Οδηγούμε το Fiat 500L 1,6 Multijet diesel που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα
Εντάξει, το 500, από την πρώτη ώρα που παρουσιάστηκε, έχει… κλέψει τις καρδιές του μισού πλανήτη. Όμως, θα μπορούσε αυτό το χαριτωμένο και σπιρτόζο, να γίνει (και) ευρύχωρο, πληθωρικό, εξωστρεφές, πολυχρηστικό και συνάμα οικονομικό; Οι Ιταλοί είπαν «ναι» και μας δείχνουν το Fiat 500L.
Η έκδοση της δοκιμής μας φοράει τον 1,6 Multijet diesel με τους 105 ίππους, απευθυνόμενο στο κοινό που ψάχνεται για κάτι ευρύχωρο και πρακτικό μεν, διαφορετικό δε. Ο κινητήρας του, οικονομικός και αποδοτικός. Όμως, δεν θα σταθούμε εκεί, αφού δεν ήταν αυτό που το έκανε ξεχωριστό μέσα στο μυαλό μας.
Τα highlights
Φυσικό θα ήταν να μας εντυπωσιάσουν οι χώροι και η χρηστικότητα. Άλλωστε, το 500L είναι «Large» στον τομέα της λειτουργικότητας, όπως επιβεβαιώνουν οι 1.500 πιθανές διαμορφώσεις της καμπίνας.
Το… μικρομέγαλο Fiat είναι ο ηγέτης της κατηγορίας στη σχέση μεταξύ εξωτερικών διαστάσεων (4,15 x 1,78 x 1,66 m και 261 cm μεταξόνιο) και εσωτερικού χώρου, στον οποίο περιλαμβάνονται τόσο η καμπίνα, που φιλοξενεί άνετα 5 ενήλικες επιβάτες, όσο και ο χώρος αποσκευών.
Ειδικά ο τελευταίος, με χωρητικότητα σχεδόν 400 λίτρων, χωράει μέχρι πέντε βαλίτσες. Όμως αυτό δεν είναι το μόνο. Μιας και διαθέτει τη μεγαλύτερη ανοιγόμενη οροφή με επιφάνεια 1,5m2, δεν θα μπορούσαμε να μην απολαύσουμε διαδρομές με τον… ουρανό (ακόμα και με βροχή!) στο… πιάτο μας.
Όμως ήταν και ο εξοπλισμός και ιδιαίτερα το νέο premium εξελιγμένο ηχοσύστημα υψηλής ευκρίνειας (εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Beats Audio), το σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 5”, για ασύρματη διαχείριση ηχοσυστήματος, media player, iPod, smartphone, και, το ολοκαίνουργιο λογισμικό eco:Drive LIVΕ.
Το λογισμικό της Fiat που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να βελτιώσει το στυλ οδήγησής του, λαμβάνοντας σε πραγματικό χρόνο προσωπικές οδηγικές συμβουλές, που ακολουθώντας τις μπορεί να μειώσει την κατανάλωση μέχρι και 16%. Είναι η φιλικότητα του όλου συστήματος που μας έκανε να το «αγαπήσουμε».
Τα τρία L
Όσον αφορά την ονομασία του, αυτή φυσικά δεν έγινε τυχαία. Αφού δημιουργήθηκε για να ανήκει στην οικογένεια του 500, συνοδεύεται και από το γράμμα «L», το οποίο συνοψίζει τις τρεις «διαστάσεις» που περικλείονται στη νέα πρόταση της Fiat: Το Fiat 500L σκοράρει δυνατά στα 3 “L” σημεία:
“Large” που τονίζει τη μέγιστη πρακτικότητα και τους εξαιρετικούς του χώρους.
Άλλωστε η μέγιστη εκμετάλλευση του προσφερόμενου χώρου αποτελεί στοιχείο του DNA της Fiat.
“Light” για τη φιλική στη χρήση τεχνολογία και για τον οικολογικό προσανατολισμό του, πάντα προς το συμφέρον του καταναλωτή.
“Loft” για το μοντέρνο περιβάλλον της καμπίνας, όπου η Fiat εμπνεύστηκε για να κατασκευάσει ένα όμορφο, λειτουργικό και μοντέρνο «σπίτι» για τον δρόμο, για να μπορεί ο επιβάτης να ζει έντονα την κάθε του στιγμή!
Οι διάσπαρτες θήκες για μικροπράγματα και η χωροταξική γενναιοδωρία που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.612 mm, είναι χαρακτηριστικά στοιχεία που συνδέουν ένα αυτοκίνητο με την εργονομία και φιλικότητα στον χρήστη.
Οι χώροι για πέντε ψηλούς ενήλικες είναι δεδομένοι, αλλά το 500L δεν μένει μόνο εκεί καθώς σέβεται τόσο τους επιβάτες του όπως και τις αποσκευές τους. Με 400 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, η εκδρομή με την παρέα είναι ξέγνοιαστη υπόθεση, ενώ τα συρόμενα – πτυσσόμενα πίσω καθίσματα και η ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού δημιουργούν συνήθειες, χώρους και προσδοκίες που μόνο σε καλά MPV βρίσκει κανείς.
Από εκεί και πέρα, η… αμφιθεατρική θέση οδήγησης είναι σχεδιασμένη πολύ καλά, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι έχει δοθεί βάρος στην «εξάλειψη» των «νεκρών γωνιών» και η ορατότητα είναι… βασιλική.
Γενικά είναι δύσκολο να πει κανείς ότι του «λείπει» κάτι, από ένα αυτοκίνητο (μάλλον το μοναδικό στον πλανήτη) που στον optional εξοπλισμό του έχει και… καφετιέρα espresso!!! Για τον καφέ από την οποία φυσικά, οι πίσω επιβάτες έχουν και τραπεζάκια αεροπορικού τύπου…
Κινητήρας – κρατήματα
Πέρα από τα άλλα ωστόσο, έχει σίγουρα μεγάλη σημασία η απόδοση του κινητήρα και φυσικά ο τρόπος που συμπεριφέρεται στο δρόμο. Ο τρίτης γενιάς Common Rail κινητήρας 1.6 MultiJet II turbo diesel των 105 ίππων είναι ένας ευφυής κινητήρας που χαρίζει στο Fiat 500L τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 11,3”. Η κατανάλωσή του είναι 4,5 λίτρα/100 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο και οι εκπομπές CO2 117 g/km. Επίσης αποδίδει ροπή 320 Nm μόλις στις 1.750 σ.α.λ.
Ο κινητήρας λοιπόν, πέρα από αποδοτικός είναι και οικονομικός και, για κάποιον με… βαρύ πόδι, νούμερα μέσης κατανάλωσης περίπου στα 6,5 λίτρα δεν είναι δύσκολα…
Τώρα, τα αμορτισέρ απορροφούν ικανοποιητικότατα τους κραδασμούς, ενώ δεν εμφανίζονται τάσεις πλεύσης στο ταξίδι, στις μεγάλες ταχύτητες. Και, παρά την άνεση στο εσωτερικό, δεν έχουν γίνει παραχωρήσεις στην οδική συμπεριφορά.
Το ευχάριστο με το 500L είναι το γεγονός ότι δεν θα προβληματίσει τον οδηγό του, ούτε θα τον τρομάξει, όπως συμβαίνει συχνά με αυτοκίνητα του όγκου του. Αυτό, γιατί οι κλίσεις που εμφανίζει δεν είναι μεγάλες, ενώ η συμπεριφορά του κάτω από πίεση είναι ο… ορισμός του ουδέτερου. Τα δε φρένα του είναι ικανοποιητικότατα και θα σταματήσουν το αυτοκίνητο όπου χρειαστεί.
Ένα άλλο ευχάριστο είναι ότι το 500L παρέχει στον οδηγό μια φιλικότητα και ευελιξία στον αστικό κύκλο που δεν… του φαίνεται. Παρά το μέγεθός του, μπορεί κανείς να κινηθεί με την ευελιξία ενός supermini -εμάς μας άρεσε η λειτουργία City του τιμονιού- με ποιοτική και πολιτισμένη συμπεριφορά η οποία ωστόσο δίνει τη δυνατότητα μιας σβέλτης μετακίνησης.