Το τρικύλνδρο σύνολο των 998 κ.εκ. έχει εξελιχθεί με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση και εκπομπή CO2, διαθέτοντας γι’ αυτόν το λόγο σύστημα start-stop και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.
Για τον περιορισμό των κραδασμών δε χρησιμοποιείται κάποιος άξονας εξισορρόπησης (γιατί αυξάνει την κατανάλωση), αντίθετα έχει γίνει μείωση βάρους όλων των κινούμενων μερών (διωστήρες, έμβολα, κτλ). Οι δύο εκδόσεις του κινητήρα, μία βενζίνης και μία βενζίνης-υγραερίου αποδίδουν 69 και 82 ίππους αντίστοιχα, με τη διαφορά να οφείλεται στην ύπαρξη (στη δεύτερη περίπτωση) αυλών εισαγωγής μεταβλητού μήκους.
Το υγραέριο ψεκάζεται σε υγρή μορφή χάρη στα νέας σχεδίασης μπεκ, φροντίζοντας για καλύτερη οικονομία, απόδοση και δυνατότητα εκκίνησης σε χαμηλές θερμοκρασίες: Πάνω από τους περίπου 10ºC η εκκίνηση γίνεται με υγραέριο, ενώ η εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 90 γρ./χλμ. Η σημασία που έχουν δώσει οι Κορεάτες στην έκδοση LPG γίνεται σαφής αν αναλογιστεί κανείς πως εξελίχθηκε ένα νέο δάπεδο ικανό να χωρέσει τη μονάδα των ρεζερβουάρ καυσίμου (33 λίτρα υγραερίου και μόλις 10 βενζίνης), αφήνοντας τη θέση της ρεζέρβας ανέπαφη.
Στην οδήγηση ο κινητήρας LPG αποδεικνύεται αρκετά δυνατός, εύστροφος και θορυβώδης, με τη χαρακτηριστική χροιά του τρικύλινδρου πάνω από τις 4.000 σ.α.λ., αλλά και αρκετά «γεμάτος» σε ροπή στη χαμηλομεσαία περιοχή των στροφών λειτουργίας. Όσο για το Picanto;
Πέρα από την αισθητική του αναβάθμιση δια χειρός Πέτερ Σράιερ, το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει προσφέροντας μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, ενώ το στήσιμο των αναρτήσεών του (που είναι διαφορετικό του αδελφού i10) προσφέρει καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Περισσότερα, πάντως, για το νέο ΚΙΑ μπορείτε να διαβάσετε σύντομα, μετά την επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου. _Ν. Κ.
Νεότερα από τη Βαρκελώνη…
Από το μέρος δηλαδή που έγινε η επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου, συμπληρώνουμε ότι νεότερο μάθαμε σχετικά με το νέο Kia Picanto, το οποίο χωρίς αμφιβολία έχει όλα τα φόντα να χτυπήσει την κορυφή της απαιτητικής και άκρως εμπορικής κατηγορίας Α.
Σου δίνει την εντύπωση ενός μεγαλύτερου και ποιοτικότερου αυτοκινήτου από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα εισβάλλεις στο εσωτερικό, αίσθημα το οποίο συνεχίζεται και κατά την διάρκεια της οδήγησής του. Σωστό πάτημα, αποδοτικά φρένα και εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία ειδικά από τον νέο 1.000άρη κινητήρα. Λίγο θορυβώδης ο 1.25 των 85 ίππων, απλά οικονομικό εργαλείο πόλης ο 1.0 με τους 69, αλλά και τα 4,2 λίτρα μέσης κατανάλωσης (!) και ιδανικό πακέτο ο επίσης 1.0 GPL 82 ίππων, ο οποίος θα αποτελέσει κατά πάσα πιθανότητα και την επιλογή μας.
Το αυτοκίνητο θα έρθει στην Ελλάδα, αρχικά ως 5θυρο, στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου και περίπου έναν μήνα αργότερα και στην 3θυρη έκδοσή του. Τα ευχάριστα συνεχίζονται και από την τιμή του, αφού σύμφωνα με πληροφορίες των ανθρώπων της ελληνικής αντιπροσωπείας, η ενδεικτική- αρχική τιμή του αυτοκινήτου θα είναι στα 9.600 με 9.700 ευρώ, στα οποία θα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, A/C και MP3, ενώ το LPG θα είναι περίπου 1.200 ευρώ ακριβότερο.
Αυτόματη έκδοση θα υπάρχει μόνο σε συνδυασμό με τον κινητήρα των 1.25 λίτρων (το γνωστό κιβώτιο των 4 σχέσεων), ενώ καταργήθηκε η έκδοση diesel, αφού ουσιαστικά αντικαταστάθηκε από την LPG. Στόχος της ελληνικής εταιρείας, τουλάχιστον για την χρονιά του λανσαρίσματος του αυτοκινήτου, είναι το 15% της κατηγορίας Α.
Περισσότερα νέα αλλά και φωτογραφίες από το –αποφασισμένο να πρωταγωνιστήσει- νέο Kia Picanto θα βρείτε στο επόμενο τεύχος μας._Μ.Σαλ.