδο των τιμών των μετάλλων σε σχέση με το 2010. Τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 88.000 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010.
Η Nexans παρουσίασε πωλήσεις στα 19,7 εκατ. ευρώ, έναντι 16,7 εκατ. ευρώ το α΄3μηνο 2010 και καθαρό αποτέλεσμα σε +229 χιλ. ευρώ έναντι ζημιάς 17 χιλ. κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Αύξηση 13,2% στα καθαρά κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας(866.000 ευρώ) και 23,6% στον κύκλο εργασιών(60,4 εκατ. ευρώ) παρουσίασαν τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα της Πλαστικά Θράκης στο α’ τρίμηνο του 2011, σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2010, στηριζόμενα στην ισχυρή ζήτηση στις διεθνείς αγορές, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 14% των ενοποιημένων πωλήσεων στο α’ τρίμηνο του 2011 πραγματοποιήθηκε στην εγχώρια αγορά.