Οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη οδεύουν προς εβδομαδιαία άνοδο.
To TTF παράδοσης Δεκεμβρίου κινείται σήμερα πτωτικά κατά -3,7% στα 108,3, μετά από πτώση 1,2% την Πέμπτη. Το αντίστοιχο συμβόλαιο για το φυσικό αέριο του Ηνωμένου Βασιλείου κινήθηκε πτωτικά (-3,8%).
Τα futures για το ευρωπαϊκό συμβόλαιο αναφοράς σημείωσαν άνοδο περίπου 10% αυτή την εβδομάδα. Οι θερμοκρασίες προβλέπεται να πέσουν κάτω από τις φυσιολογικές εποχικές τιμές σε ολόκληρη την περιοχή και το Βερολίνο θα αντιμετωπίσει θερμοκρασίες κάτω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου τις επόμενες ημέρες, ανέφερε η Maxar σε έκθεσή της.
Η ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου πρόκειται να ξεκινήσει το χειμώνα σε άνετη θέση, με τους αποθηκευτικούς χώρους να είναι σχεδόν γεμάτοι. Πολλοί αναλυτές προβλέπουν ότι η ήπειρος θα είναι σε θέση να περάσει τη σεζόν, ακόμη και εν μέσω μειωμένων ρωσικών προμηθειών φυσικού αερίου. Ωστόσο, οποιαδήποτε ισχυρότερη από την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης ή περαιτέρω περικοπές της προσφοράς θα μπορούσαν να επαναφέρουν τις ανησυχίες ότι τα αποθέματα θα εξαντληθούν γρήγορα, αυξάνοντας την ευπάθεια της αγοράς.
Εάν δεν σημειωθούν “εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες” κατά τους επόμενους μήνες, είναι “εξαιρετικά απίθανο” να εμφανιστούν ελλείψεις φέτος τον χειμώνα στη Γερμανία, ανέφερε σε έκθεσή της την Παρασκευή μια ένωση διαχειριστών αποθηκών φυσικού αερίου.
Οι traders σταθμίζουν επίσης την είδηση ότι ένας μεγάλος παραγωγός υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ θα πρέπει να καθυστερήσει τις αποστολές που αναμενόταν να βοηθήσουν στην τροφοδοσία της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.
Η μονάδα εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου Freeport στο Τέξας είναι “πολύ πιθανό” να καθυστερήσει περαιτέρω την επανεκκίνησή της, σύμφωνα με έναν από τους εμπλεκόμενους φορείς της.
Η εγκατάσταση εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου -που τέθηκε εκτός λειτουργίας μετά από έκρηξη και πυρκαγιά τον Ιούνιο- είχε προγραμματιστεί να επανεκκινήσει στα μέσα Νοεμβρίου. Η μονάδα αντιπροσώπευε προηγουμένως περίπου το 15% των αμερικανικών αποστολών του καυσίμου και η καθυστέρηση πρόκειται να αυξήσει τον ανταγωνισμό για φορτία στην Ευρώπη και την Ασία.