Οι πιο εμπορικές ομάδες της Γης παραμένουν τα δυο ισπανικά «μεγαθήρια», η Ρεάλ και η Μπαρτσελόνα, παρόλα αυτά οι Γερμανοί βάζουν τα…γυαλιά στους Ίβηρες στο μάρκετινγκ!
Φαίνεται…παράδοξο το συμπέρασμα, μα έχει την εξήγηση του. Από την ανάλυση των οικονομικών στοιχείων της πρόσφατης έκθεσης που δημοσιοποίησε η εταιρεία Deloite για την περασμένη χρονιά, προκύπτουν πολύ ενδιαφέρουσες «λεπτομέρειες» και διαφορές σε επιμέρους τομείς των εσόδων του κάθε συλλόγου:
1) Ρεάλ και Μπαρτσελόνα έβαλαν στα ταμεία τους 438, 6 και 398,1 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 158,7 και 178,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα από την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων τους στην Ισπανική TV και το εξωτερικό. Το εκπληκτικό θέαμα που μπορούν να προσφέρουν οι ομάδες, τις θέτουν αυτομάτως εκτός συναγωνισμού στον συγκεκριμένο τομέα. Μόνο η Μίλαν (141,1),η Ιντερ (137,9) και η Γιουβέντους (132,5) «πλησιάσουν, ούτε καν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (104,8).
2) Και στα εισιτήρια πουλάνε…μόνες τους οι δυο ομάδες: η Ρεάλ προηγείται με εισπράξεις 129,1 εκατ. ευρώ, αλλά μπαίνουν «σφήνα» Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (112,4) και Αρσεναλ (114,7), αφήνοντας 4η (!) την Μπαρτσελόνα (97,8) αν και «παίζουν» ρόλο και οι τιμές των εισιτηρίων, όχι μόνο η προσέλευση.
3) Οι Βαυαροί κάνουν το μεγάλο «μπαμ», όμως, στον αμιγώς εμπορικό τομέα. Τα έσοδα της Μπάγερν Μονάχου από χορηγούς (Audi, Adidas, Allianz, Lufthansa κ.α.) και λοιπά εμπορικά έσοδα «εκτοξεύονται» στο δυσθεώρητο ύψος των 172,9 εκατ. ευρώ, έναντι 150,8 εκατ. ευρώ της Ρεάλ 122,2 εκατ. της Μπαρτσελόνα, που από του χρόνου θα υπολογίζει και τα 30 εκατ. ετησίως του Qatar Foundation χωρίς, πάλι, να καλύπτει την διαφορά από τον σύλλογο της Μπουντεσλίγκα!