«Στοχεύει» στην Ελλάδα το premium open top της βρετανικής φίρμας
Όταν κανείς ζει σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, είναι… αμαρτία να μην μπορεί να απολαύσει αυτό τον ουρανό. Γι’ αυτό και η βρετανική Mini ξέρει πως το Mini Cabrio, που εμφανίστηκε μερικές εβδομάδες πριν το ξεκίνημα της άνοιξης, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου είναι το «δυνατό της χαρτί» για την Ελλάδα.
Άλλωστε, επί μία δεκαετία, η 4θέσια ανοιχτή έκδοση της Βρετανικής μάρκας προσφέρει ηλιόλουστα απολαυστικά ταξίδια σε λεωφόρους και επαρχιακούς δρόμους σε όλο τον κόσμο.
Από την αρχή, το MINI Cabrio ήταν σύμβολο φρεσκάδας της open-top οδήγησης, ατομικού στυλ αλλά και ταυτότητας της μάρκας. Χάρη στο κάθετο παρμπρίζ και την υφασμάτινη οροφή μπορούσε ανά πάσα στιγμή να ικανοποιήσει την επιθυμία για μία απολαυστική εμπειρία cabrio έως 4 ατόμων. Κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω, μεγάλοι θόλοι τροχών, το ύψος της γραμμής των ώμων και πολυάριθμα σχεδιαστικά στοιχεία ταυτότητας της μάρκας δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την οικογενειακή προέλευση του ανοιχτού 4-θέσιου. Και χάρη στο ακριβές σχήμα της οροφής, οι χαρακτηριστικές αναλογίες MINI ήταν άμεσα αναγνωρίσιμες και όταν το soft top ήταν κλειστό.
Έξυπνες λεπτομέρειες
Αλλά ο χαρισματικός χαρακτήρας του MINI Cabrio δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη σχεδίασή του. Η premium ποιότητα -μοναδική στην κατηγορία cabrio- και η έξυπνη λειτουργικότητα αναδείκνυαν άμεσα την λαμπερή του προσωπικότητα.
Στην πρώτη γενιά MINI Cabrio, για παράδειγμα, το soft top με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό οροφής μπορούσε είτε να ανοίγει πλήρως μέσω μπουτόν ή το εμπρός τμήμα να μετακινείται προς τα πίσω κατά 40 cm. Αυτή η συρόμενη λειτουργία της οροφής επιτρέπει μία ελεγχόμενη παροχή φρέσκου αέρα με ταχύτητες μέχρι 120 km/h.
Το MINI Cabrio ήταν από την αρχή ευέλικτο και στις μεταφορικές του ικανότητες. To πορτμπαγκάζ που άνοιγε προς τα κάτω, το σύστημα φόρτωσης Easy Load System που ανασήκωνε το πλαίσιο της οροφής και η αναδιπλούμενη πίσω πλάτη προσέφεραν έναν ασυνήθιστο βαθμό ευελιξίας στο συγκεκριμένο τομέα.
Με τόσα πλεονεκτήματα, το MINI Cabrio σύντομα έγινε παγκόσμια επιτυχία. Η ποιότητα και δημοτικότητα του ανοιχτού 4θέσιου είχαν σαν αποτέλεσμα μία υψηλή αξία μεταπώλησης.
Το 2007, το MINI Cabrio ήρθε πρώτο στην κατάταξη “Value Master” που δημοσίευε το περιοδικό αυτοκινήτου “Auto Bild” σαν μοντέλο με την καλύτερη αξία μεταπώλησης. Από τότε, έχει δημιουργήσει μία παράδοση κορυφαίων θέσεων σε αυτό το Δείκτη η οποία συνεχίστηκε με την υπάρχουσα γενιά του MINI Cabrio.
Νέα γενιά – σερί επιτυχιών
Η τελευταία έκδοση του ευέλικτου και αγαπημένου «παιδιού του ήλιου» κυκλοφόρησε στην αγορά το 2009, σηματοδοτώντας την επέτειο των 50 χρόνων της μάρκας.
Με εξελιγμένα σχεδιαστικά στοιχεία που δηλώνουν ακόμα πιο σπορ στυλ, ισχυρότερους και πιο αποδοτικούς κινητήρες και ανώτερη φινέτσα και ποιότητα εσωτερικού, βελτιστοποιημένη σφαιρική ορατότητα και καινοτόμα στοιχεία εξοπλισμού, το νέο MINI Cabrio συνεχίζει τώρα την ιστορία επιτυχίας του προκατόχου του.
Ένα μονοκόμματο, σχεδόν αόρατο roll-bar που ενεργοποιείται μόνον όταν είναι απαραίτητο σε συνδυασμό με την αυξημένη ακαμψία αμαξώματος ανεβάζουν τον πήχη στον τομέα της ασφάλειας.
Η ποιοτική υφασμάτινη οροφή έχει βελτιωμένα ακουστικά χαρακτηριστικά και ηλεκτρικά θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ. Ανοίγει και κλείνει σε 15 δευτερόλεπτα με ταχύτητες μέχρι 30 km/h. Το Always Open Timer λανσαρίστηκε σαν μία νέα και μοναδική λειτουργία.
Μετρά το χρόνο οδήγησης με την οροφή ανοιχτή με ακρίβεια λεπτού. Η συρόμενη λειτουργία του soft top έχει διατηρηθεί, όπως η ευέλικτη φιλοσοφία χώρου αποσκευών. Το πορτμπαγκάζ φέρει τώρα εσωτερικούς μεντεσέδες και η χωρητικότητα έχει αυξηθεί: από 125 μέχρι 170 L με την οροφή ανοιχτή και 660 L όταν είναι κλειστή.
Η γκάμα κινητήρων έχει επεκταθεί σημαντικά από τότε που άλλαξε η γενιά μοντέλων. Αυτή τη στιγμή διατίθενται τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο diesel για το MINI Cabrio: Η γκάμα ξεκινά με το MINI One Cabrio με 72 kW/98 hp και το MINI Cooper D Cabrio με 82 kW/112 hp και συνεχίζεται με τα MINI Cooper Cabrio με 90 kW/122 hp, MINI Cooper SD Cabrio με 105 kW/143 hp και MINI Cooper S Cabrio με 135 kW/184 hp. Επιπλέον, το ανοιχτό 4-θέσιο διατίθεται με τον σούπερ σπορ υπεραθλητή.
Το MINI John Cooper Works Cabrio ξεσηκώνει τους οπαδούς του με τον 155 kW/211 hp turbo. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται στάνταρ με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ένα 6-τάχυτο αυτόματο διατίθεται προαιρετικά.
Το cabrio
Ακόμα και οι οπαδοί του Mini δεν μπορούσαν να αντισταθούν στον πειρασμό της οδήγησης με ανοιχτή οροφή με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, χρειάστηκαν τουλάχιστον τρεις δεκαετίες για να μπορέσει ο ‘πατέρας’ όλων των σύγχρονων μικρών αυτοκινήτων να τολμήσει ένα συνδυασμό δημιουργικής χρήσης χώρου και άμεσης επαφής με το εξωτερικό περιβάλλον.
Ένα cabrio βασισμένο στο κλασικό Mini είδε για πρώτη φορά το φως της ημέρας το 1991 και ήταν δημιούργημα του Γερμανού Εμπόρου Mini Lamm in Kappel-rodeck. Με ενισχυμένα μαρσπιέ και ενσωματωμένο εγκάρσιο στοιχείο, η ποιότητα μετατροπής αμαξώματος εντυπωσίασε τους τότε υπεύθυνους της Rover στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Έτσι, ελήφθη η απόφαση για την παραγωγή μιας παρτίδας 75 κλασικών Mini Cabrio για την εγχώρια Βρετανική αγορά. Το κλασικό Mini Cabrio εξελίχθηκε από τις Rover Special Products και Karmann (Γερμανία) και παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στο Βρετανικό Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Birmingham τον Οκτώβριο του 1992 πριν μπει στην παραγωγή του εργοστασίου του Mini στο Longbridge. 1.081 αντίτυπα του ανοιχτού κλασικού αυτοκινήτου κατασκευάστηκαν εκεί μέχρι τον Αύγουστο του 1996, τα οποία σήμερα είναι περίοπτα, σπάνια μοντέλα.
Αποκλειστικοί εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, ανάγλυφοι θόλοι τροχών και διακοσμητικά στοιχεία στα μαρσπιέ του χάριζαν μία μοναδικότητα. Στο εσωτερικό, η ιδιαίτερη γοητεία του τονιζόταν με διακοσμητικές ρίγες και ξύλινη λαβή επιλογέα ταχυτήτων από burr walnut, δερμάτινο τιμόνι και βελούδινη μοκέτα. Η cabrio έκδοση του κλασικού Mini κυκλοφόρησε σε δύο αποχρώσεις: Nightfire Red με ασορτί κόκκινη οροφή και Caribbean Blue με γκρι οροφή.
Το 1995 η μπλε απόχρωση του αμαξώματος αντικαταστάθηκε από τη British Racing Green. Το μοντέλο αρκέστηκε σε ένα μόνο τύπο κινητήρα: ο 4-κύλινδρος 63-hp του Mini Cooper πρόσθεσε ‘νεύρο’ στην αίσθηση αναζωογόνησης που δημιουργεί η επαφή με τον αέρα. Η έκδοση Cabrio του κλασικού Mini εφοδιαζόταν με soft top μηχανικής λειτουργίας ενώ ηλεκτρικός μηχανισμός προσφερόταν προαιρετικά.
Η απόλαυση
Μετά το επαναλανσάρισμα της μάρκας, οι οπαδοί της ανοιχτής οδήγησης δεν χρειάστηκε να περιμένουν τόσο όσο στην εποχή του κλασικού Mini.
Το MINI Cabrio γιόρτασε το ντεμπούτο του μόλις τρία χρόνια αφότου το κλειστό 3θυρο μοντέλο κυκλοφόρησε στην αγορά. Αυτό προσδιορίζει την κουλτούρα της open-top οδήγησης στη μικρή κατηγορία επί μία δεκαετία, και έχει γίνει θεμελιώδες στοιχείο του προγράμματος μοντέλων της μάρκας.
Η έμφαση που δίνει σήμερα η εταιρία στα ανοιχτά μοντέλα φαίνεται στο ότι το κομψό 4θέσιο έχει πλαισιωθεί από το γνήσιο, σπορ ανοιχτό 2-θέσιο MINI Roadster, που συμπληρώνει ιδανικά την οικογένεια. Έχοντας δύο καθίσματα και μηχανικό ή ημι-αυτόματο soft top, ξεχωρίζει για τη φρεσκάδα της οδηγικής εμπειρίας και ακολουθεί με επιτυχία το δρόμο που χάραξε προηγουμένως το MINI Cabrio σαν γνήσιο open-top μοντέλο στην premium μικρή κατηγορία.