Οδηγούμε στο όριο την Alfa Romeo MiTo QV 1,4 170ps
Οδηγίες χρήσης: Μπαίνεις στη MiTo QV. Τη ζεσταίνεις. Βάζεις το Dynamic. Πας κάπου που έχει ησυχία. Φουσκώνεις την τουρμπίνα σε δευτέρα η τρίτη. Ακούς το ξεφύσημα της σκάστρας. Αυτό είναι cuore sportivo. H συνέχεια έχει πολύ στροφιλίκι σε ορεινές, ήρεμες διαδρομές, τα 18άρια να στριγγλίζουν απεγνωσμένα, τα Brembo να βρωμάνε από το βιασμό και εσένα να παλεύεις με τα paddles στο τιμόνι, το οποίο σε πληροφορεί με εκπληκτική ακρίβεια για το δρόμο.
Πολλοί μου λένε ότι η MiTo πάλιωσε. Δεν το καταλαβαίνω. Στα δικά μου τα μάτια, με τις 18άρες και τα σπόιλερ, το γκρι ματ και τα θεϊκά πίσω φανάρια, φαίνεται… ταμάμ. Και στο εσωτερικό, με τις καθισματάρες, τη νεανική σχεδίαση, νεότατο φαίνεται.
Στο δρόμο;
Πώς στρίβει
Έχει γκάζια. Όχι όπως η Giulietta, αλλά πάει καλά. 7,3” για τα 0-100 δεν τα λες άσχημα. Κι έχει αυτό το βαρύ, μπάσο ήχο στα χαμηλά που σου θυμίζει τι εστί Alfa. Ήχος που δυστυχώς χάνεται ψηλά και η MiTo ακούγεται πνιγμένη. Φάουλ για Alfa. Πώς στρίβει; Όπως οι πρόγονοί της που έχουν χαρίσει δόξες και δάφνες σ’ αυτή τη μάρκα. Δε βγάζει μούρες, δεν υπερστρέφει, δεν παίρνει κλίσεις.
Αν την πιέσεις πολύ, θα ακούσεις τα 18άρια που δεινοπαθούν και θα τη νιώσεις να γλιστρά γλυκά με τα τέσσερα. Κι αν επιμείνεις, θα γυρίσει λίγο το οπίσθιο και θα κατευθυνθεί προς τα εκεί που θέλεις. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e-Q2, αλλά και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC διορθώνουν όποτε πρέπει και χωρίς κραυγές και υπερβολές κάθε υποστροφικό φαινόμενο, κάνοντας τη MiTo να κινείται γρήγορα σε κάθε διαδρομή.
Και τα φρένα… Brembo. Τι άλλο να πεις; Να πεις ότι στη θέση dynamic, αν το επιδιώξεις, μπλοκάρουν και τα 4 προκαλωντας σε να παίξεις. Θεϊκή, σε προκαλεί να διασκεδάσετε…
Και στο υπενθυμίζει αυτο κάθε μέρα, σε κάθε διαδρομή. Με τη σφιχτή ανάρτηση, τον μπάσο ήχο της στα χαμηλά, το μπαρόμετρο που το βλέπεις να θέλει να γεμίσει. Και τι μοτέρ είναι αυτό που είναι τόσο πρόθυμο; Πρόκειται για το ίδιο μηχανικό σύνολο που φόραγε και η προηγούμενη MiTo QV, δηλαδή και πάλι ο 1,4 MultiAir turbo με 170 ίππους και 230 Nm ροπής, (250 Nm στο Dynamic mode).
Στην ανανεωμένη εκδοχή του μικρού μοντέλου, συνεργάζεται μόνο με το 6άρι TCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (στο προ ανανέωσης μοντέλο υπήρχε χειροκίνητο έξι σχέσεων) και επιτρέπει στη MiTo QV να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. (-0,2 δλ. συγκριτικά με το προ ανανέωσης μοντέλο), ενώ χαρίζει στο μοντέλο μια τελική ταχύτητα της τάξης των 219 χλμ./ώρα.
Οι αλλαγές
Εκτός από το θεϊκό γκρι ματ χρώμα, οι αλλαγές στο εξωτερικό της νέας MiTo QV δεν είναι τόσο κραυγαλέες. Ίσως το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο σπορ, χάρη σε δύο – τρεις διακριτικές προσθήκες στο εξωτερικό.
Και στο εσωτερικό, έχει διατηρηθεί η ίδια «συνταγή» (γιατί να την αλλάξουν άραγε;) που στόχο έχει να τονίσει τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου. Έτσι, η ανανεωμένη Alfa Romeo MiTo QV διαθέτει ταμπλό με επένδυση carbon look στο επάνω μέρος, μαύρο δέρμα με πράσινες ραφές στις επενδύσεις των καθισμάτων κ.α. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται το στάνταρ σύστημα infotainment Uconnect με οθόνη αφής 5,0 ιντσών.
Σε επίπεδο ποιότητας υλικών και φινιρίσματος δεν έχει αλλάξει κάτι, με το αποτέλεσμα να κινείται σε καλά επίπεδα. Οι χώροι παραμένουν ίδιοι με τους επιβάτες να περιορίζονται κάπως κυρίως πίσω, όσον αφορά τα γόνατα και τα κεφάλια.
Εν κατακλείδι
Η καταναλωση; 4,5 λτ./100 χλμ. χάρη και στο σύστημα stop-start (-10% σύγκριση με το προηγούμενο) λεει η Alfa Romeo, ουτε 9,5 δεν κατάφερα να κανω ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 124 γρ./χλμ. (-11%). Αλλά ειναι γνωστό το υπέρβαρο του δεξιού μου ποδιού. Έτσι κι αλλιώς, δεν έχει σημασία. Η QV είναι για ‘σένα, αν το λέει η καρδούλα σου. Αν έχεις ρομαντισμό μέσα σου.
Και τα κάτι παραπανω απο 20 που αξίζει, είναι λίγα για όσα αξίζει… Θα γκρινιάξω μόνο για το εξάρι TCT κιβώτιο που ναι μεν κάνει σωστές αλλαγές προς τα πάνω, όμως είναι τοποθετημένο πολύ αριστερά και στα κατεβάσματα αργεί.
Η ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου TCT με τον διπλό συμπλέκτη μπορεί να «λύνει» τα χέρια μέσα στην κίνηση, ωστόσο στην αυτόματη λειτουργία του παρουσιάζει ορισμένες φορές υστέρηση κατά την αλλαγή των ταχυτήτων. Θα την έπαιρνα; Χωρίς δεύτερη σκέψη. Είναι το κλασικό, αλλά σπάνιο μικρό του αύριο.