Με «ύμνους» υποδέχεται το παγκόσμιο κοινό το revival του θρυλικού roadster
Για… δες καιρό που διάλεξε η Mazda να παρουσιάσει το νέο MX-5. Τώρα, που στην Ελλάδα, όπου το θρυλικό roadster είναι πολυαγαπημένο, η επίσημη αντιπροσωπεία της (Κορτέσης) έχει βάλει λουκέτο.
Με τη σχεδίαση εντός και εκτός να είναι κορυφαία και τους κινητήρες να είναι… ταμάμ με την ελληνική (παράλογη) φορολογική πραγματικότητα, όλα δείχνουν προς το παρόν, ότι το ΜΧ-5 θα έρθει στη χώρα μας μέσω παραεισαγωγέων, αφού η υπόθεση της ανάθεσης της αντιπροσωπείας της ιαπωνικής φίρμας δείχνει να καθυστερεί.
Όπως και να χει, όλος ο πλανήτης παρακολούθησε το live «τράβηγμα του σεντονιού» που έγινε ταυτόχρονα χθες τα ξημερώματα στην Καλιφόρνια, τη Βαρκελώνη και το Λονδίνο.
Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος για την επόμενη γενιά του αυτοκινήτου που δημιούργησε ουσιαστικά (μεταπολεμικά) την κατηγορία των roadsters είναι το γεγονός ότι η Mazda δεν έβγαλε ούτε ένα (!) teaser και ότι δεν έγινε καμία «διαρροή». Ήξερε ότι δεν χρειαζόταν να προσελκύσει το ενδιαφέρον. Το είχε ήδη.
Επίθεση!
Βέβαια, μετά το «τράβηγμα του σεντονιού», όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η αγωνία κορυφώθηκε. Γιατί, όλοι περιμένουν να δουν ποιοι θα είναι οι κινητήρες με τους οποίους θα το εξοπλίσει η Χιροσίμα, την τιμή που θα διατίθεται, αλλά και τα looks της… «αδελφής» του.
Το μοντέλο έχει εξελιχθεί σε κοινή πλατφόρμα με την Alfa Romeo, η οποία φημίζεται για την ομορφιά των αυτοκινήτων της και αναμένεται να λανσάρει ουσιαστικά μια «ανοιχτή, μικρή 4C», επάνω στο (μνημειώδες) πάτωμα του ΜΧ-5.
Αλλά, μέχρι οι Ιταλοί να πουν τη δική τους τελευταία λέξη, ας δούμε το Mazda, το οποίο ήδη απέκτησε το παρατσούκλι “rocket bunny” λόγω της σχεδίασής του.
Οι Ιάπωνες αποφάσισαν να αφήσουν πίσω τους ρετρό σχεδιασμούς και τον «πολιτισμό» και να υιοθετήσουν μια πιο επιθετική σχεδιαστική γλώσσα, την Kodo.
Το αποτέλεσμα, σχολιάζεται διεθνώς, στα μεγαλύτερα διαδικτυακά Μέσα που ασχολούνται με την αυτοκίνηση, όπως το carthrottle, διττά: Από τη μία, ότι πρόκειται για μια εντυπωσιακή μίξη S2000 και GT86 εμπρός και Jaguar F-Type πίσω (αν και εμάς λίγο μας… φέρνει και σε 4C).
Και από την άλλη, ότι από τις γυμνές φωτογραφίες των celebrities που διέρρευσαν αυτή την εβδομάδα, αυτή ήταν η sexiest… Ίσως αυτά τα σχόλια, να τα λένε όλα για τη μυώδη, σπορ αλλά και διακριτική εμφάνιση του νέου ΜΧ-5.
Δεδομένο είναι επίσης ότι διατηρεί τις compact διαστάσεις του με το πλατύ και χαμηλό αμάξωμα και έναν συνδυασμό καθαρών γραμμών και έντονων ακμών.
Το 2016 MX-5, είναι μεγαλύτερο σε πλάτος αλλά μικρότερο σε μήκος και ύψος από το μοντέλο που αντικαθιστά, με το μεταξόνιο όμως να διατηρείται πρακτικά ίδιο (ΜxΥxΠ: 3.915 x 1.235 x 1.730, Μεταξόνιο: 2.315 χιλιοστά).
Επίσης, στην παρουσίαση επιβεβαιώθηκε πως το βάρος του ND, θα είναι κατά 100 κιλά μικρότερο από αυτό του NC. Στο εσωτερικό όμως και ιδιαίτερα στον πίνακα οργάνων, η τέταρτη γενιά του ΜΧ-5 έχει τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση που θα μπορούσε να περιμένει κανείς, δείχνοντας τον οδηγοκεντρικό σπορ χαρακτήρα για τον οποίο είναι προορισμένο το μοντέλο.
Στο κέντρο του πίνακα, δεσπόζει, χαρακτηριστικά μεγαλύτερο, το στροφόμετρο (για πρώτη φορά σε ΜΧ-5) ενώ δεξιά του είναι το κοντέρ και αριστερά του οι χρήσιμες ενδείξεις (θερμοκρασίες, βενζίνη κλπ).
Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τις δερμάτινες ραφές, την LCD οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και την… έλλειψη κάθε περιττής πολυτέλειας που θα πρόσθετε βάρος.
Πάντως, σε ορισμένα σημεία (λχ κιβώτιο, δέρματα, αεραγωγοί, χειριστήρια καλοριφέρ) εμάς μας θύμισε Giulietta. Οι Ιάπωνες πήραν τα καλύτερα κομμάτια από αριστουργήματα και τα συνέδεσαν, για να φτιάξουν ένα νέο αριστούργημα;
Μυστήριο
Η Mazda πάντως συνεχίζει το μυστήριο, μη αποκαλύπτοντας τη γκάμα των κινητήρων που θα κινούν το ΜΧ-5 και αφήνοντας να «σέρνεται» μια φήμη ότι, ενόψει της παρουσίασης του RX-7 (ή του RX-9;) υπάρχει μια μικρή πιθανότητα στη γκάμα να υπάρχει και μια extreme έκδοση με wankel κινητήρα.
Σε πιο… γήινα σενάρια τώρα, το μόνο που ανακοίνωσε η Mazda, είναι πως ο κινητήρας θα είναι SKYACTIV-G. Η τρέχουσα γκάμα της συγκεκριμένης οικογένειας κινητήρων, αποτελείται από σύνολα 1.3, 1.5, 2.0 και 2.5 λίτρων με την λογική να λέει πως επικρατέστεροι είναι ο 1500άρης και ο δίλιτρος.
Υπάρχουν φήμες δε, που λένε πως οι κινητήρες θα αναβαθμιστούν ώστε να αποδίδουν 140 και 180 άλογα αντίστοιχα αλλά στην παρουσίαση δεν αναφέρθηκε κάτι τέτοιο. Όποιος και να είναι πάντως ο κινητήρας, θα συνδυάζεται είτε με ένα νέο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με ένα επίσης νέο, αντίστοιχων σχέσεων αυτόματο.
Η ισχύς φυσικά θα περνά στον δρόμο από τους πίσω τροχούς. Η ανάρτηση θα αποτελείται διπλά ψαλίδια για τον εμπρός άξονα και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω ενώ οι τροχοί, θα έχουν διάσταση 195/50/16 (προαιρετικά 205/40/17) ενώ οι ζάντες θα είναι τετραμπούλονες.
Και η τιμή;
Και αυτή παραμένει ένα μυστήριο, αφού η Mazda επιμένει να απαντά στις επίμονες ερωτήσεις, χρησιμοποιώντας μια λέξη μόνο: «Προσιτό».
Δίχως να υπάρχει ούτε καν… προσέγγιση της τιμής στην οποία θα πωλείται, η Mazda λέει πως αυτή θα γίνει γνωστή κοντά στην ημερομηνία κατά την οποία θα λανσαριστεί στις αγορές το μοντέλο.
Το ΜΧ-5 έχει ήδη… πάρει το πρόθεμα «2016» στο όνομά του, αν και όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι θα διατεθεί στην παγκόσμια αγορά περί τα μέσα του 2015. Θεωρείται άλλωστε ότι μέχρι τότε θα έχει παρουσιαστεί και η «αδελφή» του, από την Alfa Romeo, η οποία αναμένεται να είναι (ακόμα) ομορφότερη, γρηγορότερη, ακριβότερη…