Οι καινοτομίες του νέου supercar των Βαυαρών και η «ακτινογραφία» του
Με εξαιρετικά δυναμικές αναλογίες, κομψές σπορ γραμμές, χαμηλωμένο αμάξωμα και καινοτόμα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, το BMW i8 αντιπροσωπεύει μία νέα γενιά σπορ αυτοκινήτου.
«Παντρεύοντας» τα κλασικά στοιχεία της μάρκας BMW με μία σχεδιαστική γλώσσα εμπνευσμένη αποκλειστικά για μοντέλα BMW i, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μία προηγμένη αισθητική που επικοινωνεί άριστα τα χαρακτηριστικά επιδόσεων, την απόδοση και τον καινοτόμο premium χαρακτήρα του plug-in υβριδικού αυτοκινήτου.
Σχεδίαση Το BMW i8, το δεύτερο όχημα μαζικής παραγωγής της σειράς BMW i, αποκαλύπτει επίσης την ευελιξία της σχεδιαστικής γλώσσας που καθιερώνεται σαν αναγνωρίσιμο στοιχείο ταυτότητας των μοντέλων BMW i.
Η σχεδίαση δηλώνει ελαφρύ βάρος, ασφάλεια, απόδοση και γνήσια οδηγική απόλαυση -ξεχωριστές αρετές που το plug-in υβριδικό σπορ BMW i μοιράζεται με το BMW i3, το ηλεκτρικό αδερφάκι του που προορίζεται για ευέλικτη και άνετη οδήγηση στην πόλη.
Μυστικό της ευελιξίας είναι η καινοτόμος αρχιτεκτονική LifeDrive, που προσφέρει έναν εξαιρετικό βαθμό ελευθερίας στους σχεδιαστές οχημάτων BMW i. Κεντρικό στοιχείο στη μονάδα Life είναι ένας κλωβός επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP).
Η μονάδα Life εδράζεται στην αλουμινένια μονάδα Drive, που φιλοξενεί όλη την τεχνολογία συστημάτων κίνησης και πλαισίου. Με μήκος 4.689 mm, πλάτος 1.942 mm και ύψος of 1.297 mm, το BMW i8 διαθέτει τις τυπικές αναλογίες σπορ αυτοκινήτου.
Ο δυναμικός χαρακτήρας του αντικατοπτρίζεται στο μακρύ καπό, στα εμφανή αεροδυναμικά βοηθήματα, στην επιμηκυμένη γραμμή οροφής, στους κοντούς προβόλους και στο μακρύ μεταξόνιο των 2.800 mm.
Το εσωτερικό
Η καμπίνα του BMW i8 είναι επίσης σχεδιασμένη με αναφορές στο μέλλον. Η κλασικά οδηγοκεντρική σχεδίαση του cockpit πλαισιώνεται από προηγμένα στοιχεία που υπογραμμίζουν τις σπορ δυνατότητες και την φιλοσοφία ελαφριάς δομής του αυτοκινήτου.
Οδηγός, συνοδηγός και πίσω επιβάτες κάθονται χαμηλά – όπως σε ένα παραδοσιακό σπορ αυτοκίνητο – σε ελαφριά καθίσματα. Τμήματα του κλωβού επιβατών από CFRP εκτεθειμένα σε κοινή θέα γύρω από τα ανοίγματα εισόδου όταν οι πόρτες ανοίγουν υπενθυμίζουν την προηγμένη τεχνολογία μειωμένου βάρους του BMW i8.
Το ταμπλό του BMW i8, με τις οριζόντιες γραμμές που τονίζουν το πλάτος της καμπίνας και μία δομή βασισμένη στην αρχή της διαστρωμάτωσης δημιουργούν μία εικόνα δυναμισμού και κομψότητας.
Η διάταξη των αλληλεπικαλυπτόμενων, τρισδιάστατων τμημάτων ολοκληρώνεται από μία χρωματική φιλοσοφία πλούσια σε αντιθέσεις. Η μέθοδος διαστρωμάτωσης εκφράζεται μέσω δυναμικών καμπύλων γραμμών, της σχεδίασης της κεντρικής κονσόλας που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων, το Controller για το λειτουργικό πρόγραμμα iDrive, το μπουτόν start/stop, το μπουτόν eDrive και το διακόπτη Driving Experience Control.
Η Οθόνη Ελέγχου 8,8 ιντσών του συστήματος iDrive είναι αναδιπλούμενη. Ένα αποκλειστικό σπορ τιμόνι με μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών και το σύστημα Πλοήγησης Professional περιλαμβάνονται στάνταρ στο BMW i8. Επίσης στάνταρ είναι τα όργανα πολλαπλών λειτουργιών, των οποίων οι ενδείξεις και η παρουσίαση εξαρτώνται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Οδηγικά
Το BMW i8 ενσαρκώνει μία επαναστατική εκδοχή της διάσημης οδηγικής απόλαυσης BMW που εστιάζει στο μέλλον. Σχεδιάστηκε σαν ένα plug-in-υβριδικό σπορ μοντέλο που συνδυάζει ζωηρές επιδόσεις και άριστη απόδοση. Ένα εξαιρετικά ελαφρύ και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αμάξωμα -με κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP)- συν το προηγμένο σύστημα κίνησης BMW eDrive, ένας συμπαγής, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5l με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και ευφυή διαχείριση ενέργειας συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας συνολικής φιλοσοφίας που αντιπροσωπεύει ένα νέο ορόσημο στη στρατηγική Efficient Dynamics.
Το BMW i8 συνδυάζει τις επιδόσεις ενός κορυφαίου σπορ αυτοκινήτου με την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης. Βασίζεται πρωτίστως στην αρχιτεκτονική ενός οχήματος που προσφέρει την τέλεια πλατφόρμα για θρυλικές επιδόσεις χάρη στο πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και μία κατανομή βάρους σχεδόν 50:50.
Το BMW i8 προσφέρει υψηλής ακρίβειας δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική αίσθηση τιμονιού, ώστε ο οδηγός να ελέγχει άριστα το αυτοκίνητο ακόμα και όταν φτάνει στα όρια των επιδόσεών του.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης του BMW i8 αποδίδει 170 kW/231 hp και κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 96 kW/131 hp αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου που φορτίζεται από συμβατική οικιακή πρίζα, ενώ η ισχύς του μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς.
Αυτό το ειδικό plug-in υβριδικό σύστημα, που εξελίχθηκε και παράγεται από το BMW Group, πετυχαίνει αυτονομία 37 km σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης και τελική ταχύτητα 120 km/h μόνο με ηλεκτροκίνηση, σε συνδυασμό με μία εκπληκτική οδηγική εμπειρία λόγω και της τετρακίνησης, με κύρια χαρακτηριστικά την ισχυρή επιτάχυνση και τη δυναμική κατανομή ισχύος στις στροφές.
Η ισχυρότερη από τις δύο πηγές ισχύος κινεί τους πίσω τροχούς και χρησιμοποιεί την πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ από το υβριδικό σύστημα με σκοπό τη διάσημη οδηγική απόλαυση BMW σε συνδυασμό με εξαιρετική απόδοση.
Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,4 δευτ., εν τούτοις η μέση κατανάλωση – όπως υπολογίζεται στον κύκλο δοκιμών Ε.Ε. για τα plug-in υβριδικά οχήματα – είναι 2,1 lit / 100 km συν 11,9 kWh ηλεκτρισμού.
Αυτό αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 μόλις 49 g /km. Η πραγματική οικονομία καυσίμου στην καθημερινή οδήγηση αποτελεί μία ακόμα εντυπωσιακή απόδειξη της κορυφαίας απόδοσης του BMW i8. Ανάλογα με τις συνθήκες φόρτισης του χρήστη και τις αποστάσεις που διανύει, επιτυγχάνεται κατανάλωση πρωτοφανής για σπορ αυτοκίνητο.
Οι συνήθεις καθημερινές μετακινήσεις μπορούν να καλύπτονται με μέση κατανάλωση κάτω από 5 lit / 100 km όταν χρησιμοποιούνται οι δύο κινητήριες μονάδες.
Εάν οι καθημερινές ανάγκες μεταφοράς περιλαμβάνουν οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακό δρόμο – για παράδειγμα σε εκδρομές του Σαββατοκύριακου – η ευφυής διαχείριση του συστήματος κίνησης του BMW i8 μπορεί να κρατήσει την κατανάλωση κάτω από 7 lit / 100 km.
Και ακόμα και όταν χρησιμοποιείται μόνο για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στις διακοπές, η κατανάλωση κατά μέσω όρο δεν ξεπερνά τα 8 lit / 100 km.
Συνολικά, οι τιμές κατανάλωσης του plug-in υβριδικού είναι περίπου 50% χαμηλότερη από των μοντέλων με συμβατικό σύστημα κίνησης στην κατηγορία σπορ αυτοκινήτων κάτω από όλες σχεδόν της συνθήκες λειτουργίας.