Ήδη η πάλαι ποτέ βρετανική εταιρεία σημειώνει -για πρώτη φορά μετά τα τέλη της δεκαετίας του 1990- κερδοφορία
Οι μεγάλες δυνατότητες χρηματοδότησης και το καινοτόμο επιχειρηματικό πνεύμα του Κινέζου Λι Ζουφού αναμένεται να διασώσουν την αυτοκινητοβιομηχανία Lotus Cars, όπως έκανε και με τη Volvo. Τον Ιούνιο, ο εν λόγω επιχειρηματίας –για την ακρίβεια, ο oμιλός του, Zhejiang Geely Holding Group– εξαγόρασε το 51% της άλλοτε ένδοξης και εμβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας, γνωστής για την προτίμηση που της έδειχναν κατά τις δεκαετίες 1950, 1960 και 1970 όχι μόνο «μυθικά» πρόσωπα, όπως ο Τζέιμς Μποντ, αλλά και διάσημοι οδηγοί αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Το τίμημα της εξαγοράς, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός Σεπτεμβρίου, ήταν 65 εκατ. δολάρια και, σύμφωνα με τον Τζιν Μαρκ Γκέιλς, διευθύνοντα σύμβουλο της Lotus, «ήταν μια καταπληκτική είδηση, το καλύτερο που μπορούσε να συμβεί».
Ο όμιλος Geely είναι ελάχιστα γνωστός εκτός Κίνας, αλλά έχει εντυπωσιάσει τους αναλυτές του κλάδου με το πόσο υψηλό τεχνολογικό εξοπλισμό διαθέτει, με την αξιοποίηση των ικανότατων στελεχών της Volvo, αλλά και με τον τρόπο που έχει χειριστεί τις διάφορες εξαγορές στις οποίες έχει προβεί.
Για παράδειγμα, η Volvo καταγράφει ανοδική πορεία από τη στιγμή που εντάχθηκε στον όμιλο Geely, βασική αρχή του οποίου φαίνεται ότι είναι η παροχή χρηματοδότησης από τη μητρική εταιρεία, ώστε να μπορούν να επικεντρώνονται η σχεδιαστική ομάδα της αυτοκινητοβιομηχανίας και το επιστημονικό και τεχνολογικό της δυναμικό σε αυτό που γνωρίζουν πολύ καλά να κάνουν. Ετσι, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε να σημειώσει ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το περασμένο έτος, ενώ τον Ιούλιο προχώρησε στη μεγάλη ανατροπή, ανακοινώνοντας ότι σχεδιάζει τη μεταστροφή της στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέσα σε δύο χρόνια, τα νέα της μοντέλα θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Σε ό,τι αφορά το νέο απόκτημα του Κινέζου επιχειρηματία, τη Lotus, έχει προ πολλού αναπτύξει τη δυναμική της στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Εχει κατασκευάσει και έχει συνδράμει στην παραγωγή του πρώτου Tesla, του μοντέλου Roadster, το 2008.
Η Lotus είχε χάσει εδώ και μερικά χρόνια την εύνοια των καταναλωτών, όταν αυτοί εγκατέλειψαν τα αυτοκίνητα πολυτελείας και στράφηκαν στα λεγόμενα «αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου», τα γνωστά και ως SUV. Παρά τις προσπάθειές της να ανασυγκροτηθεί και να αρχίσει να παράγει τα μοντέλα που σχεδίαζε το 2009, η Lotus επλήγη από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και εγκαταλείφθηκε από τον βασικότερο χρηματοδότη της. Το αποτέλεσμα ενός συνδυασμού πολλών δυσκολιών ήταν να φθάσει να πουλάει το 2012 μόλις 11 οχήματα τον μήνα.
Τελευταία, σύμφωνα με την Καθημερινή, είχε αρχίσει να βελτιώνεται η κατάσταση και προσφάτως πουλούσε 30 οχήματα τον μήνα στη βρετανική αγορά. Τα έσοδά της αυξήθηκαν χάρη σε ένα πρόγραμμα μείωσης του κόστους και στις αυξημένες πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων που παράγονται σε περιορισμένο αριθμό. Τον περασμένο μήνα, μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως επανήλθε σε πλήρη κερδοφορία για πρώτη φορά από τα τέλη της δεκαετίας του 1990.