Το 2013 η Dodge ξανά λανσάρει το θηριώδες Viper
Η «Οχιά» έγινε διάσημη μεταξύ άλλων για τον ατμοσφαιρικό, 8,4 λίτρων V10 κινητήρα της, με απόδοση 600 ίππων. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Αμερικανοί (ή μήπως οι Ιταλοί;) σκοπεύουν να τον διατηρήσουν με … μικρά πειράγματα. Δηλαδή στην απόδοση, η οποία θα εκτοξευθεί στους 700 ίππους
Ήταν μια μεγάλη απογοήτευση για τους φίλους της αληθινής δύναμης, των muscle cars. Το κορυφαίο ίσως αμερικάνικο super car, το Dodge Viper, σταμάτησε την παραγωγή του στα μέσα του 2010 και, νέο μοντέλο δεν παρουσιάστηκε για το 2011. Όλοι πίστεψαν ότι αυτό ήταν το τέλος, το οποίο άλλωστε χρόνια τώρα σχεδίαζε η Mercedes- Benz ως «αφεντικό» της Chrysler. Τα νέα αφεντικά, οι Ιταλοί του Fiat Group, ωστόσο, φαίνεται πως είχαν άλλη γνώμη…
Σε μια από τις πολλές συσκέψεις, στις ΗΠΑ, ο CEO της Dodge, Ralph Gilles και υπεύθυνος για τα Viper κατ’ επιλογή του «κεφαλιού» της Fiat, Sergio Marchionne, παρουσίασε μια ιδέα του δημιουργικού: Το Viper, του 2013. Παρόντες ήταν εκπρόσωποι του Group απ’ όλο τον κόσμο. Το μοντέλο, μας λένε, ήταν τόσο εντυπωσιακό που χρειάστηκαν μόλις πέντε λεπτά για να εγκριθεί από το αρμόδιο τμήμα παραγωγής- διαδικασία που συνήθως κρατά… χρόνια!!! Και η βόμβα έπεσε: Το Viper («Οχιά», στα αγγλικά) ξανάρχεται σε (περίπου) τρία χρόνια…
Το πάτωμα
Και πριν το… δουν λοιπόν, το… βάφτισαν ιταλικό. Στο παρασκήνιο άρχισαν να διακινούνται πληροφορίες (οι οποίες προφανέστατα διέρρευσαν από τη Dodge) σύμφωνα με τις οποίες, το νέο Viper θα βασίζεται στο πάτωμα της φοβερής και τρομερής Alfa Romeo 8C Competizione και πως θα φορά έναν κινητήρα της Ferrari. Άλλες πληροφορίες ήθελαν να εξελίσσεται ένας biturbo και ένας quad turbo V10 κινητήρας για να «φορεθεί» στο Viper του 2013. Τι απ’ αυτά ισχύει;
«Τίποτα», απαντά ο Gilles, ο οποίος τονίζει ότι ούτε πάτωμα, ούτε κινητήρα ιταλικό θα έχει το νέο Viper. Όχι ότι αποκαλύπτει και κανένα στοιχείο βέβαια…Έτσι, αναγκαζόμαστε να βασιστούμε σε πληροφορίες οι οποίες διακινούνται κατά κύριο λόγο στις ΗΠΑ. Ας αρχίσουμε λοιπόν από το… βασικότερο σε ό,τι αφορά το Viper: Τον κινητήρα.
Η «Οχιά» έγινε διάσημη μεταξύ άλλων για τον ατμοσφαιρικό, 8,4 λίτρων V10 κινητήρα της, με απόδοση 600 ίππων. Ήταν η ωμή δύναμή του, την οποία έβγαζε χωρίς τη «μεσολάβηση» κανενός συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης στα υπερβολικά φαρδιά πίσω λάστιχά του. Ήταν αλήθεια… τρομακτικό.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι Αμερικανοί (ή μήπως οι Ιταλοί;) σκοπεύουν να διατηρήσουν τον ίδιο ακριβώς κινητήρα με μερικά… μικρά πειράγματα. Δηλαδή στην απόδοση, η οποία θα εκτοξευθεί στους 700 ίππους, αλλά και κυρίως στις εκπομπές ρύπων, ώστε να πληρούν τις αυστηρές αμερικανικές και ευρωπαϊκές προϋποθέσεις για το 2018. Όλα αυτά, λένε οι Αμερικανοί, θα επιτευχθούν απλά με την προσθήκη συστήματος άμεσου ψεκασμού καυσίμου! Αυτονόητο είναι ότι θα προστεθεί και LSD το οποίο βέβαια θα απενεργοποιείται.
Τις «φήμες» αυτές έρχεται να ενισχύσει και ένα άλλο γεγονός: Η εταιρία LImor Marine, συνεχίζει (παρά το γεγονός ότι έχει διακοπεί η παραγωγή του μοντέλου) να παράγει και να πουλά τον ίδιο κινητήρα (του Viper) σε παραλλαγές των 650 και 725 ίππων. Αυτό, όπως επιβεβαιώνει και η εταιρία, σημαίνει ότι η παραγωγή στο εργοστάσιο της Viper δεν σταμάτησε ποτέ! Και προφανώς, ούτε θα σταματήσει για τα επόμενα χρόνια…
«Κακία»
Για το «φαίνεσθε» λίγα πράγματα έχουν γίνει γνωστά καθώς ούτε σχέδιο έχει διαρρεύσει και υπάρχουν αντικρουόμενες πληροφορίες. Εμείς θα πιστέψουμε τον κ. Gilles o οποίος διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ότι το επόμενο Viper δεν θα βασίζεται στο πάτωμα της 8C Competizione. Τότε τι;
Προφανώς θα χρησιμοποιηθούν λύσεις τις οποίες είχε αναπτύξει η Chrysler μαζί με τη Mercedes- Benz. Το πρώτο σχέδιο έλεγε ότι θα μοιραζόταν το πάτωμα με τη Mercedes Benz SLS AMG. Στη συνέχεια, τα σχέδια της Mercedes σταμάτησαν λόγω οικονομικών προβλημάτων (και επειδή δεν ήθελε έναν ανταγωνιστή της SLR, λένε οι κακές γλώσσες). Απ’ τις ΗΠΑ πάντως λένε ότι το επόμενο Viper θα χρησιμοποιεί το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και το μακρύτερο μεταξόνιο που αναπτύχθηκε από την Chrysler και τη Mercedes. Αυτή η λύση, θα μεγαλώσει τους εσωτερικούς χώρους του μοντέλου και θα επιτρέψει καλύτερη τοποθέτηση και «τακτοποίηση» του καθίσματος του οδηγού, του τιμονιού και των πεντάλ.
Εξωτερικά, οι Αμερικανοί διαβεβαιώνουν ότι το επόμενο Viper θα διατηρήσει τη “brutal” φύση του που το έκανε και διάσημο. Καθώς και ότι στα βασικά, το look του αυτοκινήτου θα παραπέμπει στην προηγούμενη γενιά. Γεγονός που σημαίνει τεράστιο καπό- μηχανοστάσιο για να χωρέσει τα 8.500 κ.εκ. και μικρή καμπίνα: Σαν ανασηκωμένη οχιά, έτοιμη να επιτεθεί…
Η SRT 10
Για τους γνώστες, το πιο… δηλητηριώδες Viper ήταν η τελευταία και… φαρμακερή έκδοσή του. Το Dodge Viper SRT 10. Ο V10 κινητήρας των 8,4 λίτρων, ταλαιπωρεί φρικτά τα… εξωγήινου μεγέθους (335/30/18) πίσω ελαστικά πριν το εκτοξεύσει (σε μόλις κάτι παραπάνω από 3 δευτερόλεπτα) στα 100 χιλιόμετρα. Και μετά, έρχεται η σειρά των μπροστά ελαστικών: Το 0-160-0 έρχεται σε μόλις 12 δευτερόλεπτα. Οι Αμερικανοί, τελικά, ξέρουν καλά πώς αισθάνεται κανείς στο τρενάκι του τρόμου.
Εμφανισιακά, το SRT 10 δεν έχει δραματικές αλλαγές από τη «νορμάλ» έκδοση. Μάλλον παρέμεινε το ίδιο… τρομακτικό. Εξωτερικά, η βασική διαφορά αυτής της «Οχιάς», είναι το καπό με τα «βράγχια». Ήτοι, επτά αεραγωγοί: Ένας μεγάλος, στο κέντρο και τρεις μικρότεροι σε κάθε πλευρά. Στοιχείο που δίνει, εκτός από καλύτερο εξαερισμό στον κινητήρα και περισσότερη «αγριάδα» στο αμερικάνικο μοντέλο.
Και στο εσωτερικό, οι αλλαγές δεν ήταν τεράστιες, όμως η διαφορά με το απλό μοντέλο ήταν σημαντικότατες. Κι αυτό γιατί, όχι μόνο τα όργανα έγιναν πιο «εύκολα» για τον οδηγό (αφού στρέφονται περισσότερο προς αυτόν), αλλά επειδή νικήθηκε το μεγαλύτερο, ίσως, μειονέκτημα του super car. Η θέση οδήγησης –την οποία πολλοί χαρακτήριζαν «άβολη»- έγινε επιτέλους ρυθμιζόμενη, έτσι ώστε να ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό.
Και εδώ, φτάνουμε στις σημαντικές αλλαγές: Τον κινητήρα. Οι μηχανικοί της McLaren Performance Technologies (το αμερικανικό παράρτημα και όχι το γερμανικό, που συνεργάζεται με τη Mercedes Benz) και Ricardo Inc ανέλαβαν τον τρόπο με τον οποίο η Οχιά θα είχε περισσότερο… δηλητήριο.
Έτσι, η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε, από τα 8.300 κ.εκ. στα 8.400, προστέθηκε νέο, πιο «ελεύθερο» φίλτρο εισαγωγής αέρα, διαφορετικό πρόγραμμα (τον κάνει πιο εύστροφο), ενώ αλλαγές υπάρχουν και στα συστήματα ψύξης και λίπανσης.
Ανανεώθηκε επίσης και το εξατάχυτο κιβώτιο, ενώ, το σημαντικότερο, σύμφωνα με τη Dodge είναι ότι το κτηνώδες αυτοκίνητο θα έχει καλύτερο “grip” στην άσφαλτο από τον προκάτοχό του, αφού το καινούριο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που «φοράει» θα το βοηθά να βρίσκει πιο εύκολα και πιο γρήγορα την πρόσφυσή του στην άσφαλτο.
Για το φρενάρισμα φροντίζουν τέσσερις δίσκοι διαμέτρου 35mm οι οποίοι συνεργάζονται με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με ABS. Το αποτέλεσμα, είναι αυτό που κάνει τη Dodge να περηφανεύεται. Γιατί, όποιος τολμήσει να μπει στο Viper χωρίς να φορά ζώνη, κινδυνεύει να εκτοξευθεί στο πρώτο φρενάρισμα. Γιατί; Κρατηθείτε! Χρειάζεται μόλις 30 μέτρα για να σταματήσει, από τα 100 χιλιόμετρα.
Το μέγεθος των ζαντών και των ελαστικών (18 ίντσες εμπρός, 19 πίσω) παραμένει το ίδιο, ενώ η αλουμινένια ανάρτηση έρχεται απευθείας από την αγωνιστική έκδοση του Viper, με τη διαφορά όμως ότι έχει υποστεί ελαφρές τροποποιήσεις ώστε να είναι πιο… ανθρώπινη.
Ο «σωτήρας»
Οι φαν της αμερικανικής δύναμης στα τετράτροχα… ευγνωμονούν δύο ανθρώπους: Τον Gilles και τον Marchionne. Ο δεύτερος, εμφανίστηκε ως από μηχανής θεός όταν το group πήγαινε για κλείσιμο τη Viper και την έσωσε. Και ο πρώτος, ως «φανατικός» της «Οχιάς», εμφανίζεται σαν τον άνθρωπο που πάντα πίεζε και πιέζει ώστε να τη σώσει. Άλλωστε, δική του ιδέα και δική του δουλειά ήταν η επιστροφή της, το 2013.