Μ’ ένα σμπάρο … δύο τρυγόνια, λέει ο λαός. Στην περίπτωση του Phillip Island ο Jorge Lorenzo, «χτύπησε» την pole στο phillip Island και έναν… φουκαρά γλάρο που βρέθηκε στον δρόμο του, στον πρώτο μόλις γύρο των Χρονομετρημένων Δοκιμαστικών.
Έχει δηλώσει ότι θα πολεμήσει μέχρι το τελευταίο μέτρο του τελευταίου αγώνα για την πρώτη θέση και τον τίτλο –κι αν δεν τα καταφέρει, για να εξασφαλίσει τη 2η θέση έναντι του Pedrosa.
Ο Jorge κουβάλησε το άτυχο πουλί μέχρι τη γραμμή τερματισμού, όπου τα χρονόμετρα έδειξαν πως είχε κάνει, παρά τη σύγκρουση, τον καλύτερο χρόνο. Έπειτα οι μηχανικοί του αφαίρεσαν από το ψυγείο της M1 τον γλάρο χωρίς να γίνει γνωστό αν προξένησε κάποια ζημιά.
Χωρίς την παραμικρή απώλεια συγκέντρωσης ο πρωταθλητής επέστρεψε στην πίστα μετά τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και συνέχισε την προσπάθειά του, παίρνοντας την pole από τον Marquez που είχε στο μεταξύ κάνει καλύτερο χρόνο.
Η διαφορά του από τον super Marc είναι 221 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο χρόνος του Lorenzo αποτελεί νέο ρεκόρ pole position –το παλιό ανήκε, φυσικά, στον Casey Stoner. Ο Lorenzo είναι ο πρώτος αναβάτης που σπάει το όριο του 1’28”.
«Είχα μια σύγκρουση με ένα πουλί στους πρώτους γύρους, ευτυχώς καταφέραμε να το απομακρύνουμε και μπόρεσα να ξαναπροσπαθήσω χωρίς… συνεπιβάτη –και ίσως λόγω αυτού πήγα λίγο πιο γρήγορα ακόμη και έκανα χρόνο για την pole», ανέφερε μετά ο Jorge. «Είμαι ευτυχής γιατί μπόρεσα να πιέσω στο όριο για να κάνω αυτόν τον γύρο και πέτυχα έναν πολύ καλό χρόνο».
Την πρώτη σειρά της εκκίνησης συμπληρώνει ο συναθλητής του Valentino Rossi, αλλά 7,5 δέκατα πιο πίσω. Τη δεύτερη σειρά απαρτίζουν οι Alvaro Bautista της Gresini Honda που ήταν πολύ γρήγορος όλο το σαββατοκύριακο, ο Dani Pedrosa της Repsol Honda και ο Cal Crutchlow της Monster Yamaha Tech 3, 9 ολόκληρα δέκατα πίσω από τον πρώτο.
Ο «νεόφυτος» Bradley Smith ακολούθησε μόλις 132 χιλ. πίσω από τον έμπειρο Άγγλο συναθλητή του, ενώ πίσω από τον newbie πλασαρίστηκε ο Nicky Hayden που όλο το σαββατοκύριακο ήταν ταχύτερος του Andera Dovizioso –αυτή τη φορά κατά 354 χιλιοστά.
Ο Andrea Iannone της Pramac Ducati ξεκινά 10ος, ακολουθούμενος από ένα ντουέτο CRT, τους Colin Edwards (Forward Racing) και Randy de Puniet (Aspar) που είχαν και από μία πτώση.
Το Phillip Island θυμίζουμε έχει νέο ασφαλτοτάπητα θυμίζουμε, ο οποίος εκτός των καλύτερων χρόνων έχει σαν αποτέλεσμα την πολύ γρήγορη φθορά των ελαστικών, με αποτέλεσμα να είναι αμφίβολη η αντοχή τους στη διάρκεια ενός κανονικού αγώνα.
Στην Moto2 τα Dunlop καταστρέφονταν με καταιγιστικό ρυθμό και αποφασίστηκε ο αγώνας να περιοριστεί στη μισή διάρκεια (!) προκαλώντας τις διαμαρτυρίες πολλών ομάδων.
Στα MotoGP η Bridgestone έφερε στην FP4 ένα νέο υπέρσκληρο πίσω, αλλά δεν δούλεψε, κι έτσι οι ομάδες δεν έχουν άλλη επιλογή από το να τρέξουν με το «απλό» σκληρό. Δεν είναι απίθανο και αυτός ο αγώνας να κουτσουρευτεί μετά από αίτημα της Bridgestone, στέλνοντας μιαν ώρα αρχύτερα τον Marquez στον θρόνο του πρωταθλητή!
Πάντως στον περιορισμένο χρόνο των Χρονομετρημένων όλοι χρησιμοποίησαν τη μαλακή πίσω γόμα.
O Stefan Bradl της Honda LCR αποσύρθηκε, αφού μετά από νέα εξέταση μετά την πρώτη περίοδο Ελεύθερων Δοκιμαστικών κρίθηκε από τους γιατρούς ως ανέτοιμος να αγωνιστεί.
Ο Yonny Hernandez αντικαθιστά και πάλι τον Ben Spies στην Pramac Ducati. Τη θέση του Hernandez στην PBM καλύπτει ο Damian Cudlin. Ο Luca Scassa ήρθε από το Παγκόσμιο Supersport για να αντικαταστήσει τον τραυματία Karel Abraham στην Cardion AB.
Αποτελέσματα
Q2
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1′ 27”899
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1′ 28”120
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1′ 28”647
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1′ 28”713
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1′ 28”748
6. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1′ 28”809
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1′ 28”941
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1′ 29”295
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1′ 29”660
10. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1′ 29”756
11. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1′ 30’264
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1′ 30”735
Q1:
13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1′ 30”081
14. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1′ 30”530
15. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1′ 30”641
16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1′ 30”733
17. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1′ 30”894
18. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1′ 30”979
19. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1′ 31”061
20. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1′ 31”093
21. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1′ 31”775
22. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1′ 32”474
23. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1′ 33”007
* Με ενιαία ECU.
Επίσημα ρεκόρ Phillip Island:
Ταχύτερος γύρος: 1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1′ 27”899
Προηγούμενο ρεκόρ: Casey Stoner AUS Ducati 1′ 28”665(2008)
Ταχύτερος γύρος αγώνα:
Nicky Hayden USA Honda1′ 30”059 (2008)