Η κρίση απειλεί το Μουντιάλ της Βραζιλίας! Η χώρα της σάμπας και του καφέ διοργανώνει το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2014 και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για τα deal με τους χορηγούς.
Ποιο θα είναι το οικονομικό αποτέλεσμα, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει και το γεγονός που δημιουργεί κάποιες πρόωρες ανησυχίες θεωρείται η κάθετη πτώση στα έσοδα των ομάδων του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος της Βραζιλίας και την πληρότητα των εξεδρών στα παιχνίδια του, η οποία έφθασε μόλις στο 40% το 2010
«Ρόνι», Ριβάλντο
Μια λύση που στριφογυρίζει στα μυαλά των ιθυνόντων του βραζιλιάνικου ποδοσφαίρου, για να αυξήσουν την εμπορικότητα του, ικανή να βοηθήσει στην επιτυχία του επόμενου Μουντιάλ, είναι η επιστροφή μεγάλων ονομάτων στα «πάτρια εδάφη», που παραμένουν στην ξενιτιά όπως ο Ροναλντίνιο της Μίλαν, ο Ζιλμπέρτο Σίλβα του Παναθηναϊκού, ο Λουίς Φαμπιάνο της Σεβίλλης και άλλοι.
«Πρώτοι διδάξαντες» ο Ριβάλντο και ο Ρομπέρτο Κάρλος, ιστορικά στελέχη της Σελεσάο.
Ο «Ρίμπο» εγκατέλειψε την Μπουνιόντκόρ του Ουζμπεκιστάν για να γυρίσει και ως ποδοσφαιριστής στην ομάδα που τον ανέδειξε και σήμερα τελεί πρόεδρος της, την Μότζι Μίριμ, αρκεί να ξεπερασθούν τα νομικά «κολλήματα». Ο Κάρλος άφησε την τουρκική Φενέρμπαχτσέ και φορά τη φανέλα της Κορίνθιανς. Θα ακολουθήσουν οι άλλοι τα ‘χνάρια τους; Για το οικονομικό δέλεαρ, αναζητούνται…γενναιόδωροι σπόνσορες, διατεθειμένοι να καλύψουν τα συμβόλαια των λατινοαμερικάνων «μάγων» και καλοί μάνατζερς. Ένας από αυτούς, σε νέο ρόλο, ο Ρονάλντο!
Τα στοιχεία που προκαλούν…απογοήτευση προκύπτουν από την μελέτη της εταιρείας συμβούλων Crowe Horwath RCS και οι Βραζιλιάνοι σπεύδουν να «λάβουν τα μέτρα» τους για να ξεσηκώσουν τους ντόπιους φιλάθλους πριν να είναι αργά. Σύμφωνα με τους ειδικούς του αθλητικού marketing, δυο αιτίες για την μείωση του αριθμού των εισιτηρίων αποτελούν η μαζική ανακαίνιση στα βραζιλιάνικα γήπεδα με «φόντο» το 2010 και η αγωνιστική κάμψη μεγάλων ομάδων, όπως η ιστορική Φλαμένγκο.
Αναλυτικά:
– ο μέσος όρος θεατών το ’10 ήταν 14.700 ανά αγώνα, με πτώση 17% από το 2009.
– τα έσοδα των ομάδων της Βραζιλίας έπεσαν κατά 13%, στα 48,5 εκατ. ευρώ, με μ.ο. 128.000 ευρώ για κάθε ματς.
– από την συνολική διαχείριση (269 εκατ. ευρώ) υπολείπονται 22, 2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το.box office του 2009!
* Το «πακέτο» των τηλεοπτικών δικαιωμάτων φθάνει στα 211, 3 εκατ. ευρώ, που διανέμονται: 111 εκατ. σε ελεύθερα κανάλια, 22,1 σε συνδρομές, 75,4 σε pay per view και 2,8 εκατ. ευρώ σε διεθνή δικαιώματα!