Η Citroen φέρνει στην Ελλάδα το πρωτοποριακό μοντέλο
Θα αναρωτιόταν κανείς πώς και γιατί η Citroen δεν αναβίωσε το θρυλικό 2CV, στην εποχή που όλα τα revivals σαρώνουν. Η απάντηση, είναι ότι αντί να κάνει μια μόνο αισθητική αναβίωση, όπως πχ του Mini, αποφάσισε να εστιάσει στον λόγο που ορισμένα αυτοκίνητα έγιναν μυθικά:
Tις καινοτομίες…
Η Citroen, λέει ότι η απάντηση σε όλες τις «ερωτήσεις του σήμερα», στις σύγχρονες ανάγκες, είναι το Cactus. Το μοντέλο που μόλις πάτησε τις ρόδες του στην Ελλάδα, κάνοντας ντεμπούτο στην αγορά μας, έχει να επιδείξει πολλούς νεωτερισμούς και παγκόσμιες πρωτιές, όπως και μεγάλη πρακτικότητα -ιδιαίτερα για τα ελληνικά δεδομένα. Με ένα hate it or love it παρουσιαστικό, το Cactus είναι καταδικασμένο να ξεχωρίσει…
Σε έναν κόσμο που αλλάζει, η Citroen θέλει να δημιουργήσει μια νέα εξίσωση στο χώρο του αυτοκινήτου με στυλ (πολύ απ’ αυτό), άνεση, πρακτικότητα, τεχνολογία και βελτιστοποιημένο κόστος χρήσης. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, τα πρώτα σχόλια διεθνώς είναι διθυραμβικά, καθώς οι Γάλλοι κατάφεραν να ρίξουν το βάρος αισθητά, μειώνοντας την κατανάλωση και κάνοντας το μοντέλο πιο ευέλικτο. Το C4 Cactus ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά με εκδόσεις βενζίνης να ξεκινούν από τις 13.940 ευρώ (με απόσυρση) και τις εκδόσεις Diesel από τις 17.170 ευρώ (με απόσυρση).
Πρωτοπορία
Η αλήθεια είναι ότι η Citroen ρισκάρει με τη ρηξικέλευθη προσέγγιση που ακολούθησε στο Cactus. Γιατί εφάρμοσε, σε ένα αυτοκίνητο που έχει χαμηλό τελικό κόστος στον καταναλωτή, πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις. Κάποιες από αυτές:
– Airbumps: Στις πόρτες και στους προφυλακτήρες έχει ενσωματωθεί ειδικό ελαστικό υλικό που περιέχει θύλακες αέρα. Αυτό, είναι ικανό να απορροφά τις μικροσυγκρούσεις στο παρκάρισμα- ξεπαρκάρισμα και να γίνει ο… χειρότερος εχθρός των γρατσουνιών και των λακκουβών που έχουν όλα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Αυτό και το πλαστικό πάνω από τους θόλους που θυμίζει SUV στην εμφάνιση (ασυνήθιστο για hatchback) προστατεύουν από τα μικροατυχήματα που κοστίζουν στην… τσέπη.
– Ψηφιακή διαδραστική οθόνη: Η Citroen πρωτοπορεί και εδώ, αφού σε μια οθόνη αφής 7 ιντσών έχουν ενσωματωθεί όλα τα χειριστήρια.
Με αυτό τον τρόπο, ο… εφιάλτης των ταμπλό που θυμίζει τον πίνακα ελέγχου ενός Boeing 777 πάει περίπατο. Η εργονομία ανάγεται πλέον σε άλλο στάδιο όπως και η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Στην πράξη θα δούμε ωστόσο πόσο χρηστικό είναι να πρέπει να «διασχίσεις» το μενού στην κεντρική οθόνη για να χειριστείς τον κλιματισμό και μετά το ραδιόφωνο, πχ.
– Airbag In Roof: Ο τομέας της ασφάλειας σήμερα είναι από τους πρώτιστους για ένα αυτοκίνητο. Η Citroen έχει «παράδοση» σε αυτό τον τομέα και τώρα πρωτοπορεί, με έναν αερόσακο συνοδηγού τοποθετημένο στην οροφή, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά παγκοσμίως. Αυτό, λέει η Citroen, προσφέρει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, αλλά και μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους. Έτσι, βλέπουμε το ντουλαπάκι όχι στον «παραδοσιακό» χώρο, αλλά στο ταμπλό, εκεί που θα φιλοξενούταν ο αερόσακος.
– Ο… λεβιές: Στις εκδόσεις με το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ETG, ο επιλογέας έχει αντικατασταθεί από το σύστημα “Easy Push”, που αποτελείται από έναν απλοποιημένο επιλογέα με τρεις θέσεις D, N & R, καθώς και χειριστήρια εναλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.
– Καναπές incar: Τα φαρδιά εμπρός καθίσματα επωφελούνται από αυτή τη νέα αρχιτεκτονική διάταξη, με σχεδιασμό που θυμίζει καναπέ για μια πιο άνετη και φιλική για το χρήστη ατμόσφαιρα.
– Πανοραμική γυάλινη οροφή: Έχει εξελιγμένη προστασία από τον ήλιο, ώστε να προσφέρει άπλετη φωτεινότητα και παράλληλα προστασία από τη ζέστη με σημαντικά χαμηλότερο βάρος.
– Όχι στα… πιτσιλιστίρια: Το σύστημα “Smart Wash”, μια απλή όσο και έξυπνη καινοτομία, λύνει το πρόβλημα ορατότητας που δημιουργείται όταν ρίχνουμε νερό στο παρμπριζ. Τα ακροφύσια ψεκασμού του νερού βρίσκονται στις ακμές των υαλοκαθαριστήρων και εκτοξεύουν μια μικρή ποσότητα νερού. Με αυτό τον τρόπο διατηρείται η καλή ορατότητα κατά τη διάρκεια του καθαρισμού και μειώνεται η ποσότητα νερού που απαιτείται για αυτή τη λειτουργία.
Όλα για το βάρος
Συνδυάζοντας μια βελτιστοποιημένη πλατφόρμα με τελευταίας γενιάς κινητήρες, η CITROΛN κατάφερε να μειώσει το βάρος του νέου της οχήματος κατά 200 κιλά σε σχέση με το CITROΛN C Το αποτέλεσμα: εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (μόλις 3,4λίτρα/100χλμ. και 87γρμ./χλμ. CO2 για την πετρελαιοκίνητη έκδοση και κάτω από 100γρμ./χλμ. για τη βενζινοκίνητη έκδοση).
Κύριο χαρακτηριστικό του νέου C4 Cactus, είναι το χαμηλό του βάρος – στοιχείο το οποίο το διαφοροποιεί σημαντικά σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό του. Το βάρος του οχήματος είναι 965 κιλά, 200 λιγότερα από το CITROΛN C4.
Αυτή η μείωση έχει επιτευχθεί και μέσω των παρακάτω επιλογών: συμπαγής και ελαφριά πλατφόρμα μικροί κινητήρες τελευταίας γενιάς (βενζίνης PureTech – πετρελαίου BlueHDi με σύστημα Stop & Start) που πληρούν τις προδιαγραφές Euro6 υψηλής απόδοσης υλικά: πολύ μεγάλης αντοχής χάλυβας, αλουμίνιο στο κάλυμμα του κινητήρα και στις τραβέρσες εμπρός και πίσω η μείωση του βάρους εκτός από το κάλυμμα του κινητήρα ενισχύθηκε και από τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω (-11 κιλά) και το μονοκόμματο πίσω κάθισμα (-6 κιλά).
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το βάρος του C4 Cactus συγκαταλέγεται στα ελαφρύτερα μοντέλα της κατηγορίας B Hatchback έχοντας όμως διαστάσεις και εσωτερικούς χώρους αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας (Crossover, M1 Hatchback.
Το Cactus «φορά» τρεις κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων και δύο diesel 1,6 λίτρων.