Τα μυστικά της νέας Alfa Romeo που έχει προκαλέσει φρενίτιδα σε όλο τον πλανήτη
Ο Marchionne έστρεφε το «βλέμμα» του προς τις BMW και Audi και έλεγε, με εκείνο το σαρδόνιο χαμόγελό του:
«H Alfa Romeo έρχεται». Η Mercedes Benz ανέβαζε στο Twitter φωτογραφία από τις αρχές του αιώνα, όταν τα «ασημένια βέλη» αγωνίζονταν κόντρα στις μυθικές Alfa, με το σχόλιο «τελικά καταλήγουμε να ξανατρέχουμε μαζί.
Καλώς επέστρεψες Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulia».
Το Ίντερνετ, σχεδόν «έσπαγε».
Η Alfa Romeo έχει κάθε λόγο να περηφανεύεται ότι επιστρέφει στις δόξες που την έκαναν μια από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει φανατικούς tifosi σε όλο τον κόσμο, τους Alfisti…
Με κοινά χαρακτηριστικά με τη Maserati Ghibli, 3λιτρο biturbo V6 μοτέρ 510 ίππων από τη Ferrari, μετάδοση από ανθρακόνημα, κίνηση στους πίσω τροχούς, δεκάδες καινοτομίες, η Alfa Romeo Giulia έγινε δικαίως αντικείμενο του πόθου σε όλο τον πλανήτη με το «καλημέρα» της παρουσίασής της.
Ο οποίος συζητά ότι η Giulia ήρθε με σκοπό να πάρει το σκαλπ της BMW M3 και, στην τετρακίνητη βερσιόν της, του Audi RS4. Θα τα καταφέρει;
Η Alfa (που προέρχεται από το “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”, το οποίο μεταφράζεται στα Ελληνικά σαν «Ανώνυμη Εταιρία Κατασκευής Αυτοκινήτων Λομβαρδίας») επέλεξε την 24η Ιουνίου για να κάνει (στο νέο της Μουσείο, στο Arese) την παρουσίαση της Giulia.
Όχι τυχαία. Ήταν η μέρα που γιόρταζε τα 105α γενέθλιά της. Αυτή τη μέρα, την 24η Ιουνίου 2015, η Alfa Romeo την έχει ορίσει ως το ορόσημο του comeback της.
Η Giulia
Αλλά, τι το ιδιαίτερο έχει η Giulia; Στην έκδοση Quadrifoglio Verde, το, σχεδιασμένο από τους “skunks” (είναι το παρατσούκλι της επίλεκτης ομάδας σχεδιαστών της FCA που αναλαμβάνει τα σημαντικότερα projects) μοντέλο, έχει εκρηκτικές επιδόσεις. Ο τρίλιτρος V6 biturbo κινητήρας της, εξελιγμένος από τη Ferrari, αποδίδει 510 ίππους και τη στέλνει στα πρώτα 100 χ.α.ω. σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Όμως, δεν είναι μόνο αυτό.
Οι αναλογίες της Giulia βασίζονται στην τεχνική αρχιτεκτονική ολόκληρου του αυτοκινήτου: Για την Alfa Romeo, τα στοιχεία-κλειδιά είναι η κατανομή του βάρους κατά 50/50 και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
Μία ιδιαιτερότητα της νέας Giulia, είναι η ιδιοφυής διαχείριση των φορτίων και των υλικών για να επιτευχθεί μία ιδανική κατανομή βάρους 50/50 μεταξύ των δύο αξόνων.
Οι αναρτήσεις είναι τόσο κρίσιμες για την βέλτιστη οδική συμπεριφορά όσο και η κατανομή του βάρους.
Ειδικότερα, για τον πίσω άξονα έχει επιλεγεί μία λύση πολλαπλών συνδέσμων η οποία εγγυάται κορυφαία απόδοση, απολαυστική οδήγηση και άνεση. Για το εμπρός μέρος, αντίθετα, αναπτύχθηκε μία νέα ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και εικονικό, κατά το ήμισυ, άξονα στροφής για να βελτιστοποιήσει την λειτουργία του φιλτραρίσματος και να εγγυηθεί το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης.
Αυτή η αποκλειστικότητα της Alfa Romeo διατηρεί σταθερή την γωνία caster στις στροφές και μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ισχυρότερες πλευρικές επιταχύνσεις, ως αποτέλεσμα του πάντα ιδανικού ίχνους του τροχού στο οδόστρωμα.
Σε κάθε κατάσταση και σε όλες τις ταχύτητες, οδηγώντας την Alfa Romeo Giulia με το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης που υπάρχει, είναι φυσικό και ενστικτώδες.
Καινοτόμες λύσεις
Αυτό αποδείχθηκε από τις αποκλειστικές τεχνικές λύσεις που υπάρχουν στο νέο αυτοκίνητο, όπως το Torque Vectoring με ένα διπλό συμπλέκτη που επιτρέπει στο πίσω διαφορικό να ελέγξει την παροχή της ροπής σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά.
Με αυτό τον τρόπο, βελτιώνεται η μετάδοση της ισχύος στον δρόμο, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Φρένων – ένα καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα το οποίο συνδυάζει έλεγχο ευστάθειας και ένα παραδοσιακό σερβόφρενο για στιγμιαία απόκριση στο φρενάρισμα και, ως αποτέλεσμα αυτού, αποστάσεις ακινητοποίησης που σπάνε όλα τα ρεκόρ – έχει υιοθετηθεί στην νέα Alfa Romeo.
Μαζί με ένα εξαιρετικό συντελεστή Cx, μία τέλεια ισορροπία δυνάμεων στις γωνίες και διαχείριση της αρνητικής άντωσης, το νέο μοντέλο έχει το Active Aero Splitter, ένα μπροστινο σύστημα το οποίο διαχειρίζεται ενεργά το αρνητική άντωση για υψηλότερες επιδόσεις και καλύτερη πρόσφυση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Ο χώρος των επιβατών του νέου αυτοκινήτου παρέχει ό,τι καλύτερο σε σχέση με την ποιότητα, την ασφάλεια, τον εξοπλισμό και την άνεση με ένα συγκεκριμένο, χαρακτηριστικό στιλιστικό στοιχείο της Alfa Romeo:
Tην οδηγοκεντρική σχεδίαση. Όλα τα κύρια κουμπιά ελέγχου είναι ενσωματωμένα στο βολάν του τιμονιού όπως σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, ενώ η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής ελέγχεται από δύο απλούς, φιλικούς στην χρήση περιστρεφόμενους επιλογείς, για την ρύθμιση του επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Κορυφαία σχέση βάρους-ισχύος
Για να επιτύχει μία εξαιρετική σχέση βάρους-ισχύος (σημαντικά μικρότερη από 3 κιλά ανα ίππο), η Alfa Romeo Giulia συνδυάζει εκπληκτική απόδοση από τον κινητήρα και εκτεταμένη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών.
Για παράδειγμα, έχουν επιλεγεί ανθρακονήματα για τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης, το καπό και την οροφή και έχει επιλεγεί το αλουμίνιο για τον κινητήρα, τα φρένα, τις αναρτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των εμπρός θόλων και των εμπρός και πίσω πλαισίων), επιπλέον των πολλών άλλων εξαρτημάτων του αμαξώματος, όπως οι πόρτες και τα φτερά.
Τελος, η οπίσθια δοκός είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και πλαστικό. Για να μειωθεί το συνολικό βάρος, το σύστημα των φρένων προσαρμόστηκε, χρησιμοποιώντας στοιχεία από αλουμίνιο και κεραμικούς δίσκους, ενω τα καθίσματα έχουν ένα δομικό πλαίσιο από ανθρακονήματα.
Παρόλη αυτή τη βελτιστοποίηση του βάρους, το αυτοκίνητο έχει την καλύτερη στρεπτική ακαμψία στην κλάση του για να εξασφαλίσει ποιότητα σε βάθος χρόνου, ακουστική άνεση και οδηγησιμότητα ακόμα και σε συνθήκες ακραίας καταπόνησης.