Οι σύλλογοι της Πρέμιερ Λιγκ συζητούν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε διαφημιστικό μποϊκοτάζ εταιρειών που δεν προωθούν τηνσυμπεριληπτικότητα και την πολυπολιτισμικότητα, ως μέρος ενός νέου μετώπου στη μάχη κατά της διαδικτυακών επιθέσεων μίσους.
Η ομάδα πίεσης “Stop Funding Hate” βρίσκεται σε συζητήσεις με κορυφαίους συλλόγους των πρώτων δυο κατηγοριών του βρετανικού ποδοσφαίρου σχετικά με τη δυνατότητα εγγραφής στο “Conscious Advertising Network” (CAN), το οποίο επιδιώκει να σταματήσει τους διαφημιζόμενους να χρηματοδοτούν εταιρείες που «τροφοδοτούν το μίσος».
Η ώθηση για μια πιο ηθική προσέγγιση στη διαφήμιση έρχεται μετά την επιτυχία της καμπάνιας “Stop Hate for Profit” στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τον περασμένο μήνα περισσότερες από 100 αμερικανικές εταιρείες σταμάτησαν να διαφημίζονται στο Facebook λόγω της αποτυχίας τηςεταιρείας να αντιμετωπίσει τη ρητορική μίσους στην πλατφόρμα της. Το Facebook απάντησε ότι «επικεντρώνεται στο σημαντικό έργο τηςαπομάκρυνσης της ρητορικής μίσους».
Το αγγλικό ποδόσφαιρο δίνει τη δική του μάχη με εταιρείες τεχνολογίας πάνω στο ζήτημα των διαδικτυακών επιθέσεων μίσους, αλλά οι διαπραγματεύσεις με εταιρείες κοινωνικών μέσων απέτυχαν να οδηγήσουν σε μια διακριτή αλλαγή στην πολιτική. Αυτήν την εβδομάδα ένα 12χρονο αγόρι συνελήφθη μετά από αποστολή ρατσιστικού μηνύματος στο Instagram του ποδοσφαιριστή της Crystal Palace Wilfried Zaha.
Μετά το συγκεκριμένο περιστατικο, ο διευθύνων σύμβουλος της Premier League, Richard Masters, δήλωσε: «Η αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα». Την ίδια στιγμή, η επαγγελματική ένωση ποδοσφαιριστών ζήτησε να δοθουν στην ρυθμιστική αρχή των μέσων ενημέρωσης, Ofcom, ισχυρότερες εξουσίες για τον έλεγχο των κοινωνικών δικτύων.