Έρευνες παγκοσμίως για τα μοντέλα με το παράνομο λογισμικό απόκρυψης ρύπων, όχι όμως στη χώρα μας
Ενώ όλος ο πλανήτης κλυδωνίζεται στους ρυθμούς του σκανδάλου της Volkswagen, στην Ελλάδα, σιωπή.
Στις ΗΠΑ, οι αποκαλύψεις συνεχίζονται, ενώ τη σκυτάλη των ελέγχων έχουν πάρει πλέον ο Καναδάς, η Κορέα, η Ιαπωνία, η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Βρετανία, η Ελβετία, η Αυστραλία, η Ν. Ζηλανδία και, φυσικά, η Γερμανία. Στην Ελλάδα, ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα και για μια ενημέρωση ως προς το αν εισήχθησαν diesel μοντέλα της VW και της Audi με το παράνομο λογισμικό.
Tου Γ. Kαραγιάννη
Προς το παρόν, οι εταιρίες που εκπροσωπούν το VW Group στην Eλλάδα, Karenta και Kosmocar (όμιλος επιχειρήσεων Mανδύλα) δεν έχουν κάνει κανένα σχόλιο για το θέμα.
Πληροφορίες αναφέρουν πως ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Στίβεν Σίρτης, έχει δώσει εντολή να κρατηθούν χαμηλοί τόνοι, ως ότου το Group να ξεκαθαρίσει αν εστάλησαν στην Eλλάδα αυτοκίνητα με το συγκεκριμένο λογισμικό.
Την ίδια ώρα, σαρωτικές είναι οι εξελίξεις μετά από την αποκάλυψη ότι, σε περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, η Volkswagen χρησιμοποιεί ένα λογισμικό που έχει σχεδιαστεί για να ξεγελά σκοπίμως τα περιβαλλοντικά τεστ για τις εκπομπές ρύπων.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα ανακαλέσει περισσότερα από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, σταματά να πουλά τα 2.0 Tdi στις ΗΠΑ (είναι το 25% των πωλήσεών της) υποχρεώνεται να πληρώσει πρόστιμο ύψους περίπου 18 ως και 20 δισ. δολαρίων, η μετοχή της καταρρέει και αυτή, είναι μόνο η αρχή.
Γιατί το σκάνδαλο, μετά τη χθεσινή παραδοχή του Γερμανού υπουργού Mεταφορών, Al. Dobrindt ότι έχον επηρεαστεί αυτοκίνητα 1,6 και 2 λίτρων και στην Eυρώπη, φτάνοντας μέχρι και τη δική μας γωνιά. Ήδη, στις ΗΠΑ, τα Audi A3, Volkswagen Golf, VW Passat, VW Jetta και VW Beetle παραγωγής 2009-2015, με τον επίμαχο «πειραγμένο» κινητήρα 2.0 Tdi, ανακαλούνται και παύουν να πωλούνται, μέχρι να περνούν τους ρύπους…
Οι έλεγχοι
H γερμανική κυβέρνηση αλλά και η Κομισιόν, απαιτούν περισσότερα στοιχεία από τους Αμερικανούς για να ξεκινήσουν σχετική έρευνα σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.
Οι αρμόδιες Αρχές ξεκινούν έρευνα για όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, ώστε να διαπιστώσουν αν η VW χρησιμοποίησε το ίδιο κόλπο για να πουλήσει αυτοκίνητα με πλαστά στοιχεία. Παρότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να καταδεικνύει ότι η VW χρησιμοποίησε αυτή την τακτική και στη χώρα μας, υπενθυμίζουμε πως η Ελλάδα εισπράττει τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων κάθε μοντέλου. Αλλά, ποιος κάνει τους ελέγχους;
Η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Lucia Caudet, λέει ότι οι ευρωπαϊκές Aρχές βρίσκονται σε επαφή με τη Volkswagen, καθώς και με τις αρμόδιες Αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών για το σκάνδαλο των ρύπων. Όχι ότι στη Γερμανία πέφτει στα μαλακά: Η γερμανική κυβέρνηση ζητά «αποδείξεις» ότι δεν ξεγελάστηκαν οι αρχές της χώρας από τη VW. «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρεπει να συνεργαστούν στενά με τις περιβαλλοντικές υπηρεσίες ώστε να ξεκαθαρίσουν αυτό το θέμα πέρα από κάθε αμφιβολία», δήλωσε ο εκπρόσωπος του γερμανικού Υπουργείου.
Και στην κατανάλωση
Το σκάνδαλο επεκτείνεται και στις καταναλώσεις, καθώς οι Αμερικανοί ετοιμάζονται να μετρήσουν τα στοιχεία και γι’ αυτές, αφού υπάρχουν ενδείξεις σκόπιμης παραποίησης με το ειδικό λογισμικό. Δηλαδή ότι εμφανίζονταν να καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο από όσο καίνε πραγματικά…
«Πόλεμος» με την Porsche στο εσωτερικό του VAG
Στη VW, ετοιμάζονται για «μεγάλες αλλαγές στελεχών», στη σκιά του σκανδάλου, αφού η παραίτηση του CEO της, Martin Winterkorn, μοιάζει σαν σταγόνα στον ωκεανό. Ο ακριβότερα αμειβόμενος εκτελεστικός διευθυντής στη Γερμανία, παρότι ήταν άνθρωπος εμπιστοσύνης της Μέρκελ, από τότε που κέρδισε τον Φέρντιναντ Πιχ στη «μονομαχία» για το τιμόνι της VW, πιστώνεται όλη την ευθύνη για το σκάνδαλο και ας λέει ο ίδιος ότι «άλλοι φταίνε». Και, σε μια πρώτη αντίδραση, μετά την παραίτησή του, η μετοχή του Group VAG άρχισε να ανεβαίνει ξανά, ενώ η VW υπόσχεται να αποκαλύψει τα ονόματα των ανθρώπων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο.
Αν και πολλοί προεξοφλούν επιστροφή (!) του Βίντερκορν στην εταιρία, σε άλλο πόστο, έχουν αρχίσει να παίζουν και τα ονόματα των πιθανών αντικαταστατών του. Και επειδή η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο, ως πιθανότερος, προβάλλεται ο Matthias Mueller της Porsche, η οποία στο πρόσφατο μέλλον ήθελε να πάρει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του VAG Group, αλλά κατέληξε να εξαγοράζεται…