Το ποσό των 17 δισεκατομμυρίων ευρώ υπόσχεται να επενδύσει η βιομηχανία στον σχεδιασμό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων madeinGermany, ενώ το κράτος συνεισφέρει ένα πολύ μικρότερο ποσό, ένα δισεκατομμύριο ευρώ μέχρι το 2013, το οποίο πάντως είναι διπλάσιο από εκείνο που είχε προβλέψει ο αρχικός σχεδιασμός του 2010.
Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο της δεύτερης ετήσιας έκθεσης για την «Εθνική Πλατφόρμα Ηλεκτροκίνησης», με τα πολλά και αισιόδοξα στοιχεία, παρέλαβε ευχαριστημένη η Άνγκελα Μέρκελ, σύμφωνα με την Deutsche Welle.
Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για την έρευνα και κυρίως για την παραγωγή των κατάλληλων συσσωρευτών που θα αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια.
Θετικές συνέπειες
Η Μέρκελ και οι ειδικοί της «Πλατφόρμας Ηλεκτροκίνησης» αισιοδοξούν ότι το αυτοκίνητο του μέλλοντος μπορεί να γίνει ο νέος πρωταθλητής των γερμανικών εξαγωγών, δίνοντας μάλιστα και μία επιπλέον ώθηση καινοτομίας. Επιπλέον, θα ανοίξουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας:
«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε 30.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2020. Πρέπει όμως να φροντίσουμε και για το απαραίτητο επίπεδο πανεπιστημιακής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να κερδίσουμε τους πιο κατάλληλους συνεργάτες» , δήλωσε η Γερμανίδα καγκελάριος.
Ο Χένινγκ Κάγκερμαν, επικεφαλής της ομάδας των ειδικών εμπειρογνωμόνων, είπε:
«Τονίζουμε ότι για την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών θα πρέπει να αυξήσουμε τις σημερινές δυνατότητες για την αποθήκευση ενέργειας. Ή να χρησιμοποιήσουμε βέβαια τη μπαταρία του αυτοκινήτου ως συσσωρευτή ενέργειας…».
Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για δέκα χρόνια, διευκόλυνση με φορολογικά κίνητρα, χωρίς ωστόσο, άμεσες επιδοτήσεις υπόσχεται η Μέρκελ για την προώθηση των αυτοκινήτων.
Ο νέος επικεφαλής των Ελευθέρων Δημοκρατών και υπουργός Οικονομίας Φίλιπ Ρέσλερ, υπεύθυνος και για θέματα τεχνολογίας, συμφωνεί.
Μέχρι το 2020 ο σχεδιασμός προβλέπει ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα ως το 2020.