Όταν η Volvo αποφάσισε να εμπιστευτεί στο βελτιωτικό οίκο Polestar, το εξαιρετικό πλαίσιο του V40 και τον αξιόπιστο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, προέκυψε ένα σκανδιναβικό GTi που ρίχνει το γάντι σε πολλά σπορτίφ μοντέλα της κεντρικοευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο λόγος για το Volvo V40 Polestar.
Το V40 Polestar τραβάει τα βλέμματα με τον άκρως επιθετικό εξωτερικό σχεδιασμό του, που υιοθετεί τη φιλοσοφία R-Design της Volvo: περίγραμμα μάσκας, σπόιλερ κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα και διαχύτη στο πίσω μέρος, όπου εντυπωσιάζουν οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων στα άκρα. Παράλληλα, εφοδιάζεται με ακτινωτές ζάντες 17 ή 18 ιντσών, ενώ εκτός από το έντονο Rebel Blue χρώμα, ο υποψήφιος αγοραστής, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε επτά ακόμα εξωτερικές αποχρώσεις.
Στο εσωτερικό, την προσοχή συγκεντρώνει ο διαδραστικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (ΤFT) που υπάρχει και στο απλό V40 με δυνατότητα επιλογής 3 διαφορετικών εικόνων & λειτουργιών του πίνακα οργάνων: την Elegance (μπλέ), την Eco (πράσινη) με έμφαση στην πληροφόρηση σχετικά με την οικονομία και την Performance (κόκκινη), όπου κυριαρχεί η πληροφόρηση για σπορ οδήγηση, με το στροφόμετρο σε κεντρική θέση και την ψηφιακή ένδειξη ταχύτητας.
Τα νέας γενιάς καθίσματα, καθώς και διακοσμητικές λεπτομέρειες τονίζουν την σκανδιναβικής έμπνευσης σχεδίαση, κάτι που γίνεται φανερό στο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων, αλλά και στα πεντάλ.
Καρδιά του V40 Polestar ο 1600άρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, που με αύξηση της συμπίεσης αποδίδει για την περίσταση 200 ίππους στις 5.750 σ.α.λ., αλλά διακρίνεται κυρίως για την ροπή του. Η τελευταία αγγίζει τα 29,1 χγρμ. και εμφανίζεται σε μεγάλο εύρος στροφών (1600-5000 σ.α.λ.)!
Το νέο V40 διατίθεται με το στάνταρντ Dynamic Chassis είτε με το κατά 10mm χαμηλωμένο και πιο άκαμπτο (προαιρετικό), Sport Chassis. Στην έκδοση R-Design σαφώς ταιριάζει περισσότερο η δεύτερη επιλογή, η εξέλιξη της οποίας έγινε σε συνεργασία με το σουηδό οδηγό αγώνων της ομάδας Volvo Polestar Black R, Ρόμπερτ Ντάλγκρεν.
Στη θέση του οδηγού του V40 Polestar, γίνεται αμέσως αντιληπτός ο διπλός χαρακτήρας της κατασκευής, που επιτρέπει απολύτως άνετες και αθόρυβες μετακινήσεις, αλλά και γρήγορες απολαυστικές διαδρομές όταν ο οδηγός το αποφασίζει.
Πέρα από τη δύναμη του κινητήρα του, η οποία συνοδεύεται από έναν διακριτικό βραχνό ήχο εκτιμήσαμε το στήσιμο του αμαξώματος που με το Sport Chassis (σκληρότερα και χαμηλότερα ελατήρια, πιο σκληρά αμορτισέρ και μεγαλύτερες αντιστρεπτικές) περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις, ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση. Την ίδια ώρα ξαφνιάζουν ευχάριστα το γρήγορο και ακριβές τιμόνι (διαθέτει επιλογή ρυθμίσεων) και η κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου που αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα.
Αν μάλιστα, ο οδηγός θέλει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες του συνόλου θα πρέπει ν’ ανατρέξει στο μενού στις ρυθμίσεις, ώστε να επιλέξει τη σπορ χαρτογράφηση των ηλεκτρονικών.
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του V40 Polestar είναι η παντελής απουσία κραδασμών ή θορύβου στο εσωτερικό ακόμη και στο όριο περιστροφής.
Συνολικά, το Volvo V40 Polestar θα καλύψει με το παραπάνω τον ανήσυχο υποψήφιο αγοραστή, που θέλει την άνεση, τους χώρους και την ασφάλεια, αλλά και τις ιδιαίτερες οδηγικές στιγμές όπου η άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού συνδυάζεται με την σπορ ανάρτηση, την αντοχή του πλαισίου και τα ανθεκτικά φρένα για το ο μη γένοιτο…
Αυτό το πακέτο το προσφέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και σε τιμή (26.500 ευρώ) τουλάχιστον ενδιαφέρουσα σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.596 κ.εκ.
Ισχύς: 200 ίπποι/ 5.750 σ.α.λ.
Ροπή: 29.1 χγρμ./1.600-5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 225 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100: 7.4”
Μεικτή κατανάλωση: 7,4 λτ/100 χλμ (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 129 γρ/χλμ
Βάρος: 1.390 κιλά
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.369/1.783/1.420 χλστ
Χώρος αποσκευών: 335λτ
Τέλη κυκλοφορίας: 141,9 ευρώ