Αυξημένες ήταν, για ένατο μήνα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Απρίλιο, καταγράφοντας άλμα 16%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών ανήλθε στα 964.932, καταγράφοντας αύξηση 16,1%.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης η αύξηση υπολογίστηκε στο 17,2%.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το 44% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά οχήματα (EVs), τα οποία περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, plug-in υβριδικά και υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα. Συγκριτικά, πριν από ένα χρόνο το μερίδιό τους ήταν στο 42%.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είδαν αύξηση περί το 50% στις ταξινομήσεις, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022, ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζινοκινητήρα αυξήθηκαν κατά 15%. Οι παραγγελίες για αυτοκίνητα με ντιζελοκινητήρα μειώθηκαν ελαφρώς.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξάνονται καθώς υποχωρούν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλύπτουν το έδαφος με τις παραγγελίες που είχαν καθυστερήσει. Ωστόσο, οι παραδόσεις κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους παραμένουν περίπου κατά ένα πέμπτο κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταγράφουν ισχυρά αποτελέσματα, παρόλο που ο πληθωρισμός παραμένει σε υψηλά επίπεδα και οι ανησυχίες για τις οικονομικές προοπτικές εντείνονται. Με τη βελτίωση στην εφοδιαστική αλυσίδα και την αύξηση των αυτοκινήτων που φτάνουν στην αγορά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να χάσουν το πλεονέκτημα που έχουν στον καθορισμό των τιμών, με τους αναλυτές να προειδοποιούν ότι έρχονται δύσκολες ώρες.
«Είναι πιθανό να υπάρξει μεγάλη αστάθεια τους επόμενους 12 μήνες καθώς τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα προσπαθούν να κερδίσουν έδαφος και η Tesla συνεχίζει να ασκεί πίεση», σχολίασε ο Felipe Munoz, αναλυτής στην JATO Dynamics. «Υπάρχουν απειλές για την ανάπτυξη που έρχονται ως αποτέλεσμα των πληθωριστικών και των γεωπολιτικών πιέσεων, και αν συμπεριλάβετε τον πόλεμο τιμών, πολλοί πελάτες είναι πιθανό να καθυστερήσουν τις αγορές τους».
Την ίδια, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι αύξησαν τις προοπτικές τους για τον πληθωρισμό αυτή την εβδομάδα, ενώ τα υψηλά επιτόκια έχουν καταστήσει πιο ακριβή τη χρηματοδότηση για την αγορά ενός οχήματος. Αντίστοιχα, οι μειώσεις στις τιμές της Tesla διαμορφώνουν ένα άλλο τοπίο, ασκώντας πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις τιμές και να θυσιάσουν τα ισχυρά περιθώρια κέρδους που απολάμβαναν από τα πιο ακριβά μοντέλα κατά τη διάρκεια της κρίσης με τις ελλείψεις ημιαγωγών.