Μεικτές τάσεις επικράτησαν στα ασιατικά χρηματιστήρια, καθώς τα στοιχεία μεταποίησης της Κίνας κινήθηκαν χαμηλότερα από τις προβλέψεις.
Ο ιαπωνικός Nikkei στο Τόκιο υποχωρεί κατά 1,63% ενώ και ο ευρύτερος Topix σημειώνει πτώση κατά 0,65%.
Στην Αυστραλία ο ASX 200 με οριακή άνοδο 0,08%, ενώ στη Νότια Κορέα ο Kospi ενισχύθηκε οριακά κατά 0,02%.
Στην ηπειρωτική Κίνα, ο Shanghai composite χάνει 0,21%, ενώ στο Χονγκ Κονγκ ο δείκτης Hang Seng έχασε τα προηγούμενα κέρδη υποχωρώντας κατά 0,52%.
Τα στοιχεία για τη μεταποίηση στην Κίνα έδειξαν απροσδόκητη πτώση τον Μάιο, καθώς ο επίσημος PMI μεταποίησης ανήλθε σε 49,4, έναντι εκτίμησης οικονομολόγων που συμμετείχαν σε έρευνα του Reuters για 49,9. Αυτό σημαίνει ότι δεν κατάφερε να περάσει τις 50 μονάδες που χωρίζει την επέκταση από τη συρρίκνωση.
Όπως σημειώνουν αναλυτές, αν κοιτάξει κανείς όλους τους δείκτες που σχετίζονται με το εμπόριο, θα δει ότι έχουν υποχωρήσει αρκετά σημαντικά. Η τελευταία κλιμάκωση με την επιβολή δασμών στις 10 Μαΐου, όπως λένε, έχει παίξει σίγουρα ρόλο σε αυτό. Στις παραγγελίες, στη ζήτηση, αλλά και στην καταναλωτική και επιχειρηματική εμπιστοσύνη της Κίνας.
Στο μεταξύ, το βράδυ της Πέμπτης, ο Αμερικανός πρόεδρος ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει νέους δασμούς 5% σε όλα τα προϊόντα από το Μεξικό προκειμένου να σταματήσει τη ροή των μεταναστών προς τις ΗΠΑ. Οι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ στις 10 Ιουνίου και θα αυξάνονται κάθε μήνα έως ότου φτάσουν το 25% την 1η Οκτωβρίου, εάν ο Τραμπ δεν είναι ικανοποιημένος με τις προσπάθειες του Μεξικού να ενισχύσει την ασφάλεια στα σύνορα.
Στο επίκεντρο των πιέσεων βρίσκονται οι μεγάλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν εργοστάσιο εργοστάσιο στο Μεξικό μετά τις ανακοινώσεις Τραμπ. Η Toyota χάνει 2,7%, η Honda υποχωρεί 4,1%, ενώ η Mazda κατρακυλά σχεδόν 7%.
Η νοτιοκορεατική Kia Motors σημείωσε απώλειες άνω του 3%.