Προς τον χώρο της ηλεκτροκίνησης στρέφεται η VW, μετά το σκάνδαλο με τους «πειραγμένους» ρύπους στα πετρελαιοκίνητα οχήματά της, που συγκλόνισε την εταιρεία πρόσφατα.
Στο πλάισιο αυτό η εταιρεία θα πρέπει να εξοπλίσει όλα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική με νέα τεχνολογία επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής, μιας χημικής διαδικασίας που διασπά τα οξείδια αζώτου σε άζωτο και νερό.
Πέρα από τις εξελίξεις στα οχήματα ντίζελ, η VW ανακοίνωσε ότι θα εστιάσει την γκάμα των προϊόντων και τις βασικές τεχνολογίες της μακριά από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, αναπτύσσοντας νέα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα.
Οι λεπτομέρειες ακόμα είναι λιγοστές, αλλά η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το οποίο υποτίθεται σχεδιάζεται εδώ και χρόνια, και θα είναι «εμβληματικό για το προφίλ της εταιρείας κατά την επόμενη δεκαετία».
Μία τέτοια μετάβαση σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μεγάλο αυτοκίνητο με ανεξαρτησία μεγάλων αποστάσεων φαντάζει δύσκολη, χωρίς να έχουν προηγηθεί χρόνια επενδύσεων, όπως για παράδειγμα έχουν πράξει ανταγωνιστές της εταιρείας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Για αυτό το λόγο η VW ίσως εστιάσει σε υβριδικά οχήματα που συνδυάζουν ηλεκτρικό και συμβατικό κινητήρα, ώστε να μπορούν να τροφοδοτούνται τόσο με ηλεκτρισμό όσο και με βενζίνη. Παρόμοια σχέδια έχουν αναπτύξει και εταιρείες όπως η Audi, η Bentley και η Lamborghini.
Εξάλλου η VW ανακοίνωσε πως θα μειώσει τις επενδύσεις της κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο, ως συνέπεια του πολύκροτου σκανδάλου εκπομπών. Η εταιρεία κάνει προετοιμασίες για τις οικονομικές αποζημιώσεις και τα αναπόφευκτα πρόστιμα, υπολογίζοντάς τα στα 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά διάφοροι ειδικοί εικάζουν πως το τελικό ποσό θα είναι αρκετά υψηλότερο.