Ήταν από αυτά τα γεγονότα που όμοιά τους συμβαίνουν σπάνια, αλλά αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των αγώνων στα μηχανοκίνητα σπορ.
Έτσι, η μοίρα έδωσε αυτή την φορά στην ομάδα Peugeot TotalEnergies ένα σκληρό χτύπημα στον τελευταίο γύρο του αγώνα που διεξήχθη στο Losail International Circuit του Κατάρ. Το Νο. 93 PEUGEOT 9X8 που οδηγούσαν οι Jensen/Müller/Vergne είχε συμπληρώσει 334 από τους 335 γύρους βρισκόμενο συνεχώς στην πρώτη τριάδα, για να ξεμείνει από καύσιμα στην αρχή του τελευταίου γύρου, τερματίζοντας τελικά τον αγώνα στην έβδομη θέση. Εν τω μεταξύ, το αυτοκίνητο Νο. 94 που οδηγούσαν οι Resta/Duval/Vandoorne πήρε την καρό σημαία στη δέκατη έβδομη θέση.
Τα PEUGEOT 9X8 είχαν μια ριζικά διαφορετική εκκίνηση στον αγώνα. Ξεκινώντας από την έκτη θέση στην αρχική «σχάρα» εκκίνησης (grid), ο Nico Müller (αρ. 93 PEUGEOT 9X8) κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου, ενώ ο ομόσταυλός του Paul di Resta (Νο. 94 PEUGEOT 9X8) αναγκάστηκε να κάνει ένα τετ-α-κε στην πρώτη στροφή όταν συγκρούστηκε με άλλο αγωνιζόμενο.
Μετά από δύο υποδειγματικές προσπεράσεις, ο Nico Müller πήρε το προβάδισμα του Qatar 1812km στον 16ο γύρο. Ακολούθησε μια απίστευτα έντονη μάχη μεταξύ του Νο. 93 PEUGEOT 9X8 και του Νο.6 Porsche, ενώ για σχεδόν μισή ώρα, σπάνια υπήρχε κάτι περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο που να χωρίζει τα δύο Hypercars.
Ακολουθώντας στρατηγική διπλού stint (το τμήμα ενός αγώνα μεταξύ pit stops), οι Mikkel Jensen, Jean-Eric Vergne και Nico Müller εναλλάσσονταν στο κόκπιτ για να κρατήσoυν το No. 93 PEUGEOT 9X8 στη δεύτερη θέση μέχρι τον προτελευταίο γύρο, όταν ξαφνικά ο «JEV» επιβράδυνε στην πίστα. Το Νο. 93 συνέχιζε να κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για να περάσει τη γραμμή του τερματισμού σε μια απογοητευτική έβδομη θέση, την στιγμή που η Team Peugeot TotalEnergies ήταν στα πρόθυρα του να καταγράψει την καλύτερη επίδοσή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA μετά από μια πολύ καλή εμφάνιση όλο το Σαββατοκύριακο. Το Νο. 93 PEUGEOT 9X8 πάντως αφήνει το Κατάρ με εννέα βαθμούς στη βαθμολογία του παγκόσμιου πρωταθλήματος (προσωρινή κατάταξη).
Στο Νο. 94 PEUGEOT 9X8, ο Paul di Resta ολοκλήρωσε 82 γύρους για να προσπαθήσει να επιστρέψει στην πρώτη δεκάδα. «Είχα ένα μικρό κλατάρισμα μετά από σύγκρουση με άλλο αυτοκίνητο στην εκκίνηση. Είναι απογοητευτικό γιατί είχαμε πολύ καλό ρυθμό». Δυστυχώς, στα μισά του αγώνα, το Νο. 94 μονοθέσιο χρειάστηκε να σταματήσει στα pits για 30 λεπτά για να αλλάξει μπαταρία. Αυτό δεν το εμπόδισε από το να τερματίσει τον αγώνα στη δέκατη έβδομη θέση, συγκεντρώνοντας μερικά πολύ χρήσιμα δεδομένα για το μέλλον.
Μετά την ολοκλήρωση μιας αγωνιστικής απόστασης 30.970 χιλιομέτρων και την απίστευτη δουλειά από το σύνολο της ομάδας, η έκδοση 2023 του PEUGEOT 9X8 θα παραδώσει τώρα την σκυτάλη στην αντίστοιχη προδιαγραφών 2024, ξεκινώντας από τον επόμενο αγώνα 6 Hours of Imola (21 Απριλίου), ιδιαίτερα αποφασισμένη να αξιοποιήσει τις σαφείς δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Τι δήλωσαν
Jean-Marc Finot, Stellantis Motorsport Senior VP
«Όλοι στην Team Peugeot TotalEnergies είχαν έναν πολύ καλό αγώνα για την τελευταία εμφάνιση του PEUGEOT 9X8 προδιαγραφών 2023. Δείξαμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και συνολικά η ομάδα είχε πραγματικά εξαιρετική απόδοση. Δυστυχώς, υπήρχε πρόβλημα ανεφοδιασμού στο τελευταίο pit stop, κάτι που εμείς πρέπει να διερευνήσουμε, που σήμαινε ότι ο Jean-Eric έπρεπε να τερματίσει τον αγώνα με τον ηλεκτροκινητήρα. Θα πάρουμε τα θετικά από αυτόν τον αγώνα και θα επικεντρωθούμε στον επόμενο γύρο. Ανυπομονούμε για την Imola και βασιζόμαστε στη σημερινή επίδοση για την νέα έκδοση 2024 του PEUGEOT 9X8.»
Nico Müller – PEUGEOT 9X8 #93 : «Είναι απλά απίστευτο, να μένεις από καύσιμα στο τελευταίο γύρο, αναμφίβολα λόγω κάποιου προβλήματος κατά το τελευταίο pit stop ανεφοδιασμού. Πρέπει να αναλύσουμε τι συνέβη. Είναι δύσκολο να το αντιμετωπίσουμε, καθώς αξίζαμε πραγματικά να τερματίσουμε δεύτεροι στον αγώνα. Θέλαμε να εξασφαλίσουμε ένα καλό τελικό αποτέλεσμα για το PEUGEOT 9Χ8 του 2023.»
Stoffel Vandoorne – PEUGEOT 9X8 #94 : «Τι μέρα! Μας δυσκόλεψε ένα τετ-α-κε στην πρώτη στροφή. Στη συνέχεια καταφέραμε να επιστρέψουμε στην πρώτη δεκάδα, αλλά λίγους γύρους αργότερα, είχαμε πρόβλημα με την μπαταρία και έπρεπε να την αλλάξουμε. Όταν επιστρέψαμε στον αγώνα, ήμασταν τελευταίοι μεταξύ των Hypercars, οπότε εκμεταλλευτήκαμε την θέση στην πίστα για να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε το αυτοκίνητο Νο. 93. Είμαι πολύ απογοητευμένος για τους ομόσταυλούς μου και για όλους στην ομάδα γιατί όλοι είχαμε καταβάλει τόση προσπάθεια το τελευταίο δεκαήμερο.»