Η εξειδίκευση και η προσφορά μοντέλων με τονισμένα συγκεκριμένα στοιχεία του χαρακτήρα τους είναι μια μέθοδος που στον χώρο των κατασκευαστών αυτοκινήτων κύρους και υψηλών επιδόσεων γνωρίζει ιδιαίτερη ανταπόκριση ως λύση για την προσέλκυση κοινού με συγκεκριμένες απαιτήσεις.
Με αυτή τη λογική η Aston Martin προχώρησε στην κατασκευή μιας ακόμα έκδοσης της Vantage με τονισμένα σπορ στοιχεία που θα τοποθετείται ανάμεσα στην απλή V8 και την πιο…ειδική V12. Η Vantage S όπως ονομάζεται το νέο μοντέλο αποτελεί ουσιαστικά μια αναβαθμισμένη έκδοση της 8κύλινδρης με στοιχεία που πηγάζουν και από την εμπειρία της εταιρίας από την αγωνιστική εμπλοκή της σε αγώνες ταχύτητας με την Vantage GT4.
Σχεδιαστικά οι αλλαγές είναι ιδιαίτερα διακριτικές και σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν την κομψότητα που χαρακτηρίζει τις δημιουργίες της βρετανικής εταιρίας. Ο πιο παρατηρητικός θα εντοπίσει τα διαφορετικά, πιο χαμηλά τελειώματα στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα που είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, τα τονισμένα πλαϊνά σκερτς στα μαρσπιέ, την πιο έντονη κλίση της πίσω αεροτομής και τους ανασχεδιασμένους τροχούς των 19 ιντσών.
Ωστόσο η ουσία κρύβεται σε αυτά που δεν γίνονται αντιληπτά δια γυμνού οφθαλμού. Πιο συγκεκριμένα ο V8 κινητήρας των 4,7 λίτρων με τον μεστό μπάσο ήχο χάρη κυρίως σε αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής αέρα και την χαρτογράφηση αποδίδει πλέον 436 ίππους / 7.300 σ.α.λ. και ροπή 49,9 χλγμ. / 5.000 σ.α.λ., ξεπερνώντας κατά 10 ίππους και 2χλγμ. της απόδοση της Vantage V8. Η κινητήρια μονάδα συνεργάζεται με ένα νέο κιβώτιο (Sportshift II) 7 σχέσεων της Graziano με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη.
Το νέο κιβώτιο εκτός από τον κατά 20% ταχύτερο χρόνο αλλαγών είναι και κατά 24 κιλά ελαφρύτερο από το Sportshift I καθώς η ψύξη του γίνεται με αέρα και όχι με λάδι, συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στην μείωση του βάρους της Vantage S κατά 30 κιλά έναντι της V8. Το κιβώτιο διαθέτει αυτόματη και χειροκίνητη λειτουργία στην οποία οι αλλαγές πραγματοποιούνται από paddles πίσω από το τιμόνι.
Επίσης μέσω του αντίστοιχου διακόπτη που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Sport στο οποίο οι αλλαγές σχέσεων πραγματοποιούνται στον ταχύτερο δυνατό χρόνο ενώ βελτιώνεται και η απόκριση του κινητήρα. Από εκεί και πέρα η Vantage S διαθέτει πιο κοντή κρεμαγίερα (με 2,6 αντί για 3 στροφές), αγωνιστικού τύπου φρένα με διαιρούμενους δίσκους μεγαλύτερης διαμέτρου και εξαπίστονες δαγκάνες ενώ φυσικά η ανάρτηση έχει πιο σφικτές ρυθμίσεις, διαφορετική γεωμετρία ενώ πιο «επιθετική» χαρτογράφηση διαθέτει και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.
Στην πίστα Ασκάρι αλλά και έξω από αυτή σε επαρχιακούς δρόμους της νότιας Ισπανίας που οδηγήσαμε την Vantage S, η νέα Aston Martin αποκαλύπτει έναν τονισμένο σπορ χαρακτήρα ανταποκρινόμενη πλήρως στον σκοπό της δημιουργίας της. Το εξαιρετικό πλαίσιο σε συνδυασμό με την καλά δουλεμένη γεωμετρία και τις σφικτές ρυθμίσεις που όμως δεν ενοχλούν ακόμα και στον ανοιχτό δρόμο σε κερδίζει με το εξαιρετικό ζύγισμα, την αμεσότητα και την ακρίβεια των αντιδράσεών του ακόμα και στο απαιτητικό περιβάλλον της πίστας.
Την ιδιαίτερα σπορτίφ και εθιστική εικόνα συμπληρώνει το ταχύτατο και ακριβέστατο τιμόνι, ο κινητήρας με την σχεδόν αγωνιστική ευστροφία και τα εξαιρετικά γραμμικά φρένα που όπως και όλο συνολικά το αυτοκίνητο δεν έδειξαν το παραμικρό δείγμα κόπωσης ακόμα και μετά από αρκετούς γύρους υπό πίεση μέσα στην πίστα.
Ο τελευταίος λόγος για το κιβώτιο επτά σχέσεων που στην αυτόματη λειτουργία δεν μπορεί να ακολουθήσει την ταχύτητα των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη οπότε ουσιαστικά οδηγεί τον οδηγό στην χειροκίνητη λειτουργία. Εκεί η ταχύτητα ικανοποιεί ενώ υπό πίεση στο πρόγραμμα Sport η «κλωτσιά» σε κάθε αλλαγή ταχύτητας προσθέτει θετικά στην συνολικά σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου.
Επί της ουσίας λοιπόν η Vantage S κάνει πραγματικότητα αυτό που υπόσχεται. Είναι ταχύτερη και πιο οδηγοκεντρική από την απλή V8, με πραγματικά σπορ στοιχεία στο χαρακτήρα της και εν τέλει απολαυστική κάτω από όλες τις συνθήκες. Σίγουρα λοιπόν θα δελεάσει του φανατικούς οπαδούς της βρετανικής εταιρίας και όχι μόνο, που αναζητούν μια τέτοια τονισμένη σπορτίφ έκφραση στο «μικρό» κουπέ της Aston Martin.
Οι τιμές της Vantage S στην χώρα μας, όπου πλέον η Aston Martin αντιπροσωπεύεται και επίσημα, αναμένεται να κυμαίνονται στα 235.000 ευρώ για την coupe και στα 255.000 ευρώ για την roadster έκδοση.