H Peugeot παρουσίασε το (τρελό) 308 GTi by Peugeot Sport
Τα σπορ μοντέλα της Peugeot είχαν ανέκαθεν αυτό το “κάτι”. Από την εποχή του θρυλικού 205 GTi, τα “λιονταράκια” είχαν το προσόν να ταπεινώνουν πολύ ακριβότερα και prestigious αυτοκίνητα, ιδιαίτερα όταν η “αναμέτρηση” γινόταν σε στροφές. Πέρασαν χρόνια, με τα GTI και τα Rallye της γαλλικής φίρμας να γράφουν ιστορία εντός και εκτός πίστας και ήρθε η ώρα για τη μεγάλη επιστροφή. Η οποία ακούει στο όνομα 308 Gti.
Την πρώτη φορά που πήρα το νέο 308 στα χέρια μου έγραφα ότι “όταν βγει σε Gti, θα κλάψουν μανούλες”. Οι -πάντα ευγενικοί- άνθρωποι της Peugeot στην Ελλάδα, όταν το παραλάμβαναν, με ρώταγαν με ένα σαρδόνιο χαμόγελο στα χείλη: “Πώς σου φάνηκε; Στρίβει, στρίβει;” Η απορία μου παραμένει. Αν, βρε παιδιά, στρίβει έτσι το “νορμαλ” 308, το Gti τι κάνει; Περιμένω να το πάρω στα χέρια μου, να μου επιβεβαιωθεί ότι και αυτό, όπως όλα τα Peugeot, υπάγεται στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα 4Χ4 της, με 4 χρόνια άτοκη χρηματοδότηση της τάξεως των 308 ευρώ το μήνα…
Εκρηκτικό
Τι έκαναν λοιπόν οι Γάλλοι; Φόρεσαν επάνω σε αυτό το εκπληκτικό πάτωμα, δύο 1.600άρια μοτέρ, απόδοσης 250 και 270 ίππων. Στη δεύτερη περίπτωση, το 308 Gti δεν έχει μόνο εκρηκτικές επιδόσεις (0-100χλμ σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα, τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χαω και 0 – 1.000μ από στάση, σε 25.3”). Έχει να επιδείξει ένα νέο ρεκόρ στην αναλογία ισχύος/βάρους, με μόλις 4,46 κιλά/ίππο.
Η PEUGEOT κάλεσε τους ειδικούς, τους μηχανικούς της PEUGEOT SPORT, που διαθέτουν τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο τομέα. Για να φτιάξουν το “308 GTi by PEUGEOT SPORT” προσφέρει στον οδηγό την απόλυτη αίσθηση οδήγησης, διαθέτοντας τον κινητήρα 1.6L THP S&S σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, 270 και 250 ίππων, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen®, εξελιγμένο σασί, και εσωτερικό PEUGEOT i-Cockpit. Επιπλέον, ο κινητήρας 1.6L THP S&S είναι ένας από τους πλέον οικονομικούς στην κατηγορία του, γεγονός που πιστοποιούν τόσο οι εκπομπές του CO2 που δεν ξεπερνούν τα 139 g/km, όσο και η κατανάλωση των 6.0 λιτ/100km.
Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου μοντέλου, βρίσκεται ο κινητήρας 1.6L THP S&S που διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος: 182 kW (250 ίππων) και 200 kW (270 ίππων). Ο κινητήρας Euro6 με Stop&Start, εκπέμπει μόλις 139γρ/χλμ CO2 και δεν καταναλώνει πάνω από 6.0 λιτ/100 χλμ.
Το 308 GTi 270 έχει να επιδείξει ένα νέο ρεκόρ στην αναλογία ισχύος/βάρους, με μόλις 4,46 κιλά/ίππο, γεγονός που συνηγορεί στις εκρηκτικές του επιδόσεις (0-100χλμ σε λιγότερο από 6” και 0 – 1.000μ από στάση, σε 25.3”).
Το 308 GTi 270 εφοδιάζεται επίσης και με μπλοκέ διαφορικό Torsen®, ζάντες αλουμινίου 19” Carbone19 και ελαστικά Michelin Super Sport. Για την ασφάλεια στο φρενάρισμα φροντίζουν δίσκοι διαμέτρου 380χλστ, μπροστά με κόκκινες δαγκάνες της PEUGEOT SPORT, και δίσκοι 268χλστ αντίστοιχα πίσω.
Με τη διαθεσιμότητα να διαφέρει ανάλογα με την αγορά, το 308 GTi 250 φτάνει από στάση τα 100χλμ σε 6,2δλ. και καλύπτει το πρώτο χιλιόμετρο από στάση, σε 25,6δλ., ενώ η αναλογία βάρους/ισχύος είναι μόλις 4,82 κιλά/ίππο.
Το 308 GTi έχει χαμηλωμένο κατά 11χλστ αμάξωμα, με εντελώς νέο σχεδιασμό για το εμπρός και πίσω μέρος.
Βιδωμένο στο δρόμο
Το νέο 308 GTi δείχνει -και είναι- βιδωμένο στο δρόμο, χάρη στα φαρδιά μετατρόχια -1.570χλστ εμπρός και 1.554 πίσω- και τα Super Sport ελαστικά της Michelin (235/35 R19). Οι δύο παραπάνω παράμετροι ενισχύουν σημαντικά την πρόσφυση, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις εκπληκτικές τιμές εγκάρσιων και πλευρικών επιταχύνσεων. Οι ζάντες των 19 ιντσών τύπου Reverse, είναι κατά 2 κιλά ελαφρύτερες η κάθε μία, σε σχέση με τις αντίστοιχες τύπου Diamant των 18 ιντσών.
Ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο βέβαια δεν θα ήταν δυνατό να μην διαθέτει και τα κατάλληλα συστήματα για να σταματά. Με αεριζόμενους δίσκους από ανθρακονήματα διαμέτρου 380χλστ, σε αλουμινένιες πλήμνες εμπρός, και 4πίστονες δαγκάνες (38 και 41χλστ).
Οι πίσω δίσκοι είναι διαμέτρου 268χλστ. Το setup του συστήματος πέδησης, συμβάλλει στην εξασφάλιση απροβλημάτιστης και συνεχούς δύναμης πέδησης, χωρίς να παρουσιάζει σημάδια πτώσης της απόδοσης ακόμα και σε παρατεταμένη χρήση.
Το σύστημα ανάρτησης, είναι ιδανικά ρυθμισμένο ώστε να διασφαλίζει πάντα συνθήκες δυναμικής οδήγησης, και να εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Η ανάρτηση τύπου McPherson εμπρός εξασφαλίζει ακρίβεια στους χειρισμούς, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ράβδους στρέψης και αντιστρεπτική δοκό. Με τη συγκεκριμένη διάταξη επιτυγχάνεται επιπλέον περιορισμός του βάρους, ενώ η πίσω αντιστρεπτική είναι κούφια, και τα ψαλίδια από αλουμίνιο.
Κορυφαία αποδεικνύεται και η οδική συμπεριφορά στις στροφές, με την απόδοση των ελαστικών να βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο χάρη και στο σχεδιασμό τους εμπρός συστήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γωνία κάμπερ είναι στις -1,67°, σε σύγκριση με τις -0.6° του απλού 308. Η σκληρότητα της πίσω ανάρτησης έχει και αυτή αυξηθεί από τα 110 στα 1,800 daN/mm.
Η αντιστρεπτική είναι περισσότερο εύκαμπτη ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του πίσω άξονα. Η σκληρότητα του πίσω άξονα και των silentblocs έχει αυξηθεί από τα 30 στα 500 daN/mm για τις πλευρικές δυνάμεις, και από τα 170 στα 490 daN/mm για τις κάθετες.
Το κάθετα τοποθετημένο πίσω σύστημα ανάρτησης, διαθέτει σκληρότερα ελατήρια, βελτιωμένη ρύθμιση απόκρισης, και σκληρότερη ρύθμιση σε ότι αφορά την απορρόφηση των ταλαντώσεων.
Αποκλειστικά για το GTi 270, διατίθεται και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ) τύπου Torsen®, για την βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς στις στροφές. Με την κατανομή μεγαλύτερου ποσοστού της ροπής στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση, επιτυγχάνεται καλύτερη επιτάχυνση, και ταχύτερη έξοδος στις στροφές.