Για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Νίκο Ρόσμπεργκ στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στην Formula 1.
Στο τελευταίο γκραν πρι της σεζόν που έγινε στο Αμπου Ντάμπι ο Γερμανός πιλότος της Mercedes εκκίνησε από την 2η θέση, τερμάτισε στην ίδια και παρά την πρωτιά του Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε τον τίτλο. Ο Βρετανός ομόσταβλός του ήταν ο νικητής του αγώνα, αλλά δεν κατάφερε να καλύψει τη διαφορά που χρειαζόταν για να διατηρήσει τα σκήπτρα του και ο Ρόσμπεργκ έγινε ο 33ος διαφορετικός παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία της διοργάνωσης.
Στα 31 του χρόνια ο νέος «αυτοκράτοτορας» της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού πανηγύρισε τον πρώτο τίτλο στην καριέρα του εκμεταλλευόμενος την αντεπίθεση που έκανε μετά την καλοκαιρινή διακοπή του περασμένου καλοκαιριού και ταυτόχρονα την… κοιλιά του Λιούις Χάμιλτον εκείνο το διάστημα.
Ο απερχόμενος πρωταθλητής ανέβασε στροφές στα τέσσερα τελευταία γκραν πρι, αλλά ήταν μεγάλη η διαφορά που τον χώριζε από τον ομόσταβλό του και τελικά δεν τα κατάφερε. Ο τίτλος, πάντως, χάθηκε για τον Χάμιλτον στον αγώνα της Μαλαισίας, όπου ενώ ήταν πρώτος εγκατέλειψε μετά από μηχανική βλάβη, δε βαθμολογήθηκε καθόλου κι έδωσε την ευκαιρία στον Ρόσμπεργκ που πήρε την πρώτη θέση να ξεφύγει πάρα πολύ στη βαθμολογία.
Την πρώτη τριάδα στο σημερινό τελευταίο αγώνα συμπλήρωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ με Ferrari.
Ο τελευταίος αγώνας της σεζόν πρόσφερε συγκινήσεις. Ο Χάμιλτον που είχε τον έλεγχό του από την αρχή προσπάθησε με έξυπνη τακτική να βγάλει εκτός τετράδας τον Ρόσμπεργκ, για να καλύψει τη διαφορά του -12. Προς το τέλος κατέβασε ταχύτητα και υποχρέωσε τον Ρόσμπεργκ να νιώσει την ανάσα των Φέτελ και Φερστάπεν. Ο Γερμανός, όμως, ήταν αποφασισμένος να μην κλωτσήσει την ευκαιρία που είχε και με περίσσια ψυχραιμία διαχειρίστηκε την πίεση διατηρώντας την 2η θέση που τον έστεψε πρωταθλητή, μπροστά από τη Ferrari του συμπατριώτη του (Φέτελ) και τη Red Bull του Ολλανδού (Φερστάπεν).
Ο Χάμιλτον έμεινε δεύτερος στην τελική κατάταξη κι έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία που χάνει τον τίτλο ενώ κατάκτησε 10 νίκες στη διάρκεια της σεζόν.
Άδοξο τέλος είχε η καριέρα του Τζένσον Μπάτον. Λόγω προβλήματος στην ανάρτηση του μονοθέσιου εγκατέλειψε στον 13ο γύρο μέσα σε χειροκροτήματα, ενώ στο δικό του φινάλε, ο Φελίπε Μάσα είχε καλύτερη τύχη και ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 9η θέση.
Οι ομάδες και οι οδηγοί ανανεώνουν το ραντεβού τους για τις 26 Μαρτίου, όταν είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει το επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα στη Μελβούρνη.