Στην παραγωγή το «μικρότερο supercar», το Abarth 695 biposto
Είναι το όνειρο του κάθε petrolhead: Να έχει ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα μπορεί να πηγαίνει καθημερινά στη δουλειά και, τα Σαββατοκύριακα, να εκκρίνει τις απαραίτητες δόσεις αδρεναλίνης μέσα στην πίστα. Προσπερνώντας το γεγονός ότι η τριτοκοσμική Ελλάδα είναι μάλλον πίσω στο θέμα «πίστα», ας επικεντρωθούμε στο… ζουμί: Η Abarth λέει ότι έχει κατασκευάσει το απόλυτο everyday… racecar. Και το όνομα αυτού, 695 biposto. Όπου biposto, διθέσιο…
Στην Ιταλία (όπου οι τιμές δεν συμπεριλαμβάνουν τους απίθανους ελληνικούς φόρους- τιμωρούς) η τιμή του biposto ξεκινά από τις 39.900 ευρώ και φτάνει τις 66.400 ευρώ με full εξοπλισμό.
Η παρουσία
Τη χρονιά που το θρυλικό Fiat Abarth 695 γιορτάζει τα 50α του γενέθλια, η Abarth παρουσιάζει το νέο Abarth 695 biposto, το οποίο έκανε την επίσημη παρουσίαση του στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Διαθέσιμο για παραγγελίες από τον Ιούνιο αυτού του χρόνου, το σύγχρονο είδωλο της μάρκας έχει ήδη δεχτεί έναν αριθμό παραγγελιών που υπερκαλύπτουν την παραγωγή του παρόντος έτους.
Η επιτυχία του μοντέλου είχε προεξοφληθεί από τον μεγάλο ενθουσιασμό με τον οποίο υποδέχτηκαν το Abarth 695 biposto οι κυριότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητικές εκδηλώσεις στις οποίες πήρε μέρος: Goodwood, Festival of Speed, LeMans Classic, Ligniθres Historique, Salon Privιe. Για να μην αναφέρουμε και το Gumball 3000, μια φημισμένη εκδήλωση για υπεραυτοκίνητα η οποία, για πρώτη φορά, υιοθέτησε ένα επίσημο αυτοκίνητο: το 695 biposto. Τώρα το «μικρότερο των supercars» είναι έτοιμο να εξαπολύσει τους 190 ίππους του στους δρόμους της Ευρώπης, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν οριστεί για το τέλος του έτους.
Το 695 biposto είναι η επιτομή της φιλοσοφίας του Carlo Abarth – που συνοψίζεται στο σλόγκαν «Κυριακή στην πίστα και Δευτέρα στο γραφείο» – ο οποίος ήθελε να προσφέρει σε όλους την ευκαιρία να ζουν το πάθος τους κάθε μέρα, κάνοντας συνηθισμένα προϊόντα να είναι εξαιρετικά και κάνοντας συνηθισμένους ανθρώπους να αισθάνονται σαν οδηγοί αγώνων κάθε μέρα.
Επιβλήθηκαν ριζικές επιλογές για την επίτευξη των στόχων και των εξαιρετικών επιδόσεων:
• 190 ίπποι από τον κινητήρα 1.4 T-Jet, το πιο δυνατό Abarth που δημιουργήθηκε ποτέ, με ειδική ισχύ 139 ίππων/λίτρο, ένα απόλυτο ρεκόρ για αυτή την κατηγορία κινητήρων!
• Βάρος μόλις 997 kg, με αναλογία βάρους/ίππο 5,2 kg/HP!
• Επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5.9”!
• 230 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα!
• Εκπληκτική ευελιξία, χάρη στο περιορισμένο βάρος, φαρδύτερα μετατρόχια και μικρών διαστάσεων αμάξωμα με κοντό μεταξόνιο και περιορισμένο «πρόβολο».
Το DNA
Ο μόνος τρόπος να εγγυηθεί κανείς ότι αυτοί οι στόχοι του προγράμματος θα μπορούσαν να επιτευχθούν, ήταν να χρησιμοποιηθούν στοιχεία και τεχνολογίες δανεισμένα από τον κόσμο των αγώνων σε ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση στους δρόμους, με διακεκριμένο “DNA” ερχόμενο από την εμπειρία στις πίστες σε όλο τον κόσμο. Αυτό βοηθάει στο να είναι το Abarth 695 biposto «το μικρότερο των supercars». Ενδεικτικά, οι τεχνικές προδιαγραφές περιλαμβάνουν μεγάλο εμπρός intercooler, υψηλής απόδοσης κιτ εισαγωγής BMC, σύστημα εξαγωγής με ενεργό βαλβίδα Abarth από την Akrapovic, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Extreme Shox, σύστημα πέδησης από τη Brembo, «υπερελαφρές» ζάντες 18 ιντσών της OZ και rollbar από τιτάνιο από την Poggipolini.
Όπως και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, το εσωτερικό του 695 biposto είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την μέγιστη δυνατή εργονομία με ταυτόχρονη μείωση του βάρους. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει καθίσματα Abarth Corsa από τη Sabelt, έγχρωμη οθόνη TFT 7″ και λεπτομέρειες που τονίζουν το χαρακτήρα του 695 biposto.
Το εξωτερικό του Abarth 695 biposto χαρακτηρίζεται από μερικά ελκυστικά και μυώδη στοιχεία: ο εμπρός προφυλακτήρας έχει πλήρως ανασχεδιαστεί για να εγγυηθεί την μέγιστη εισροή αέρα χάρη στην χρήση ανθρακονημάτων, όπως και στον πίσω προφυλακτήρα, που σμιλεύτηκε έτσι ώστε να βελτιστοποιήσει τη ροή αέρα και να φιλοξενήσει την εξάτμιση Abarth by Akrapovic. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα είχαν ως αποτέλεσμα επανασχεδιασμό της πίσω αεροτομής, που τώρα είναι πιο «τονισμένη», ενώ η αποτελεσματική απαγωγή της θερμότητας από τα φρένα εξασφαλίζεται και από τη σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου της OZ.
Στον πίσω χώρο -όπου δεν υπάρχουν καθίσματα- χαρακτηριστική είναι η επένδυση από ειδικό υλικό, το οποίο, όπως και το αμάξωμα, υπενθυμίζει το χρώμα και την υφή της ασφάλτου. Επιπρόσθετα, ένα δίχτυ ασφαλείας που κρατάει στη θέση τους τις αποσκευές και οι ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων συνδέονται με το rollbar. Και στις δυο περιπτώσεις υπάρχει ένα άρωμα αγώνων, αφού είναι κατασκευασμένα από τη Sabelt, διεθνές σήμα αναφοράς στον κόσμο των αγώνων και τεχνικό συνεργάτη πολλών επαγγελματιών οδηγών και ομάδων. Η ίδια εταιρία έχει φροντίσει και τα καθίσματα.
Kits αναβάθμισης
Η λίστα των τεχνικών αναβαθμίσεων στα πλαίσια της προσωποποίησης για το 695 biposto εκφράζει την αγωνιστική του καταγωγή με ακόμη πιο ξεκάθαρο τρόπο: Eπιλέγοντας το kit “Racing Windows” εξοπλίζετε το αυτοκίνητο σας με σταθερά εμπρός παράθυρα με συρόμενα panels από polycarbonate, διαθέσιμα σε αυτοκίνητο δρόμου κανονικής παραγωγής για πρώτη φορά.
Μένοντας στο αντικείμενο «παγκόσμιες πρωτιές», το 695 biposto είναι το πρώτο αυτοκίνητο με νόμιμες προδιαγραφές για χρήση στο δρόμο που προσφέρεται με ένα κιβώτιο με dog rings, κάνοντας τις αλλαγές των ταχυτήτων προς τα πάνω τόσο γρήγορες και εύκολες που ο εξειδικευμένος οδηγός δεν χρειάζεται καν να χρησιμοποιήσει το συμπλέκτη.
Αυτό το μοναδικό, αποκλειστικό χαρακτηριστικό, δημιουργήθηκε από την εμπειρία που η Bacci Romano απέκτησε σε πίστες όλου του κόσμου, είναι κατάλληλο για τους πολύ έμπειρους οδηγούς και προσφέρεται στο “Dog Ring” kit ως εναλλακτικό για το πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Για να εξασφαλίσει τη μοναδική αίσθηση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, το κιβώτιο dog-ring συνδυάζεται με ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, με ειδική κονσόλα στο ταμπλό και «τούνελ» από ανθρακονήματα, καθώς και ένα νέο, εξαιρετικής ακρίβειας «οδηγό» σε σχήμα Η για το μοχλό ταχυτήτων.
Η λίστα των τεχνικών και αποδοτικών αναβαθμίσεων δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς ένα kit προορισμένο για την πίστα, αφιερωμένο στους οδηγούς που θέλουν να πάνε το δικό τους 695 biposto στο όριο: Στο “track kit” περιλαμβάνονται τα καθίσματα Abarth Corse by Sabelt, οι ζώνες ασφαλείας 4 σημείων με έγκριση τύπου για αγωνιστική χρήση, ο ψηφιακός καταγραφέας δεδομένων MXL2 από την Aim για συνεχή παρακολούθηση και της παραμικρής πτυχής της απόδοσης του αυτοκινήτου και το ειδικό κράνος 695 biposto, επίσης με έγκριση τύπου.
Με βάρος μόλις 997 kg και τον κινητήρα 1.4 T-Jet, που για πρώτη φορά αποδίδει 190 ίππους σε αυτοκίνητο δρόμου, το Abarth 695 biposto προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος (5,2 κιλά/ίππο) και την καλύτερη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 5.9″) στην κατηγορία του, επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα η οποία φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.