Οδηγούμε το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της φίρμας, τη 218 Active Tourer
Για να είμαστε ειλικρινείς, όταν η BMW πρωτοανακοίνωσε ότι θα βγάλει προσθιοκίνητο μοντέλο, πολλοί μιλήσαμε για «εκφυλισμό». Για μια «BMW που δεν θα ήταν αληθινή BMW». Όμως η Βαυαρική φίρμα, επέμεινε στην επανάστασή της. Και, όταν την παρέλαβα, με πρόθεση να την… κράξω στη δοκιμή, κατάλαβα γιατί τελικά άξιζε αυτή η «επανάσταση». Η 218 ούτε εκφυλισμένη είναι, ούτε μακριά από την παράδοση που έχει κάνει τις BMW αυτό που είναι. Είναι ένα αληθινό αυτοκίνητο της Βαυαρικής φίρμας, προσανατολισμένο στη χρηστικότητα. Συνοψίζοντας, το μόνο πράγμα που με ξένισε επάνω σε αυτή τη BMW, ήταν όταν την πίεζα για να σπινάρει. Ακούγεται λίγο περίεργο το σπινάρισμα των εμπρός τροχών από μια BMW. Κατά τα λοιπά, είναι μια αυθεντική BMW σε όλα της –και έτσι δεν είναι τυχαίο ότι πρόκειται για το πιο σπορ και πιο πολυτελές MPV της αγοράς, σε τιμή ανταγωνιστική όχι μόνο για την κατηγορία του, αλλά και γενικότερα.
Η πλατφόρμα
Παρότι είναι η πρώτη… αιρετική BMW, η 218 Active Tourer δεν είναι «πείραμα». Οι Γερμανοί ήξεραν καλά τι έκαναν όταν δημιουργούσαν το πρώτο προσθιοκίνητο στην –γεμάτη δάφνες- 76άχρονη ιστορία της φίρμας, αφού χρησιμοποίησαν μια δοκιμασμένη και πετυχημένη λύση: Το πάτωμα του (πλατφόρμα UKL1) είναι το ίδιο με το Countryman. Με μια επιθετική- σπορ εμφάνιση που δεν παραπέμπει σε… καγκουριές ωστόσο, καθώς έχει και το στοιχείο του premium, έναν καλό κινητήρα και άφθονους χώρους, η BMW έχει τη συνταγή που ζητούσε.
Και αφού μιλάμε για MPV, η πρακτικότητα είναι το ζητούμενο. Και, συνδυασμένη με την απόλυτη θέση οδήγησης (χαρακτηριστικό γνώρισμα της φίρμας), τα άριστα υλικά, το άριστο φινίρισμα της καμπίνας, τους κρυφούς φωτισμούς- ποίημα και τις εργονομικές λύσεις, κάνει τη 218 το απόλυτο αυτοκίνητο για να ταξιδέψει με άνεση και χαρά μια μεγάλη οικογένεια.
Το μήκους 4,3. (μεταξόνιο 2,67μ.) αμάξωμα της 218i Active Tourer, με αυξημένο ύψος, μπορεί να μεταφέρει 5 άτομα με τις αποσκευές τους, ενώ δικαιολογεί τον όρο «πολυμορφικό», με τη δυνατότητα πολλαπλής διάταξης των καθισμάτων, που αλλάζει τη χωροταξία του εσωτερικού καθώς τα πίσω καθίσματα κινούνται κατά τον διαμήκη άξονα με πλήρως ρυθμιζόμενες πλάτες.
Η εύκολη αναδίπλωση της πίσω πλάτης διευκολύνει περισσότερο την αξιοποίηση των χωρών, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος, καθώς με 468 λίτρα καλύπτει έτσι άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Ταυτόχρονα ο χώρος που υπάρχει κάτω από το δάπεδο, επιτρέπει τη μεταφορά μικρότερων αντικειμένων, ή αντικειμένων που δεν θέλει κανείς να φαίνονται όταν ανοίγει πίσω πόρτα.
Γενικά, ο/η οδηγός δεν θα τα βρει ποτέ σκούρα. Σε συνδυασμό και με την πανοραμική ορατότητα, με τον πάμπλουτο εξοπλισμό του αυτοκινήτου της δοκιμής, η 218 σε βοηθά να φρενάρεις έγκαιρα, να αλλάξεις λωρίδα. Και φυσικά, το σύστημα με το οποίο η BMW παρκάρει μόνη της, δεν λύνει μόνο τα χέρια, αλλά γίνεται και… εργαλείο επίδειξης που φτιάχνει τη διάθεση των επιβατών.
Στο δρόμο
Το μέγεθος της Active Tourer είναι αρκετά μικρό για εύκολο παρκάρισμα, αλλά αρκετά μεγάλο έτσι ώστε να μπορεί να υποστηρίζει τις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειας και των χόμπι σου. Το μήκος της είναι 4,34 m (δηλαδή μόλις 1,8 πόντους παραπάνω από αυτό της Σειράς 1), το πλάτος 1,8 και το ύψος 1,56 m. Η BMW τα έδωσε όλα, έτσι ώστε το νέο της μοντέλο να μην είναι ο φτωχός συγγενής σε αίσθηση οδήγησης συγκρινόμενο με τα πισωκίνητα μοντέλα –και τα κατάφερε περίφημα. Με εμπρός σύστημα γρανιτένιας στιβαρότητας και τιμόνι με φυσική αίσθηση, εξαιρετική ακρίβεια, δυνατή επαναφορά, υποστροφή στο όριο που μαζεύεται μέχρι να πεις «κίμινο» κι ελάχιστες αντιδράσεις από το γκάζι, η Active Tourer προκαλεί τα θετικά σου σχόλια.
Η 2 Active Tourer δεν πατάει μόνο καλά, αλλά είναι πολύ. Με απόλυτα ισορροπημένο και ακριβές πάτημα, σου βγάζει μια σπορ διάθεση. Το ζύγισμα είναι στο 60/40, δηλαδή όχι ιδιαίτερα μπροστόβαρο για τα προσθιοκίνητα δεδομένα, ενώ το τιμόνι είναι έως και μια ιδέα πιο κοφτερό από όσο θα ήθελες.
Η κλίση της 2 Active Tourer στις στροφές θυμίζει άλλη κατηγορία, αφού δεν είναι μεγάλη κάτι που προσθέτει στη σιγουριά που σου δίνει το αυτοκίνητο, ενώ φρενάρει δυνατά και σταθερά. Ταυτόχρονα η κύλιση είναι απόλυτα αποδεκτή όπως και η άνεση, με μόνη ένσταση το θόρυβο κύλισης που είναι λίγο τονισμένος – λόγω των απαιτήσεων για σπορ κράτημα που προϋποθέτει σκληρά σινεμπλόκ και κυρίως των runflat ελαστικών.
Ο δίλιτρος diesel με τους 150 ίππους και τα 33,6 κιλά ροπής, συνεργάζεται άψογα με το θεϊκό σε κάθε περίπτωση αυτόματο κιβώτιο της BMW και έχει τέτοιο απόθεμα δύναμης και τέτοια απόκριση που σε κάνει να πιστεύεις ότι είναι τουλάχιστον 50-60 άλογα πιο δυνατός από τα «χαρτιά». Οι Γερμανοί έχουν κάνει τρομερή δουλειά σε όλα τα επίπεδα.
Μέχρι να την οδηγήσεις πάντως, έχει προλάβει να σε κερδίσει η καμπίνα της. Με μεταξόνιο στα 2,67 m, σου δίνει εντυπωσιακό χώρο, είτε κάθεσαι εμπρός είτε πίσω. Χώρια που το πορτμπαγκάζ των 468 λίτρων είναι μεγάλο και το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται σε τρία μέρη. Ένας τρίτος πίσω δεν είναι ανεπιθύμητος, αλλά σίγουρα τέσσερις ενήλικοι θα ευχαριστηθούν περισσότερο.
Είναι ξεκάθαρο ότι η BMW επένδυσε πολλά στην καμπίνα και τελικά η επένδυση της «βγήκε». Εξαιρετικά καλοφτιαγμένη και πρακτική, σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα. Οι θήκες είναι πανταχού παρούσες (στις πόρτες, στην κονσόλα, στο ταμπλό, στο υποβραχιόνιο) και μεγάλες, έτσι ώστε να σου κάνουν τη ζωή εύκολη. Τα υλικά είναι επίσης υποδειγματικά, το ίδιο και η συναρμολόγηση με το φινίρισμά τους.