«Πολιτισμένο» στο δρόμο «θηρίο στις μικτές διαδρομές
Το Renegade ήταν μια μικρή «επανάσταση» για τη Jeep. Ήταν το πρώτο Jeep με μικρού κυβισμού κινητήρα. Για πολλούς, η ιστορική αμερικανική φίρμα, «ρίσκαρε» το πρεστίζ της που την έχει συνδέσει με το offroading. Η πορεία του Renegade όμως, με την τεράστια συλλογή βραβείων (ένα εξ αυτών το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016) και οι πωλήσεις του που σαρώνουν διεθνώς, έδειξαν ότι η FCA ήξερε πολύ καλά τι έκανε.
Ο λόγος, είναι απλός. Η Jeep δημιούργησε ένα όχημα που ανταποκρίνεται στην τάση του downsizing και των αποδοτικότερων –σε ό,τι αφορά τον λόγο ισχύος/κατανάλωσης) κινητήρων, ακολουθώντας τις επιταγές των σύγχρονων SUV που θέλουν τη χρηστικότητα να είναι πάνω απ’ όλα, δίχως να αμβλύνει τον πραγματικό χαρακτήρα ενός Jeep. Όχι μόνο σχεδιαστικά, αλλά και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Στη χώρα μας, η «συνταγή της επιτυχίας» έδεσε με τις προσφορές σε χρηματοδοτικά προγράμματα, προωθητικές ενέργειες, service κ.α. που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία της Jeep (μέλος του Ομίλου Επιχειρήσεων Συγγελίδη).
Η έκπληξη
Αυτό που έκανε το Renegade να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα SUV, είναι οι δυνατότητές του. Είναι οικονομικό, είναι πολιτισμένο, τα καταφέρνει καλά εντός και εκτός δρόμου, είναι άνετο, έχει τον εξοπλισμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Κανείς όμως δεν περίμενε να μπορεί το Renegade να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του «βαρέως» ονόματος που φέρει.
Εν προκειμένω, το Jeep Renegade της δοκιμής μας, φορά έναν βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων της Fiat, απόδοσης 170 ίππων στις 5.500 rpm και ροπής 25,5 kgm στις 2.500 rpm. Διαθέτει ένα υπερσύγχρονο, «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης, το οποίο συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Σε ό,τι αφορά τους –σημαντικούς για την Ελλάδα- αριθμούς, η μικτή του κατανάλωση είναι 6,9 lt/100 km, οι εκπομπές CO2, 160 gr/km. Το, βάρους 1.505 κιλών Jeep επιταχύνει στα 100 χ.α.ω. από στάση σε 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 196 χαω. Και, σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του (Μ/Π/Υ: 4.255/1.805/1.697 mm), το Renegade είναι όσο κόμπακτ χρειάζεται για να διαθέτει ευελιξία στην πόλη, όσο μεγάλο χρειάζεται για να δίνει το ride quality ενός Jeep και όσο ευρύχωρο θα ήθελε μια οικογένεια, καθώς μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε ενήλικες, ενώ ο διαθέσιμος χώρος του πόρτ μπαγκάζ είναι 351 λίτρα. Tο λιλιπούτειο (σε σχέση με τα θηριώδη Jeep, όπως το Grand Cherokee) Renegade ήταν μια έκπληξη, ακόμα και για κάποιον που στον ελεύθερό του χρόνο κατακτά χιονισμένες βουνοκορφές με ένα θηριώδες Wrangler. Πλούσια αποθέματα ροπής, αλλά και εκπληκτικές για τα δεδομένα του εκτός δρόμου δυνατότητες, το κάνουν ένα ιδανικό toy for a big boy, το οποίο όμως μπορεί εύκολα να κάνει την καθημερινή δουλειά της μετακίνησης μιας ολόκληρης οικογένειας χωρίς υποχωρήσεις!
Tο Renegade λοιπόν είναι αυτό που οι άνθρωποι της Jeep λένε πετυχημένα: «Ένα μικρό Cherokee». Eίναι σίγουρα ικανό να φέρει τα πάνω- κάτω, αφού είναι το μοναδικό crossover που δεν μοιάζει σε τίποτα με τα άλλα, αφού είναι από τη μία ένα πραγματικό old school «τζιπάκι» (και σχεδιαστικά) δίχως να στερείται τίποτα από τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας του. Tο Renegade είναι ένα SUV σε μικρογραφία, μήκους 4,2 m, που έχει σχεδιαστεί κι εξελιχτεί στις HΠA και κατασκευάζεται στην Iταλία δίπλα στο FIAT 500X.
Έχει μια γκάμα από κινητήρες MultiAir Turbo βενζίνης και MultiJet ντίζελ, ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης με κεντρικό συμπλέκτη που κλειδώνει, μια πολύ κοντή σχέση για απότομες κλίσεις, σύστημα hill descent control για τις κατηφόρες, και απόσταση από το έδαφος εξίσου μεγάλη με του Range Rover Evoque στην κορυφαία έκδοση Trailhawk. Οι δε τετρακίνητες εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας, είναι κατά μία ίντσα ψηλότερες από τις δικίνητες.
Και ποια είναι η έκπληξη; Οι άνθρωποι της Jeep στην Ελλάδα λένε ότι η διαφορά του νέου Renegade με τα άλλα SUV είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του. Ότι είναι ένα πραγματικό Jeep. Οι οποίες δυνατότητες φαίνονται όταν πραγματικά τεθεί ενώπιον διαδικασίας που περιλαμβάνει μικτές διαδρομές σε λάσπη, χώμα, άμμο, χιόνι, βράχια. Η ευκολία με την οποία ξεπερνάει τα εμπόδια που για άλλα SUV απλά θα ήταν απροσπέλαστα, είναι χαρακτηριστική. Ακόμα και στα πλέον δύσκολα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την πρώτη σχέση στο αυτόματο κιβώτιο, να κλειδώσει την τετρακίνηση και να επιλέξει κοντές σχέσεις (Low) με τελική σχέση μετάδοσης 20:1, ώστε να διαβεί… όχι μόνο τον Ρουβικώνα, αλλά και οποιαδήποτε δοκιμασία εμπρός του.
Η Jeep έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο προσαρμόζει τις σχέσεις μετάδοσεις, τα συστήματα αποτροπής ολίσθησης, ακόμα και τον έλεγχο των δαγκάνων των φρένων και του γκαζιού, με την πρότερη επιλογή του ανάλογου προγράμματος, μέσω ενός κυκλικού διακόπτη, πίσω από το κιβώτιο. Το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain διαθέτει τέσσερις ρυθμίσεις ανάλογα με το έδαφος: Αυτόματη, Χιόνι, Άμμος, Λάσπη, Βράχια. Και, σε όλες τις ανάλογες διαδρομές, κινείται με ευκολία, όπως θα έκανε οποιοδήποτε αυθεντικό Jeep…
Στην άσφαλτο
Στο δρόμο, το Renegade, είναι τόσο πολιτισμένο όσο χρειάζεται. Tόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές, το αυτοκίνητο δείχνει τη στιβαρότητα του πλαισίου του και επιδεικνύει το σωστό ζύγισμα και τη σταθερότητά του. Mε μια πρώτη βόλτα, είχαμε την αίσθηση ότι θα παρουσιάζει στις στροφές- κλίσεις που τρομάζουν (καθώς η αρχική διαδρομή της ανάρτησης προσφέρει exceptional άνεση), όμως όταν το πιέσαμε καταλάβαμε πως ξεγελαστήκαμε. Δεν τρομάζει τον οδηγό, δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις, είναι προοδευτικό και ασφαλές, τουλάχιστον σε μια πρώτη, σύντομη δοκιμή.
Η καμπίνα προσφέρει άριστη ηχομόνωση, ενώ τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένη είναι πολύ καλής ποιότητας, παρέχοντας άνεση σε όλες τις συνθήκες. Στα «συν», η μάλλον ασυνήθιστη για SUV πληροφόρηση που παρέχει το τιμόνι του στον οδηγό και η εξαιρετική απόδοση των φρένων του, ακόμα και όταν το Jeep οδηγηθεί σε σπορ ρυθμούς…
ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΣΚΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΝΙΣΤΡΟΥ
Παραπομπές στο ένδοξο παρελθόν
Aν απ’ έξω, με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά γρίλιες και το «X» στα πίσω φωτιστικά σώματα (το οποίο αντλεί έμπνευση από το αντίστοιχο σήμα που είχαν οι «πρόγονοί» του, τα στρατιωτικά Jeep Willys στο κάνιστρο που έφεραν) σε προϊδεάζει για το τι είναι το Renegade, στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αντίστοιχη. O ευμεγέθης ψηφιακός πίνακας των οργάνων για τον οδηγό είναι αυτό που λέμε state of the art ενώ, στο πνεύμα της εποχής (σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές) έχει προστεθεί και touch screen στο κέντρο της κονσόλας με το σύστημα Uconnect.
Aυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οι παραπομπές στο παρελθόν. Όπως το “Since 1941” που γράφει πάνω από το Uconnect, αλλά και η χειρολαβή «ασφαλείας» μπροστά από τον συνοδηγό. Tα δε καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν καλή στήριξη, ενώ και ο οδηγός έχει καλή θέση και ορατότητα.
Γενικά, το εσωτερικό είναι απολύτως λειτουργικό, καλοσχεδιασμένο και μοντέρνο, το αυτοκίνητο είναι ευρύχωρο και έχει χώρους για μικροπράγματα και ποτηροθήκες.
Mια μικρή ένσταση θα μπορούσε να υπάρχει ωστόσο στην ποιότητα των πλαστικών σε ορισμένα σημεία του. Eυχάριστη έκπληξη, μαζί με τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Renegade και η ποιότητα κύλισης και η «ησυχία» στο εσωτερικό του, καθώς και η άνεση που ταξιδεύει στην εθνική οδό.
ΠΩΣ ΛEITOYPΓEI TO GRIP CONTROL 2
Γιατί αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016»
Τα μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα» ψήφισαν το Jeep Renegade ως το Αυτοκίνητο του 2016. Tα κριτήρια, οι επιδόσεις, η τεχνολογία, η καινοτομία, το κόστος κτήσης και χρήσης και η ασφάλεια.
Το βραβείο είχε παραλάβει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia Jeep Hellas, κ. Πολυχρόνης Συγγελίδης, από τον πρόεδρο του θεσμού, κ. Αντώνη Κόλλια. Μεταξύ άλλων, ο κ. Συγγελίδης ανέφερε πως «είναι ιδιαίτερη χαρά και μεγάλη τιμή αυτό το βραβείο για το Jeep Renegade. Είναι η ανώτατη τιμητική διάκριση στο χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, που προέρχεται από τους πλέον ειδικούς, τους καταξιωμένους δημοσιογράφους του χώρου, που εκτίμησαν ότι το Jeep Renegade είναι το πιο σημαντικό αυτοκίνητο για τις προτιμήσεις των Ελλήνων αγοραστών για το 2016 με τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας».
Η επιτυχία του μοντέλου συνίσταται στα μοναδικά χαρακτηριστικά του όπως η κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, η σύγχρονη ξεχωριστή σχεδίαση, το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης με κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες, η ευκολία και η πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση και η πλούσια γκάμα κινητήρων – κιβωτίων ταχυτήτων και συστημάτων μετάδοσης.
ΔΙΚΙΝΗΤΕΣ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΕΣ, ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ
Οι άλλες εκδόσεις που διατίθεται
H γκάμα που είναι διαθέσιμη για το Renegade, απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. H βασική έκδοση βενζίνης είναι με τον ατμοσφαιρικό 1.6 που αποδίδει 110 ίππους και ακολουθεί αυτή με τον 1.4 MultiAir2 σε εκδόσεις με 140 (από 21.440 ευρώ) και 170 ίππους (από 23.140 ευρώ). H τελευταία διατίθεται και με τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο (θα έρθει στη χώρα μας την άνοιξη και θα κοστίζει 26.940 ευρώ).
Yπάρχουν φυσικά και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον 1.6 MJTD με 120 ίππους που συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τον 2.0 MJTD με 140 ή 170 ίππους που διαθέτει τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο.
Συνολικά τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού είναι διαθέσιμα ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, ESP, ERM, Hill Start Assist, κλιματισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδίου με έγχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών και σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 5 ιντσών. Όπως και να χει, ο εξοπλισμός, η τιμή και ο μικρός κυβισμός, δείχνουν το γιατί το Renegade έγινε best seller.
Από την Έντυπη Έκδοση