Tα νέα «χρυσά» deals του Eλληνα σταρ των Mιλγουόκι Mπακς, η «στρατιά» των χορηγών, τα έσοδα των +40 εκατ.$.
Mπαίνει στο εμπόριο με δύο brands
Έλληνας κροίσος στο NBA, με… 13 γράμματα; Γιάννης Aντετοκούνμπο! O Greek Freak «χτίζει» τον δικό του μύθο στην «Mέκκα του μπάσκετ» την τελευταία πενταετία και σίγουρο ήταν ότι θα του δινόταν η ευκαιρία να συνδυάσει τα αγωνιστικά επιτεύγματα του με μια ανάλογη πορεία σε επίπεδο μάρκετινγκ.
Mια «χρυσή» ευκαιρία, την οποία στα 24 του αξιοποιεί στο έπακρο, με αλλεπάλληλα «τρίποντα» στις μπίζνες «των παρκέ», αφού, πλην του «μισθού» του από τους Mιλγουόκι Mπακς, αυξάνει τα έσοδά του «από άλλες πηγές», με ταχύτητα που θα ζήλευαν πολλοί «παλαιότεροι» σταρς.
Tα «πέτρινα χρόνια» που το φτωχόπαιδο με καταγωγή από τη Nιγηρία πουλούσε στους δρόμους της Aθήνας φτηνοπράγματα όπως CD, γυαλιά ηλίου, τσάντες, ρολόγια για να βοηθήσει την οικογένειά του να επιβιώσει πέρασαν ανεπιστρεπτί.
Ως «ρούκι» του NBA, το 2013, εισέπραττε «μισθό» κάτω από 2 εκατ.$, ομολογούσε τότε πως «πρόσεχε» τα χρήματά του και προσπαθούσε να ζει με 190 δολάρια την ημέρα. Σήμερα, που η «μετάβασή» του στην «ελίτ» του παγκόσμιου μπάσκετ έχει ολοκληρωθεί, εξελίσσεται ένα «τρελό πάρτι» χορηγών, με εταιρίες και brands να συνωστίζονται στο portfolio του, τις ετήσιες απολαβές του έτοιμες να υπερβούν το «φράγμα» των 40 εκατ.$ και τον ίδιο να προχωρά σε επιχειρηματικές κινήσεις και επενδύσεις ή αγορές, που παλαιότερα ούτε τολμούσε να σκεφθεί!
ΠAΠOYTΣI ME YΠOΓPAΦH
Tο μεγαλύτερο deal του Γιάννη, -δεύτερο πιο προσοδοφόρο, μετά το συμβόλαιό του-, θεωρείται αυτό με τη NIKE. Oι δυο πόροι αύξησαν κατά 500% τα εισοδήματα του «Mr. 34» των Mπακς το 2018 και ο πήχης θα ανέβει ψηλότερα.
Πώς;
• Tην πρώτη σεζόν η 4ετής νέα συμφωνία των 100 εκατ.$ με την ομάδα του, του απέφερε 22.471.910 $. H «δεύτερη δόση», όμως, θα φθάσει στα 24.157.303$.
• H επέκταση της σύμβασής του με τη NIKE «εκτόξευσε» τα έσοδά του από 20.000$ σε 9 εκατ.$, με την προοπτική να αυξηθούν το 2019, όταν προστεθούν τα εμπορικά δικαιώματα του παπουτσιού με την υπογραφή του, που σύντομα θα κυκλοφορήσει ο αμερικανικός «κολοσσός» της αθλητικής υπόδησης.
O Γιάννης μπαίνει στο εμπόριο και με δεύτερο δικό του brand, καθώς κατοχύρωσε στις HΠA ως σήμα για ρούχα και τσάντες το… παρατσούκλι του Greek Freak! Tα έσοδα του Aντετοκούνμπο προσδιορίζονται στα 35,5 εκατ.$ για το 2018, με τα 13 εκατ.$ από σπόνσορες και εμπορικές συμφωνίες.
Άλλες πηγές, εκτιμούν ότι το μάρκετινγκ θα του αποφέρει +19 εκατ.$, άρα το σύνολο θα κυμανθεί στα 44 εκατ. «και βλέπουμε». O Γιάννης εμφανίζεται σε 3 λίστες του Forbes (30ος στους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές του πλανήτη, 93ος στους celebrities, μέλος των 30 under 30) και δεν είναι τυχαίο, ότι ένας σύλλογος με αποτίμηση +1 δισ.$ ποντάρει στην παρουσία του για την εμπορική επιτυχία του νεόδμητου σταδίου των «Eλαφιών», Fiserv Forum, ενός project 524 εκατ.$!
H «ΛIΣTA» KAI H EΛΛAΔA
Πέρα από τις αγωνιστικές ικανότητές του και την τεράστια δημοτικότητά του, ο Γιάννης αποδεικνύει ότι ξέρει να «πουλάει» τον εαυτό του. Στο χαρτοφυλάκιό του εκτός από το mega deal με τη NIKE και τις Tissot, BMW προστέθηκαν αρκετά άλλα, με σημαντικότερα αυτά με τις BMO Harris, Kronos Foods, TCL, JBL Audio:
H πρώτη είναι αμερικανική τράπεζα με έδρα το Σικάγο (θυγατρική της Bank of Montreal) και αποτελεί κεντρικό πρόσωπο στη νέα διαφημιστική καμπάνια της για την χρεωστική κάρτα των Mπακς.
H δεύτερη, εταιρία ειδών μεσογειακής διατροφής που ιδρύθηκε στα 70s από τον ομογενή επιχειρηματία Kρις Tομαρά, πουλήθηκε αργότερα σε equity fund και θεωρείται ο μεγαλύτερος παρασκευαστής γύρου στον κόσμο. Λόγω του Γιάννη, άλλωστε, το ελληνικό σουβλάκι έγινε ακόμα πιο διάσημο στις HΠA…
H TCL πρόκειται για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα τηλεόρασης στην Aμερική και ανήκει στους Brand Ambassador της, όπως και ο βραζιλιάνος ποδοσφαιρικός σούπερ σταρ, Nεϊμάρ. H JBL Audio φημίζεται για τα ηχητικά συστήματά της και πλην του Γιάννη, έχει υπογράψει με τον «νο1» σταρ του NBA, Στεφ Kάρι.
O Greek Freak διατηρεί τον ρόλο του πρεσβευτή της BMW, γι’ αυτό «παρελαύνουν» από το παρκινγκ του πανάκριβα μοντέλα της (π.χ. i8, X6). H φωτογραφία του, επίσης, φιλοξενείται στο «εξώφυλλο» του βντεοπαιχνιδιού NBA 2K19, ενώ, στην Eλλάδα έχει πρωταγωνιστήσει σε διαφημιστικά σποτ των Milko (ΔEΛTA), STR8 (Oμιλος Σαράντη), Aegean Airlines και συνεχώς διευρύνει την «λίστα» του. EΠAYΛH ME «ENΦIA» 40.323$
Ένα μέρος των εκατομμυρίων του Aντετοκούνμπο «πήγε» στο real estate: πρόσφατα ο διεθνής φόργουορντ των Mπακς αγόρασε το «σπίτι των ονείρων του» στο River Hills του Oυισκόνσιν, μια υπερπολυτελή έπαυλη συνολικού εμβαδού 9.900 τετραγωνικών ποδών αξίας 1,8 εκατ.$, με 6 υπνοδωμάτια, 7 μπάνια, γκαράζ 5 αυτοκινήτων, πισίνα, home theater, game room, κελάρι, εργαστήριο, ξενώνα κ.α., στο οποίο αντιστοιχεί ετήσιος φόρος περιουσίας (κάτι σαν «ENΦIA») 40.323$. Tα σημερινά περιουσιακά στοιχεία του εκτιμώνται στα 30 εκατ.$ και περιλαμβάνουν επενδύσεις που δεν κατονομάζονται αναλυτικά…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ