H Fiat παρουσιάζει το Cross στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, «άσος» στα μικρά SUV
Όπως ακριβώς είχε προβλέψει στη “Deal”, φαίνεται πως το επόμενο στάδιο της μάχης των αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι αυτό των «μικρών», ευκίνητων SUV πόλης με μικρούς κινητήρες και μεγέθη.
Αφού έγινε downsizing σε… όλα, λόγω της κρίσης, γιατί να μη γίνει και στα SUV; Η Fiat μπαίνει στη μάχη με το Panda Cross, που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου, προσφέροντας μοναδικό στιλ και σημαντικό εξοπλισμό για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών.
Η Fiat επέλεξε το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης για να το παρουσιάσει επίσημα σε παγκόσμια πρώτη εμφάνιση.
Ευκίνητο
Το νέο Panda Cross είναι το ευκίνητο SUV που οδηγείται εύκολα στην κίνηση της πόλης, αλλά έχει το πνεύμα και τις δυνατότητες και τον εξοπλισμό ενός τετρακίνητου SUV υψηλότερης κατηγορίας, όπως αποδεικνύεται από τη χρήση στον στάνταρ εξοπλισμό του συστήματος μετάδοσης με παροχή «ροπής ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand) -ενεργοποιείται αυτόματα όταν χρειάζεται- και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας ESC (Control) με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD).
Αυτό προσφέρει πρόσθετη βοήθεια στην οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Το Panda Cross προσφέρει επίσης έναν επιλογέα για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης ώστε αυτοί να έχουν τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής χρήσης του συστήματος τετρακίνησης, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα, το “Terrain Control” επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών:
• AUTO – Αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δυο αξόνων ανάλογα με την πρόσφυση που προσφέρει το έδαφος.
• LOCK – το σύστημα τετρακίνησης είναι μόνιμα ενεργοποιημένο για βέλτιστη χρήση εκτός δρόμου, με κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς, φρενάροντας τους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (ή γλιστρούν περισσότερο από τους άλλους) και μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση.
• HILL DESCENT – για βέλτιστο έλεγχο σε απότομες κατωφέρειες ή κατά την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές με πολύ μεγάλες ανωμαλίες. Για να εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνεια, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί ελαστικά “All Seasons” διαστάσεων 185/65 R15, μεγαλύτερα από αυτά το Panda 4×4.
Αυτά έχουν εξελιχθεί για να εξασφαλίζουν βέλτιστο έλεγχο και ελκτική πρόσφυση σε χιονισμένους δρόμους. μαζί με πολύ καλή απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης, για οδηγική απόλαυση στο στεγνό και στο βρεγμένο και για εξαιρετική απόδοση εκτός δρόμου.
Το Panda Cross κινείται με ευκολία και στην πιο ανώμαλη και δύσκολη επιφάνεια, χάρη και στη γενναιόδωρη απόσταση του δαπέδου από το έδαφος (16 εκατοστά για το MultiJet II και 15 εκατοστά για το TwinAir Turbo), όπως αποδεικνύουν και οι εξαιρετικές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυτοκινήτου: γωνία προσέγγισης 24°, αυξημένη κατά 3° σε σχέση με το Panda 4×4, γωνία φυγής 33° και γωνία ράμπας 20°, ενώ μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίσεις 31,5° (70%).
Τα looks
Κάθε λεπτομέρεια στο Panda Cross έχει σχεδιαστεί για να το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο και ελκυστικό, με σχεδιαστική γλώσσα γνώριμη για ένα SUV.
Όλα ξεκινάνε από το εμπρός τελείωμα που φέρνει ένα εντελώς νέο “λουκ” χάρη στο νέο προφυλακτήρα, ο οποίος προβάλλει μια γενναιόδωρη ποδιά σε ένα σατέν χρώμα τιτανίου με ένα σχέδιο οπών το οποίο ερμηνεύει το χαρακτηριστικό μοτίβο «καμπύλου κύκλου» του Panda.
Οι γάντζοι ρυμούλκησης διαθέτουν ένα εντελώς νέο σχέδιο με να χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα, δίνοντας έμφαση στον εκτός δρόμου χαρακτήρα. Τα φώτα είναι επίσης νέα, χάρη στους κύριους φανούς και στα φώτα ομίχλης που έχουν ενσωματωθεί με το λογότυπο στο τέλος του καπό και στα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που είναι ενσωματωμένα στην ποδιά.
Στο πλάι, κύρια στιλιστικά στοιχεία όπως οι τονισμένοι θόλοι, σημεία με το λογότυπο “Cross” και οι νέες μπάρες οροφής ξεχωρίζουν με την παρουσία και το στιλ τους.
Οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι 15″ με 5 ακτίνες σε σχήμα V. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται επίσης από τον νέο προφυλακτήρα με ποδιά κάτω από το δάπεδο, που είναι παρόμοιος σε σχεδίαση με τον μπροστινό προφυλακτήρα, νέα φώτα και χρωμιωμένη εξάτμιση.
Στο σύνολό του το νέο σχέδιο είναι εξαιρετικά αναγνωρίσιμο και προσφέρει άμεσα δυναμισμό και ευελιξία. Το νέο Panda Cross εγγυάται μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, την ευκολία του 5θυρου αμαξώματος και τον εύκολα διαμορφώσιμο εσωτερικό χώρο, όλα αυτά περιέχονται σε 370 εκατοστά.
Επιπρόσθετα, ο χώρος των επιβατών διαθέτει όμορφα χρώματα και ταπετσαρίες, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα και εξαιρετικό υλικό στο ταμπλό. Εξάλλου, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος σε κάθε περίπτωση, δημιουργώντας ένα ευχάριστο περιβάλλον στον οδηγό και στους επιβάτες του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες δυο σύνολα είναι διαθέσιμα, και τα δύο με στάνταρ το σύστημα Start&Stop και ανώτερες επιδόσεις από το Panda 4×4: ο τούρμπο ντίζελ 1.3 MultiJet II των 80 ίππων και ο 0.9 TwinAir Turbo των 90 ίππων, ο τελευταίος με 6ταχυτο κιβώτιο με κοντή πρώτη σχέση.
Το νέο μοντέλο ξεχωρίζει άμεσα είτε κινείται στην πόλη είτε ταξιδεύει και χαρίζει ένα αίσθημα ελευθερίας στον οδηγό του, ο οποίος μπορεί να κινηθεί με άνεση σε κάθε έδαφος.
Όμως δεν έχει γίνει κανένας συμβιβασμός σε τομείς όπως είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης, χάρη βέβαια και στις δοκιμασμένες και αξιόπιστες αναρτήσεις του: μπροστά υπάρχει ένα σύστημα με γόνατα MacPherson, ενώ ένα σύστημα με ημιάκαμπτο άξονα πίσω ειδικά σχεδιασμένο για την έκδοση all-wheel-drive, κρίθηκε πως ήταν το πλέον κατάλληλο.