To πιο οικονομικό Focus νέας γενιάς θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση του Άμστερνταμ μέσα στην επόμενη εβδομάδα (12-23 Απριλίου). Πρόκειται για την έκδοση ECOnetic με τον κινητήρα πετρελαίου στα 1,6 λίτρα που αποδίδει 105 ίππους και έχει μέση τιμή κατανάλωσης στα μόλις 3,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα!
Το αξιοσημείωτο μάλιστα είναι πως η Ford ανακοινώνει ότι όταν παρουσιαστεί το αυτοκίνητο στην Ευρώπη θα είναι το πιο οικονομικό της κατηγορίας του, ακόμη και σε σύγκριση με υβριδικά οχήματα! Το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί τον πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων Ford Duratorq TDCi που αποδίδει 105 ίππους, και η Ford εκτιμά ότι θα μπορεί να σημειώσει ακόμη και χαμηλότερη κατανάλωση από τα 3,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα (!) ενώ στο ίδιο μήκος κύματος θα κυμαίνονται και οι εκπομπές ρύπων CO2 που υπολογίζονται σε λιγότερο από 95 γρ./χιλιόμετρο.
Μηχανικά, αυτά τα μεγέθη επιτυγχάνονται με νέο σύστημα ψεκασμού, νέο υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας, νέο σύστημα ψύξης, αλλά και εκτεταμένη μείωση των τριβών στα περισσότερα μέρη του κινητήρα, ενώ περιλαμβάνεται και φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων (DPF). Ο δεύτερος τομέας στον οποίο έχουν δουλέψει πολύ οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Ford, είναι αυτός της αεροδυναμικής.
Εκεί χρησιμοποιούνται λύσεις όπως το ενεργό εμπρός γκρίλ με πτερύγια που ανοίγουν ή κλείνουν ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος συνδυασμός ψύξης του κινητήρα αλλά και της αεροδυναμικής αντίστασης. Τα πτερύγια αυτά μπορούν να περιστραφούν κατά 90 μοίρες, και σε 16 διαφορετικές θέσεις, ενώ με αυτά κλειστά οι εκπομπές ρύπων μειώνονται κατά 2%.
Το αποτέλεσμα είναι η μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, από το ούτως ή άλλως πολύ καλό νούμερο του: 0,295 (cd) των κανονικών εκδόσεων, ενώ το μοντέλο θα διατίθεται με 5θυρο και s/w αμάξωμα. Ακολουθεί η χρήση ελαστικών μειωμένης τριβής, και τέλος η πιο μακριά τελική σχέση στο κιβώτιο (χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο Durashift 6 σχέσεων).
Η τεχνολογία που συμβάλλει στην επίτευξη της χαμηλής αυτής κατανάλωσης όμως δεν σταματά εδώ. Το Focus ECOnetic χρησιμοποιεί το γνωστό μας σύστημα start&stop, σύστημα ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας από τα φρένα καθώς και όταν το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται σε διαδικασία επιτάχυνσης, λειτουργία Eco Mode (ενημερώνει τον οδηγό για το πόσο οικονομικός είναι ο τρόπος οδήγησης του), και ένδειξη της σωστής ταχύτητας για επίτευξη της χαμηλής κατανάλωσης στο ταμπλό.
Τέλος, η κατασκευή του θα γίνει στη εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία, με τη διάθεση του να ξεκινά στις αρχές του 2012.