7 χρόνια μετά τη χρεωκοπία, η θρυλική De Tomaso επιστρέφει με ένα SUV
Θα ακολουθήσει η αναβίωση της φοβερής και τρομερής Pantera που θα βασίζεται στη Lamborghini Gallardo…
Μέχρι σήμερα, όποιος ήθελε να αγοράσει ένα εντελώς και διαφορετικό supercar με τη «σφραγίδα» της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας De Tomaso, θα έπρεπε να κάνει υπομονή και να έχει (πραγματικά) «χοντρό» πορτοφόλι. Γιατί, για να αγοράσει κανείς μια De Tomaso, θα έπρεπε να τη βρει στην αγορά των μεταχειρισμένων και να πληρώσει περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ. Γι’ αυτό και τα περισσότερα βρίσκονται στα χέρια Σαουδαράβων σεΐχηδων και ζάμπλουτων κροίσων. Σύντομα όμως, αυτό θα αλλάξει…
Την 1η Μαρτίου, όταν θα ανοίξουν οι πόρτες της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, οι επισκέπτες θα βρεθούν μπροστά σε μια πραγματική έκπληξη. Ανάμεσα στις άλλες εταιρίες, θα φιγουράρει και το πρώτο, μετά από πολύ καιρό, μοντέλο της De Tomaso. Πρόκειται για ένα SUV πολυτελείας, το οποίο θα στοχεύει απευθείας στο «βασιλιά» της κατηγορίας: Την Porsche Cayenne. Θα ακολουθήσει ένα ακόμα, η αναβίωση της φοβερής και τρομερής Pantera που θα βασίζεται στη Lamborghini Gallardo…
Δια χειρός Pininfarina
Πριν φτάσουμε στις πρώτες πληροφορίες για τα μοντέλα που έρχονται, ας δούμε πώς και γιατί αναβιώνει η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία. Η De Tomaso είχε δημιουργηθεί το 1959 από τον Αργεντινό επιχειρηματία Alejandro de Tomaso. Με έδρα τη Μόντενα της Ιταλίας, εξελίχθηκε γρήγορα σε έναν από τους πιο θρυλικούς κατασκευαστές supercars στον κόσμο, ενώ το ’75 αγόρασε τη Maserati, για την οποία δημιούργησε τα καλύτερα ίσως μοντέλα της (Biturbo, Quattroporte κ.α.). Το 2004, ένα χρόνο μετά τον θάνατο του De Tomaso, η εταιρεία ρευστοποιήθηκε και έκλεισε. Ο τίτλος πέρασε, το 2009, στα χέρια του πρώην διευθυντή του τμήματος μάρκετινγκ της Fiat, Gian Mario Rossignolo.
Με δεδομένο ότι ο Rossignolo σήμερα είναι 80 ετών, λίγοι περίμεναν την αναγέννηση της εταιρείας. Κι όμως. Ο Ιταλός εκπόνησε ένα business plan για την παραγωγή μιας πλήρους σειράς αυτοκινήτων που, όπως αποδεικνύεται είναι βιώσιμο κι ελπιδοφόρο. Γι’ αυτό βέβαια, βοήθησαν και οι πανίσχυροι φίλοι του – γνωριμίες που έκανε δουλεύοντας για τη Fiat…
Το SLC
Πάμε λοιπόν στα ενδιαφέροντα: Στη Γενεύη, ο Gian Mario Rossignolo θα κάνει ό,τι είχε κάνει ο De Tomaso, όταν αγόρασε τη Maserati: Θα ανακοινώσει την έναρξη της «νέας» De Tomaso. Και εκεί, θα παρουσιάσει το πρώτο του μοντέλο, με το κωδικοποιημένο όνομα SLC. Το ακρωνύμιο του Sports Luxury Car ανταποκρίνεται σε ένα εντυπωσιακό, πολυτελές SUV, το οποίο έχει σχεδιαστεί από τον Pininfarina, με τις γνωστές εντυπωσιακές γραμμές του οίκου του.
Το SUV της De Tomaso θα χρησιμοποιεί, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τρεις κινητήρες: Έναν V6, απόδοσης 300 ίππων, έναν V8 απόδοσης 550 ίππων, που θα «κοσμεί» την κορυφαία έκδοση της σειράς, αλλά και έναν «μικρότερο» V6 diesel, απόδοσης 250 ίππων.
Το πλέον ενδιαφέρον είναι ότι για το σασί του SLC θα χρησιμοποιείται το σασί Univis. Πρόκειται για μια εφεύρεση του Ιταλού Giulio Malvino, ο οποίος, το 1985 επί της ουσίας ήταν ο πρώτος που σκέφτηκε να δημιουργήσει ένα SUV, αλλά η ιδέα του είχε απορριφθεί τότε από τις βιομηχανίες που είχε προσεγγίσει.
Ο Malvino είχε μετατρέψει το σκελετό ενός στρατιωτικού οχήματος, κάνοντας το εξής φοβερό: Είχε «δέσει» το σασί με το εξωτερικό περίβλημα, με αποτέλεσμα σε συνθήκες μεγάλης καταπόνησης, το «κορμί» του αυτοκινήτου να χαρίζει έξτρα ακαμψία στο σασί! Με το Univis λοιπόν, το SUV της De Tomaso θα έχει την απόλυτη ακαμψία…
Η παραγωγή του SLC αναμένεται να ξεκινήσει το 2012, στο ένα από τα τρία εργοστάσια του Pininfarina, στην περιοχή του Grugliasco, στο Τορίνο.
Σε πρώτη φάση, η παραγωγή του SUV της De Tomaso υπολογίζεται στις 3.000 μονάδες ετησίως και, όπως είναι φυσικό, σκοπεύει να «χτυπήσει», εκτός από την Porsche, την αγορά των πολυτελών SUV, στις οποίες «κυριαρχούν», μεταξύ άλλων οι Lexus, BMW, Mercedes κ.α. Το ειρωνικό της υπόθεσης είναι ότι το 2012 αναμένεται να μπει στην αγορά των πολυτελών SUV και το άλλοτε «αδελφάκι» της De Tomaso, η Maserati.
Έρχεται και Pantera
Επίσης ειρωνικό είναι ότι, παρά το γεγονός ότι η Pantera είχε δημιουργηθεί για να ανταγωνιστεί τις Lamborghini της εποχής της, η επόμενη γενιά που έχει αποφασίσει ο Rossignolo να λανσάρει μετά το SUV, θα βασίζεται σε μια Lamborghini…
Κατά πληροφορίες, ο Ιταλός έχει αγοράσει το σχέδιο του Γερμανού σχεδιαστή Stefan Schulze, που δημιούργησε, το 2007, την Panthera. Ο Γερμανός είχε προσθέσει ένα “h” στο όνομα του αυτοκινήτου για θέματα δικαιωμάτων, χωρίς να φαντάζεται ότι ίσως κάποτε να το… ζωντάνευε η De Tomaso.
Το μοντέλο αυτό που θα αποτελέσει τη «σημαία» της πιο διάσημης De Tomaso ever είναι βασισμένο στην πλατφόρμα της Lamborgini Gallardo, από την οποία θα «δανείζεται» και το σύστημα τετρακίνησης. Όπως ακριβώς και η Gallardo, η Panthera θα φορά έναν κινητήρα V10, πιθανότατα απόδοσης 500 ίππων.
Εδώ, βέβαια, υπάρχει η εμπλοκή. Το σχέδιο της De Tomaso θέλει την παραγωγή 2.000 μονάδων της κουπέ έκδοσης ετησίως. Αν χρησιμοποιηθεί το σασί της Lamborgini, η Panthera θα είναι ακριβότερη από τη Gallardo, δηλαδή το “original” μοντέλο. Γι’ αυτό το λόγο και δεν αποκλείεται η λύση να δοθεί και πάλι από τον Pininfarina, με τη δημιουργία ενός εντελώς νέου μοντέλου.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επόμενη γενιά θα ακολουθεί τη «φιλοσοφία» της πρώτης Pantera, δηλαδή θα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με looks supercar, εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά και υπερπολυτελές εσωτερικό.
Το πρόβλημα, βέβαια, εντοπίζεται στο εξής: Η επιτυχία της Pantera βασίστηκε στο γεγονός ότι, ενώ ήταν ένα αυτοκίνητο εφάμιλλο σε όλα με μια Lamborghini, Ferrari, Porsche, ήταν αρκετά φθηνότερο από αυτές. Θα είναι άραγε έτσι και η νέα γενιά;
Η De Tomaso πάντως, θα «χτυπήσει» και σε έναν άλλο τομέα: Μετά τα SUV και τα κουπέ, θα προχωρήσει στην παραγωγή πολυτελών limo. Αυτό είναι και κάτι άγνωστο για τη θρυλική εταιρία, για την οποία οι περισσότεροι ξέρουν ότι ασχολούνταν με την παραγωγή supercars και με τη Formula 1, όχι όμως ότι παρήγαγε και σεντάν πολυτελείας. Τομέας, στον οποίο σκοπεύει να επανέλθει. Για τη Formula 1, στην οποία είχε αποτύχει παταγωδώς, όταν έτρεχε με τη Williams, είναι «χλωμή» η επιστροφή…