Οδηγούμε το πολυδιάστατο μοντέλο της Peugeot με τον 1,6 THP 120ps
Είναι SUV; Είναι MPV; Είναι μεγάλο οικογενειακό; Είναι αυτοκίνητο πόλης; Ή μήπως είναι προορισμένο για ταξίδια; Το Peugeot 3008, είναι κάτι σαν τον… σούπερμαν των αυτοκινήτων. Τα κάνει όλα και πολλά ακόμα.
Παρότι έχει έξι χρόνια στην αγορά, το 3008 φαίνεται νεότατο. Και επίκαιρο. Γιατί έχει μικρό και αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα (1,6 THP 120 ps), χαμηλές καταναλώσεις, ψηλό αμάξωμα ως crossover, αλλά καμπίνα πολυχρηστικού. Δηλαδή έχει την ικανότητα να προσφέρει καλούς χώρους για μια οικογένεια και σημαντικές μεταφορικές ικανότητες, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το σύστημα Grip Control εξασφαλίζουν και ότι θα πας λίγο παραπέρα από έναν πατημένο χωματόδρομο. Και ας μη διαθέτει τετρακίνηση.
Ανανέωση
Πρόσφατα, το 3008 υπέστη ανανέωση στα σημεία. Νέα σχεδίαση σε φώτα και προφυλακτήρες, νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, νέες ταπετσαρίες και τα διακοσμητικά της καμπίνας. Η πολύ καλή ποιότητα που διέθετε, με τα σημερινά δεδομένα συνεχίζει να θεωρείται το ίδιο, οι χώροι θα βολέψουν μια οικογένεια και ο χώρος αποσκευών των 512 λίτρων με τις τρεις θέσεις για το πάτωμα εξασφαλίζουν ότι δεν θα χρειαστούν υποχωρήσεις. Η καμπίνα διαθέτει μερικές ακόμα έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις στο πάτωμα των πίσω επιβατών, στο ταμπλό και στις πόρτες, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τον τεράστιο –χωρίς υπερβολή- χώρο που κρύβεται κάτω από το υποβραχιόνιο της κονσόλας δαπέδου.
Το ταμπλό, είναι οδηγοκεντρικό και, από τη σχεδίασή του και μόνο, είναι ικανό να δείξει στον επιβάτη ότι επιβαίνει σε όχημα υπερπολυτελείας. Η προσθήκη δέρματος εκεί που χρειάζεται, το χερούλι που «ξεχωρίζει» τη θέση του οδηγού με αυτή του συνοδηγού και άλλες λεπτομέρειες, κάνουν τη διαφορά. Λεπτομέρειες, όπως ας πούμε οι διακόπτες αεροπορικού τύπου που δεν είναι μόνο διαφορετικοί, αλλά και εύχρηστοι, εκτός από εμφανίσιμοι. Εμένα, φυσικά, μου τράβηξε περισσότερο την προσοχή το Heads Up Display, το σύστημα που προβάλλει στο παρμπρίζ τις ενδείξεις του ταχυμέτρου, ώστε να μην παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο. Ακόμα και με την –τεράστια- γυάλινη οροφή ανοιχτή και σε συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας, οι ενδείξεις του HUD ήταν πάντα ευκρινείς και, για μια χώρα σαν τη δική μας, αυτό είναι κάτι πολύ θετικό. Η έλλειψη touch screen στο ταμπλό δεν μου έλειψε, καθώς δεν υπάρχει έλλειψη στον εξοπλισμό (τουναντίον).
Διαφορετική και η έλλειψη χειριστηρίων επάνω στο τιμόνι που έχουν αντικατασταθεί από ένα παλιότερο, πολύ εύχρηστο σύστημα της Peugeot –το οποίο είχα επιλέξει και εγώ για το 206 μου. Πρόκειται για δύο σταθερούς βραχίονες, κάτω από τα χειριστήρια των φλας και υαλοκαθαριστήρων. Ο ένας έχει ενσωματωμένα τα χειριστήρια του στερεοφωνικού και ο άλλος το trip control. Το προτείνω, καθώς βολεύει στο χειρισμό χωρίς να παίρνεις τα χέρια από το τιμόνι, ενώ σε καμία περίπτωση δεν κινδυνεύεις, στρίβοντας το τιμόνι, να βρεθείς να ακούς στη διαπασών κάποιον εκφωνητή ραδιοφωνικού σταθμού.
Η θέση οδήγησης είναι επίσης διαφορετική και είναι η… χαρά του fan των crossovers. Γιατί, είναι ψηλά τοποθετημένη, χαρίζοντας πανοραμική ορατότητα και αίσθηση ότι οδηγείς πολύ ψηλό αυτοκίνητο.
Στο δρόμο
Οδηγώντας το, ενώ θα περίμενες να είναι έντονα υποστροφικό, να παίρνει κλίσεις και γενικά να τρομάζει, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι… είναι Peugeot. Οι Γάλλοι δεν θα μπορούσαν να ρίξουν στην αγορά μοντέλο που να μην έχει ξεχωριστή οδική συμπεριφορά και έτσι, καταλαβαίνεις γρήγορα ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (15 πόντοι) δεν επηρεάζει τα οδικά του χαρακτηριστικά. Το 3008, είναι σταθερό και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες.
Σε αυτό βοηθά πολύ και το σύστημα Dynamic Roll Control, με μια υδραυλική μονάδα τοποθετημένη στον πίσω άξονα, η οποία επενεργεί ως τρίτο αμορτισέρ, εξισώνοντας την πίεση ανάμεσα στα αμορτισέρ των πίσω τροχών για μικρότερες κλίσεις.
Το αποτέλεσμα είναι το 3008 να στρίβει όπως ένα κλασικό οικογενειακό της γαλλικής εταιρίας, δίχως να παίρνει κλίσεις, να βγάζει μούρες ή να εμφανίζει απότομες μετατοπίσεις της ουράς. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και τα καλά φρένα, καθώς και τα… δυναστικά ηλεκτρονικά βοηθήματα (απενεργοποιούνται μόνο για μερικά δευτερόλεπτα), ο οδηγός, ο οποίος, μέσω ενός διακόπτη μπροστά από το ηλεκτρονικό χειρόφρενο μπορεί να επιλέξει προγράμματα οδήγησης, δεν θα προβληματιστεί σε καμία συνθήκη. Εκτός αυτού, το 3008 προσφέρει ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Το κιβώτιό του είναι πολύ καλό σε κλιμάκωση και αίσθηση.
Το τελευταίας γενιάς 3008 εφοδιάζεται με έναν τελευταίας εσοδείας τουρμποντίζελ της γαλλικής φίρμας, τον BlueHDi των 1,6 λίτρων. Αποδίδει 120 ίππους και 30,6 kgm ροπής στις 1.750 rpm, και συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει στιβαρή αίσθηση και θετικό κούμπωμα.
Οι επιδόσεις που χαρίζει ο νέος αυτός συνδυασμός είναι μέτριες λόγω του βάρους (1.500 kg) και της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται 13,3” και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 183 km/h. Παρόμοιο πρόσωπο παρουσιάζει και στη μέτρηση φρεναρίσματος, μιας και τα λάστιχα M+S της έκδοσης με το Grip Control δεν μπόρεσαν να κάνουν κάτι καλύτερο από τα 44,9 m για το 100-0 km/h.
Εκεί που ξεχωρίζει πραγματικά ο νέος κινητήρας είναι στα χαρακτηριστικά λειτουργίας και στο κόστος χρήσης. Είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και ήσυχος, ενώ η μέση κατανάλωση δύσκολα θα περάσει τα 7 lt/100 km. Επιπλέον, τα 106 g/km εκπομπές CO2 μεταφράζονται και σε ιδιαίτερα προσιτά ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Σε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του, προσθέστε και τη δυνατότητα απόκτησης με το πρόγραμμα 4Χ4 της Peugeot και έχετε στα χέρια σας άλλη μια δυνατή πρόταση από τη γαλλική φίρμα.