Το Πρωτότυπο SXC από το Σχεδιαστικό Κέντρο της Peugeot, δείχνει το μέλλον
Με υβριδικό σύστημα, 313 ίππους και 22άρες ζάντες, το Shangai Cross Concept είναι τουλάχιστον ενδιαφέρον…
Αθλητικό, ισχυρό, κομψό, το “SXC”, ένα Πρωτότυπο Αυτοκίνητο από το Σχεδιαστικό Κέντρο της Peugeot στο China Tech Center στην Σαγκάη, εξερευνά τον κόσμο ενός αποκλειστικού και μοντέρνου Crossover.
Με το SXC, που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, η Peugeot επιβεβαιώνει τις διεθνείς φιλοδοξίες της, επεκτείνοντας τη δυνατότητά της να προσαρμόζεται στις ειδικές απαιτήσεις κάθε αγοράς, ενώ παράλληλα εκφράζει το όραμά της για το μέλλον και επιδεικνύει την ικανότητά της να συνδυάζει την αναζήτηση της υπεροχής με το συναίσθημα. Με υβριδικό σύστημα, 313 ίππους και 22άρες ζάντες, το Shangai Cross Concept είναι τουλάχιστον ενδιαφέρον…
Η ερμηνεία του Crossover
Το 2010, η Peugeot αποκάλυψε την εξέλιξη στους σχεδιαστικούς της κώδικες, μέσω διάφορων πρωτότυπων αυτοκινήτων : το SR1 (roadster μεγάλου τουρισμού), το BB1 (αυτοκίνητο πόλης, μήκους 2.50m, για 4 άτομα), το EX1 (διθέσιο roadster, 100% ηλεκτρικό, που ξεπέρασε τα καταγεγραμμένα ρεκόρ επιτάχυνσης σε Γαλλία και Κίνα) και το HR1 (αποκλειστικό, καινοτομικό αυτοκίνητο πόλης). Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάη, οι σχεδιαστές της εταιρείας εκφράζονται σε μία άλλη κατηγορία, που γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής στην κινεζική αγορά, αυτή των Crossover. Έτσι, με το SXC (Shanghai Cross Concept), γίνεται μία μελέτη του ίδιου θέματος: αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο υιοθετεί συγκεκριμένα χαρακτηριστικά από τον κόσμο των SUV (δύναμη, ψηλή θέση οδήγησης, ασφάλεια, κλπ), με έμπνευση από τον μοντέρνο σχεδιασμό, είναι κομψό και εκλεπτυσμένο, παρόμοιο με μια μπερλίνα μεγάλης κατηγορίας.
Ήταν οι σχεδιαστικές ομάδες της Peugeot, με βάση το China Tech Center στη Σαγκάη, που σχεδίασαν το όχημα. Ως αποτέλεσμα, η Peugeot επιβεβαιώνει ένα σχεδιαστικό όραμα που είναι ισχυρό και αναγνωρίσιμο, και μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικά είδη αμαξώματος, όπως επίσης και στις διαφορετικές απαιτήσεις των αγορών.
O σχεδιασμός
Το SXC είναι ένα όχημα με ισχυρό χαρακτήρα, με σχεδιασμό που εκφράζει δύναμη και ισχύ, χωρίς διάθεση επίδειξης, μέσω γραμμών που είναι απλές και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένες, κομψές και ρευστές, που τονίζουν τον αθλητικό, μυώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Κάθε λεπτομέρεια είναι ακριβώς σμιλευμένη σε ένα αμάξωμα εντυπωσιακού μεγέθους (με μήκος 4.870 m, ύψος 1.610 m και πλάτος 2.035 m).
Εμπρός, το SXC φέρει τους ‘νέους στυλιστικούς κώδικες’ της Peugeot. Το θέμα της μοναδικής γρίλιας, που φαίνεται να ξεχωρίζει από το πλαίσιο, ταιριάζει αρμονικά. Τα αμυγδαλωτά φώτα, δίνουν στο όχημα ένα έντονο βλέμμα που ταιριάζει με το έμβλημα της Εταιρίας, το λιοντάρι, που είναι περήφανα τοποθετημένο στο εμπρός μέρος του καπώ. Αυτό το βλέμμα τονίζεται από μία φωτεινή γραμμή LED, αναγνωρίσιμη ημέρα και νύχτα. Αυτή η οπτική υπογραφή υπάρχει και στα πίσω φώτα, σε σχήμα boomerang, που έχουν σχεδιαστεί με ιδιαίτερη προσοχή.
Και άλλες λεπτομέρειες υψηλής τεχνολογίας έχουν μελετηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, όπως οι καθρέπτες που διαθέτουν κάμερες για ορατότητα πίσω.
Οι μπάρες οροφής, με πρωτότυπο σχεδιασμό, το πλαίσιο της πλευρικής κρυστάλλινης επιφάνειας,… πολλές λεπτομέρειες είναι κατασκευασμένες από ματ αλουμίνιο, ένα ελαφρύ και κομψό υλικό, που ενισχύει τον αποκλειστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το σχέδιο των τροχών μεγάλων διαστάσεων (22″), υποδηλώνει εκλεπτυσμό και δύναμη, και συμβάλλει στη γενική ισορροπία του αυτοκινήτου.
Τέλος, ο σχεδιασμός του οχήματος, το μεγάλο μέγεθος, η διαιρούμενη σε δύο μέρη πανοραμική του οροφή, η προσβασιμότητα μέσω αντίθετα ανοιγόμενων πορτών, … υπόσχονται έναν ιδιαίτερα ευρύχωρο χώρο επιβατών, μέσα στον οποίο καθένας από τους 4 επιβάτες θα απολαύσει την φροντίδα που του αξίζει.
Οδηγική απόλαυση
Μία από τις προτεραιότητες της Peugeot είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης στην περιβαλλοντική διαχείριση στα επόμενα χρόνια. Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει την τεχνολογία HYbrid4: με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης εμπρός (που κινεί τους εμπρός τροχούς) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα πίσω (που οδηγεί τους πίσω τροχούς), αυτή η τεχνολογία επιτρέπει κίνηση και στους 4 τροχούς, όταν οι δύο κινητήρες λειτουργούν ταυτόχρονα, προς όφελος της ασφάλειας και της πρόσφυσης σε ακραίες συνθήκες. Επιτρέπει επίσης την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και «μηδενικές εκπομπές ρύπων» μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα.
Κάτω από το καπώ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης 1.6 l THP αποδίδει ισχύ 160 kW (218 hp): ο Όμιλος PSA χρησιμοποιεί την πιο εξελιγμένη τεχνολογία, για να κατασκευάζει κινητήρες μικρού κυβισμού που συνδυάζουν υψηλό επίπεδο επιδόσεων και περιβαλλοντική αποτελεσματικότητα. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό κινητήρα 70 kW (95 hp), η συνδυασμένη απόδοση είναι 230 kW (313 hp) με μεικτή κατανάλωση καυσίμου μόλις 5.8 l/100 km και εκπομπές CO2 143 g/km.
Η αποτελεσματικότητα αυτών των κινητήρων σε συνδυασμό με την αναγνωρισμένη τεχνογνωσία της εταιρίας αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, επιτρέπουν στο πρωτότυπο SXC να συνδυάζει την αίσθηση της πραγματικής οδηγικής απόλαυσης με την αναζήτηση της τελειότητας για ένα υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας … υποσχόμενο στον οδηγό μία μοναδική οδηγική εμπειρία.
ΣΤΗΛΗ
-Η Mazda Motor Corporation ανακοίνωσε ότι το ολοκαίνουργιο compact crossover SUV θα ονομάζεται Mazda CX-5. Αυτό είναι το μοντέλο παραγωγής που βασίστηκε στο πρωτότυπο μοντέλο Mazda MINAGI, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης και θα εκτίθεται επίσης στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης που ξεκινά στις 20 Απριλίου 2011.
-Τους 185 ίππους φτάνει η ισχυρότερη έκδοση του A1 με τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1,4 λίτρων. Καταναλώνοντας μόλις 5,9 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα (συνδυασμένος κύκλος) και εκπέμποντας 139 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρo, το Α1 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα, την στιγμή που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 227 χλμ./ώρα. Η τιμή του, φτάνει τα 26.500 ευρώ.
-Η «απάντηση» έρχεται από τη Nissan στην Κίνα και την Ιαπωνία, όπου πιθανότατα θα λανσαριστεί 1.600άρι Micra με απόδοση 190 ίππους. Το μοτέρ προέρχεται από το Juke.
-Από 17.610 ευρώ το νέο Ford Focus.
-Πλήρη εργοστασιακή εγγύηση έξι ετών παρέχει πλέον για όλα τα μοντέλα της η Nissan. H νέα προσφορά αφορά τόσο τα μοντέλα που έχει λανσάρει πρόσφατα, όπως τα νέα MICRA και JUKE, όσο και τα επιτυχημένα QASHQAI, NOTE και TIIDA. Επιπλέον στην προσφορά αυτή εντάσσονται και τα ελαφρά φορτηγά της μάρκας όπως τα NAVARA, Pick up και NV200.
-Αποκαλύφθηκε η δεύτερη γενιά της αναβίωσης του θρυλικού «σκαθαριού». Το σύγχρονο VW Beetle έχει μικρές σχεδιαστικές αλλαγές και αναμένεται και στην Ελλάδα τον Οκτώβριο.
-Στην Ελλάδα έφτασε ήδη ο αντικαταστάτης του Hyundai Tucson, το Hyundai ix35. Η τιμή του, από 20.500 ευρώ
-Νέα επιτυχία. Το Ράλι Ακρόπολις περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του WRC 2012 που ενέκρινε η FIA.
– Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Viktor Orbán και ο πρόεδρος της GM Europe Nick Reilly έθεσαν το θεμέλιο λίθο για ένα νέο εργοστάσιο κινητήρων της Opel στο Szentgotthárd, στη νοτιοδυτική Ουγγαρία. Η παραγωγή θα ξεκινήσει στα τέλη του 2012, ενώ εκεί θα παράγονται και οι νέοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού της εταιρείας. Στην Ελλάδα, θα δούμε ποτέ μια τέτοια επένδυση;