Η Skoda το διαθέτει με σειριακό κιβώτιο, στην ίδια τιμή με το χειροκίνητο
Με πρόθεση να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, η SKODA διαθέτει πλέον το νέο Citigo, τον εκπρόσωπό της σε αυτή την ιδιαίτερη δημοφιλή κατηγορία της αγοράς, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, στην ίδια τιμή με το χειροκίνητο.
Και τι είναι αυτό; Συμφέρει; To νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει πλεόν το SKODA Citigo, είναι τεχνολογίας ASG (Automatisiertes SchaltGetriebe) το οποίο βασίζεται στο μηχανικό τύπο κιβωτίου και διαφοροποιείται με τη χρήση ηλεκτρομηχανικών ενεργοποιητών ZF.
Ας δούμε περί τίνος πρόκειται…
Κατανάλωση
Ο πρώτος ενεργοποιητής ελέγχει τον συμπλέκτη, ενώ ο δεύτερος και ο τρίτος αλλάζουν τις ταχύτητες, με βάση τις εντολές που λαμβάνουν από τον οδηγό ή την μονάδα ECU.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει έναν από τους τρεις τρόπους λειτουργίας D, N και R ή να χρησιμοποιήσει τη σειριακή αλλαγή ταχυτήτων +/-. Η τρέχουσα ταχύτητα εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Το αυτόματο κιβώτιο επιπρόσθετα της οδηγικής άνεσης που χαρίζει στον οδηγό, εξασφαλίζει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση (4.4lt/100km) καθώς και μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2 (103g/km).
Ο εκπρόσωπος της SKODA στη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, έχει ήδη καταγράψει αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία στην ελληνική αγορά και έχει κερδίσει τη προτίμηση του αγοραστικού κοινού με τις συμπαγείς του διαστάσεις (μόλις 3,56 μέτρα μήκος), τους ολοκαίνουριους οικονομικούς κινητήρες χαμηλού κυβισμού (1.0lt/60hp & 1lt/75hp), την εξαιρετικά χαμηλή του κατανάλωση, την κορυφαία διάκριση 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και φυσικά την 4-ετή εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει.
Με μικρές διαστάσεις (μόλις 3,56 μέτρα μήκος), κάνει την μετακίνηση στο κλεινόν άστυ πιο εύκολη και μετατρέπει το παρκάρισμα σε πραγματικό παιχνίδι. Είναι διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στη τιμή του χειροκίνητου με 98 ευρώ το μήνα.
Ο κινητήρας
Με γνώμονα τις μετακινήσεις ως επί το πλείστον σε αστικό περιβάλλον, κάτω από το καπό συναντάται ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.0λίτρου (999κ.εκ.), σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης και ροπής: με απόδοση 60 και 75 ίππων και ροπή 95Nm διαθέσιμη από τις 3.000 σ.α.λ.
Ο διαθέσιμος κινητήρας και στις δυο εκδόσεις μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με αυτόματο ASG 5 ταχυτήτων στο οποίο οι αλλαγές μπορούν να γίνονται και χειροκίνητα.
Ο μεικτός κύκλος κατανάλωσης για την έκδοση των 60 ίππων είναι μόλις 4,5 lt/100χλμ και 4,7 lt/100χλμ για τους 75 ίππους.
Και τα δύο διαθέσιμα σύνολα είναι προδιαγραφών Euro5 με ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων 105 και 108gr/km αντίστοιχα. Το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο εξοπλισμού GreenTec (+400d) στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών καυσαερίων περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης, επιτυγχάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο κατανάλωση μόλις 4,1lt/100km και 95g/km εκπομπές CO2 χαρίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 160 και τα 171km/h (για τους 60 και 75 ίππους αντίστοιχα) το Citigo δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι παραπάνω από ικανό για να περάσει με πολύ μεγάλη άνεση και τα τείχη της πόλης. Αλλά και με αξιοπιστία, αφού καλύπτεται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Εξοπλισμός
Στο εσωτερικό του, τα υλικά κατασκευής καθώς και η ποιότητα συναρμολόγησης δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου και πολυτελέστερου αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά συναντάται διχρωμία στο ταμπλό που φωτίζει το εσωτερικό. Τα υλικά είναι επιλεγμένα έτσι ώστε να αντέχουν στην καθημερινή χρήση. Μαλακά πλαστικά για το ταμπλό, εξαιρετικής ποιότητας υφάσματα για την ταπετσαρία και κορυφαίο φινίρισμα είναι κάποια από τα στοιχεία που κάνουν το Citigo να ξεχωρίζει.
Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο οδηγός να έχει τα πάντα στην ιδανική απόσταση χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο ή την οδήγηση.
Τα μπροστινά καθίσματα κλέβουν τις εντυπώσεις με το σπορτιφ design τους, πράγμα που ενισχύεται από τα ενσωματωμένα στην πλάτη προσκέφαλα. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις, το εσωτερικό έχει τις μεγαλύτερες διαστάσεις στην κατηγορία του και φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικες.
Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα στην 3θυρη έκδοση γίνεται χάρη στο σύστημα Easy Entry ακόμα πιο εύκολη σε συνδυασμό και με τις μεγάλες πόρτες που ανοίγουν 80μοίρες προκειμένου να διευκολύνουν την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών.
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες διευρύνουν τον ορίζοντα του οδηγού και σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα, παρέχουν ιδανική θέση οδήγησης με εξαιρετική πλευρική στήριξη.
Ο χώρος αποσκευών με την αποσπώμενη εταζέρα, έχει χωρητικότητα 251 λίτρα ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (ακόμα και σε διάταξη 60/40) φτάνει μέχρι τα 951 λίτρα! Υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, θήκες για αναψυκτικά τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στα πλαϊνά των πίσω καθισμάτων.
Χώρους για μικροαντικείμενα επίσης συναντάμε στις πλάτες και τα πλαϊνά των μπροστινών καθισμάτων καθώς και στις πόρτες, ενώ δε λείπει και η απαραίτητη πλέον παροχή 12V. Για ακόμα πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση παρέχεται προαιρετικά το πακέτο εξοπλισμού με δερμάτινο τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και λαβή χειρόφρενου.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις: Easy, Urban και Lounge. Από την βασική (Easy) περιλαμβάνονται πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ABS, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής/θώρακα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμός, ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο τιμόνι, ηχοσύστημα MP³ player και Aux-in καθώς και έντονα φιμέ πίσω κρύσταλλα (Sunset).
Επίσης, το νέο εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και Multimedia Move&Fun της Skoda προσφέρει μια πληθώρα επιλογών για να καλύψει τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού οδηγού.
Η φορητή συσκευή τοποθετείται στο κέντρο του πάνω τμήματος του ταμπλό ώστε να είναι προσβάσιμη και μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού και συνδέεται αυτόματα τόσο με το ηχοσύστημα όσο και με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου (CANBus).
Περιλαμβάνει οθόνη αφής 5” με λειτουργίες πλοήγησης, τηλεφώνου, φωνητικών εντολών, αναπαραγωγής μουσικής και φωτογραφιών αλλά και ενδείξεις λειτουργιών του υπολογιστή ταξιδίου (στιγμιαία / μέση κατανάλωση, αυτονομία, κλπ) αλλά και γενικότερα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα στροφόμετρο, θερμοκρασία λαδιού, ειδοποίηση για ανοιχτές πόρτες κ.λπ.
Τέλος, το σύστημα προσφέρει την πολύτιμη βοήθειά του στη διαδικασία του παρκαρίσματος σε συνδυασμό με τους αισθητήρες πίσω, οπτικοποιώντας την διαθέσιμη απόσταση.