Το Opel Corsa OPC Nurburgring βάζει φωτιά στο δρόμο
Τα «καλά νέα» είναι ότι οι επιδόσεις του μοντέλου είναι εκρηκτικές. Όχι μόνο στο 0-100 που πέφτει κάτω από τα 7 δευτερόλεπτα, κάνοντάς το να κινείται σαν πύραυλος εδάφους – εδάφους, αλλά και στις ρεπρίζ. Τα «κακά νέα», είναι ότι θα παραχθεί σε μόλις 500 κομμάτια. Όποιος προλάβει, το OPC Nurburgring Edition είδε…
Το Opel Corsa OPC είναι, αν όχι το μοναδικό, ένα από τα ελάχιστα μικρά που εφαρμόζουν απόλυτα τη φιλοσοφία του “hot hatch”. Φτιαγμένο σε κόμπακτ διαστάσεις, με επιθετική σχεδίαση, πρακτικό, νεανικό και κυρίως δυνατό, χωρίς να γίνεται απρόσιτο, έγινε σχεδόν αμέσως το όνειρο κάθε νέου που «βράζει» το αίμα του. Και ρωτάμε: Θα μπορούσε να γίνει καλύτερο;
Η απάντηση έρχεται απευθείας από την «καρδιά» της Opel, το Russelheim. Εκεί, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε μια ακόμα πιο «καυτή» έκδοση του Corsa OPC, όπως καταδεικνύει και το όνομά του, Nurburgring Edition. «Δανειζόμενο» το όνομα από τη θρυλική πίστα που στην Ελλάδα ξέρουμε ως «πράσινη κόλαση», δείχνει ότι δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε Corsa, αλλά για κάτι εντελώς διαφορετικό, ικανό να τα βγάλει πέρα και στις πιο ακραίες συνθήκες: Όπως είναι αυτές του Nurburgring… Τα «καλά νέα» είναι ότι οι επιδόσεις του μοντέλου είναι εκρηκτικές. Όχι μόνο στο 0-100 που πέφτει κάτω από τα 7 δευτερόλεπτα, κάνοντάς το να κινείται σαν πύραυλος εδάφους – εδάφους, αλλά και στις ρεπρίζ. Τα «κακά νέα», είναι ότι θα παραχθεί σε μόλις 500 κομμάτια. Όποιος προλάβει, το OPC Nurburgring Edition είδε…
Ισχυρότερο
Η «είδηση» είναι ότι το Corsa γίνεται ακόμα ισχυρότερο. Το μοντέλο OPC ‘Nόrburgring Edition’ βασίζεται στο πρόσφατα ανανεωμένο Corsa και αποτελεί ένα δυνατό κοκτέιλ καθαρόαιμης ισχύος, συναρπαστικών επιδόσεων και γνήσιου πάθους. Πρόκειται για μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής 500 μονάδων περίπου. Τα αναβαθμισμένα συστήματα διαχείρισης κινητήρα και υπερσυμπιεστή, η σπορ εξαγωγή με μειωμένη πίεση επιστροφής καυσαερίων και η βελτιστοποίηση για χρήση βενζίνης 100 οκτανίων ανεβάζουν τα επίπεδα ισχύος. Η μέγιστη ισχύς του 1.6 turbo αυξάνεται από 141 kW/192 hp σε 154 kW/210 hp, με την ειδική ισχύ 131,4 hp / λίτρο να θεωρείται εξαιρετική για την κατηγορία. Η μέγιστη ροπή του βασικού κινητήρα (230-266 Nm) έχει αυξηθεί στα 250 Nm, με κορύφωση τα 280 Nm, όταν ενεργοποιείται το ‘overboost’.
Για μέγιστη αξιοποίηση της κινητήριας ισχύος, ο εμπρός άξονας εφοδιάζεται με μηχανικό, πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αυτό αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών όταν υπάρχουν, όπως για παράδειγμα υψηλές πλευρικές δυνάμεις σε συνδυασμό με επιτάχυνση, ή αλλαγές στην ποιότητα του οδοστρώματος. Επίσης είναι ιδανικό για οδήγηση σε αγωνιστική πίστα.
Το πλαίσιο της ταχύτερης έκδοσης Corsa υιοθετεί νέο σετάρισμα. Μεταξύ των άλλων, έχει μειωθεί η απόσταση από το έδαφος, χρησιμοποιούνται νέα ελατήρια και αποσβεστήρες Bilstein, ενώ μία ακόμα high-tech λεπτομέρεια είναι το νέο ελαφρύ σύστημα εμπρός φρένων Brembo με ειδικά υλικά τριβής στα τακάκια.
Οι αλγόριθμοι ελέγχου των συστημάτων υποστήριξης πλαισίου – , Traction Control (TC) και Electronic Stability Control (ESC) – χαρτογραφήθηκαν από τους ειδικούς του Opel Performance Center σύμφωνα με το νέο σετάρισμα.
Ανάμεσα στα αποκλειστικά οπτικά στοιχεία είναι δύο νέες εξωτερικές αποχρώσεις – σε ‘πράσινο μήλο’ (‘Grasshopper’) και κόκκινο (‘Henna’) – και οι γκρι ζάντες αλουμινίου 8 x 18 ιντσών με ελαστικά 225/35 R 18 V. Άλλα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τη ‘Nόrburgring Edition’ από το υπάρχον Corsa OPC είναι το εμπρός σπόιλερ και η νέα διπλή απόληξη εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι, όπως και τα λογότυπα ‘Nόrburgring’ στις κολόνες.
Στο σπορ εσωτερικό, μία ξεχωριστή νότα δίνουν τα διακοσμητικά μαρσπιέ με μαύρο/κόκκινο λογότυπο ‘Nόrburgring’ και η λευκή ραφή στα εμπρός σπορ καθίσματα Recaro και στα πίσω καθίσματα, στο χειρόφρενο και στην επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων. Στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αναγράφεται το ‘Nόrburgring’, ενώ εντυπωσιακό είναι το piano black φινίρισμα στο ένθετο του τιμονιού.
Επιδόσεις
Οι ονομαστικές τιμές επιδόσεων δίνουν απλά μία γεύση από το Corsa OPC ‘Nόrburgring Edition’: επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και πολύ καλύτερες ρεπρίζ λόγω της άφθονης ροπής. Το ‘μικρό’ μοντέλο της Opel επιταχύνει από 80 στα 120 χλμ./ώρα με 5η σχέση στο κιβώτιο σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ με τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας του.
Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, το Corsa OPC ‘Nόrburgring Edition’ υπογραμμίζει τους στενούς δεσμούς της Opel με τη διάσημη αγωνιστική πίστα του Eifel. Το Corsa έπρεπε να αποδείξει την αξιοπιστία του κατά τη διάρκεια των δοκιμών και ρυθμίσεων σε συνθήκες μέγιστου φορτίου στο βόρειο loop του Nόrburgring, της πιο απαιτητικής αγωνιστικής πίστας παγκοσμίως. Όμως η οδηγική απόλαυση δεν περιορίζεται στην ταχύτητα και την ακρίβεια ελέγχου του οχήματος καθώς αποκτά και μία συναρπαστική ‘ακουστική’ διάσταση: ο ήχος του νέου συστήματος εξαγωγής είναι προσαρμοσμένος στην αγωνιστική φύση του οχήματος, και συντελεί στη βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Η ουσία του Corsa OPC ‘Nόrburgring Edition’ συνοψίζεται άριστα από τον πρεσβευτή της μάρκας Opel και εκπαιδευτή οδήγησης OPC, Joachim ‘Jockel’ Winkelhock. «Οδηγείς, οδηγείς, οδηγείς – και απλά δεν θέλεις να σταματήσεις» σχολιάζει με το γνώριμο τρόπο του, χαμογελώντας πονηρά».
news news news
»Κύρκος, ο βασιλιάς των αναβάσεων. Το απέδειξε και στην ανάβαση της Κύμης…
»Ενδιαφέρουσα η προωθητική ενέργεια στα after sales της Kia, που κάνει το service και τις επισκευές στα εξουσιοδοτημένα πιο συμφέροντα. Τα γνήσια ανταλλακτικά της προσφέρονται με μειωμένη τιμή κατά 40%.
»Σημαντικό κέρδος προκύπτει από το προωθητικό πρόγραμμα Green Bonus της ελληνικής αντιπροσωπείας της Citroen, για όσους αποκτήσουν ένα μοντέλο της εταιρείας. Το όφελος γίνεται ακόμη μεγαλύτερο για όσους διαθέτουν παλαιό αυτοκίνητο για απόσυρση.
»Ήρθε και στην Ελλάδα το νέο 508 της Peugeot. Οι τιμές, στις οποίες διατίθεται ξεκινούν από 22.950 ευρώ.
»Πλουσιότερες και πιο προσιτές γίνονται δύο εκδόσεις για το Clio και το Megane με τους κινητήρες 1,2 με 75 ίππους και 1,4 ΤCe με 130 ίππους αντίστοιχα. Το Clio Energy των 10.850 ευρώ περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων – ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, φιμέ πίσω τζάμια, αεροτομή, ράδιο-cd με ΜP3 και δύο χρόνια δωρεάν service. Το Megane Τurbo Energy διαθέτει 6 αερόσακους, ESP, ABS, EBV, αισθητήρες βροχής, υπολογιστή ταξιδιού, προβολείς ομίχλης, σύστημα bluetooth, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φιμέ τζάμια, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό,3 χρόνια οδική βοήθεια και 5 χρόνια εγγύηση. Η τιμή είναι 16.780 ευρώ.
»Νέες εκδόσεις Aygo Plus Connect και Aygo Plus Sport Connect από την Toyota. Οι νέες εκδόσεις διαθέτουν πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό, περιλαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα για μια διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Διαθέτουν φιμέ πίσω τζάμια, σκουρόχρωμη επένδυση στο εσωτερικό και σύστημα πολυμέσων i-box, το οποίο περιλαμβάνει πλοηγό Τom Τom, bluetooth και θύρα USB και i-Pod, δύο χρόνια δωρεάν service και τέσσερα χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
»Ανάκληση για τα Nissan Navara. Οι ιδιοκτήτες θα ειδοποιηθούν για προληπτικό έλεγχο, καθώς στις ζάντες αλουμινίου είναι πιθανό να παρουσιαστεί ράγισμα.
»Επίσημος χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής αναλαμβάνει η BMW Hellas. ο Πρόεδρος της E.O.E, κ. Σπύρος Ι. Καπράλος και ο Πρόεδρος της BMW Hellas, κ. Rudolf Wallish (στη φωτό) μίλησαν για τις κοινές αξίες που ενώνουν ΕΟΕ και BMW Hellas.