Το Subaru Trezia είναι δίδυμο αδελφάκι του Toyota Verso-S, και μάλιστα από το ίδιο «ωάριο» της μαμάς Toyota. Η παγκοσμιοποιημένη βιομηχανία του αυτοκινήτου κρύβει, συχνά, εκπλήξεις, σε σημείο που να μην είναι εύκολο να καταστρώσουμε ένα χάρτη που να αναπαριστά με ακρίβεια όλα όσα παίζονται πίσω από τις κλειστές πόρτες των διοικητικών συμβουλίων.
Σε πρακτικό επίπεδο, είμαστε υποχρεωμένοι να κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, μιας και μόνο αυτό ενδιαφέρει όποιον ετοιμάζεται να εκταμιεύσει χρήματα για να αγοράσει αυτοκίνητο.
Trezia και Verso-S δε διαφέρουν ούτε στο ελάχιστο οπτικά, πέρα από τα λογότυπα των κατασκευαστών τους (Subaru και Toyota, αντίστοιχα). Το ίδιο ισχύει για τα μηχανικά μέρη, που είναι κοινά, όπως και για την εικόνα του σαλονιού του αυτοκινήτου, όπου τα πάντα προδίδουν ότι βρίσκεσαι σε ένα Toyota, από τα χειριστήρια και τους διακόπτες έως τον επιλογέα των ταχυτήτων και τα όργανα στο ταμπλό.
Σημειώνουμε μικρές διαφορές στην επιλογή των πλαστικών, με το Trezia να αποπνέει μια πιο σκληρή εικόνα, και πέραν τούτου ουδέν. Αυτό, φυσικά, δε σημαίνει ότι υπολείπεται σε ποιότητα κατασκευής, ούτε σε συναρμογή, οι οποίες θα πρέπει de facto να θεωρούνται κορυφαίες.
Το μικρό πολυμορφικό Subaru δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις στο δρόμο. Είναι σβέλτο, ευχάριστο και υπάκουο στις εντολές του τιμονιού. «Γιατί το Trezia κοστίζει 610 ευρώ φθηνότερα από το Verso-S;» εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς. Οι διαφορετικές επιλογές όσον αφορά τα υλικά του ταμπλό δε θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν κάτι τέτοιο.
Από τη μεριά μας, σημειώνουμε ότι το μικρό πολυμορφικό Subaru έχει δύο χρόνια εγγύηση, αντί για τα έξι του αδελφού Toyota, ενώ στο Trezia απουσιάζει και η οθόνη αφής, που είναι στάνταρντ στο Verso-S.
Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, χάρη και στα λάστιχα «οικονομίας» Bridgestone ECOPIA B25. Το αμάξωμα παίρνει κλίσεις, που όμως δεν τρομάζουν.
Οι διαφορές σε σχέση με το αδελφό Toyota Verso-S εστιάζονται στη διαφορετική υφή κάποιων πλαστικών μερών του ταμπλό και στην απουσία οθόνης αφής.