Με τις πρώτες δύο -νυχτερινές- ειδικές για το φημισμένο Ράλι του Μόντε Κάρλο, το οποίο φέτος διεξάγεται για 86η φορά και ολοκληρώνεται την Κυριακή, ανοίγει αύριο (25/1) η «αυλαία» του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) του 2018.
Στο νέο WRC, το αγωνιστικό πρόγραμμα του οποίου περιλαμβάνει 13 αγώνες που θα διεξαχθούν μέσα σε ένα διάστημα 11 μηνών, τέσσερις κατασκευαστές θα δώσουν «μάχη» για την κατάκτηση του τίτλου, τον οποίο καλείται να υπερασπιστεί η M-Sport, η οποία πανηγύρισε πέρυσι και το πρωτάθλημα στους οδηγούς (με τον Γάλλο Σεμπαστιάν Οζιέ). Μαζί της επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι για πρώτη φορά από το 2012 η Ford, καθώς η ομάδα θα ονομάζεται πλέον M-Sport Ford World Rally Team.
Οι δύο πλευρές συνεργάζονταν τα τελευταία χρόνια, ωστόσο πλέον η Ford εγκαταλείπει το… χαμηλό προφίλ και αυξάνει την τεχνική υποστήριξή της προς την M-Sport, προκειμένου να συνεχίσει να εξελίσσει το Fiesta προδιαγραφών WRC. Μάλιστα, πιστεύεται ότι αυτή η επιπλέον δέσμευση της Ford αποτέλεσε σημείο «κλειδί» των απαιτήσεων του Σεμπαστιάν Οζιέ, προτού υπογράψει στην M-Sport για το 2018. Εκτός από την M-Sport Ford, τη «μάχη» για τα πρωτεία θα δώσουν ακόμη η Hyundai, η Toyota και η Citro?n.
Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς, ο Οζιέ, ο οποίος στέφθηκε πέρυσι για πέμπτη διαδοχική φορά παγκόσμιος πρωταθλητής, θα αποτελέσει την «αιχμή του δόρατος» για την M-Sport Ford World Rally Team. Ο Γάλλος θα οδηγεί το πρώτο Fiesta της ομάδας με στόχο να διατηρήσει και φέτος το «στέμμα» του, ενώ στη θέση οδηγού του δεύτερου Ford θα βρίσκεται ο Βρετανός Έλφιν Έβανς.
Επίσης, στην διάρκεια της χρονιάς θα «τρέξουν» με τη βρετανική ομάδα ο Γάλλος Μπριάν Μπουφιέ και ο Φινλανδός Τεέμου Σούνινεν. Και η Hyundai θα «κατεβάσει» τρία αυτοκίνητα, με τον Νορβηγό Αντρέας Μίκελσεν και τον Βέλγο Τιερί Νεβίλ να οδηγούν το i20 σε όλους τους αγώνες της χρονιάς.
Ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο και ο Νεοζηλανδός Χέιντεν Πάντον θα… μοιραστούν το τρίτο i20 και, προκειμένου αμφότεροι να «τρέξουν» σε επτά αγώνες, η Hyundai θα λάβει μέρος με τέσσερα αυτοκίνητα στο Ράλι Πορτογαλίας. Ντεμπούτο με την Toyota θα κάνει ο Εσθονός Οτ Τανάκ, οδηγώντας το ένα από τα τρία Yaris της ομάδας, με τους Φινλανδούς Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα και Εσαπέκα Λάπι να κάθονται στη θέση του οδηγού των άλλων δύο.
Την τετράδα των κατασκευαστών συμπληρώνει η Citro?n, με τον Βρετανό Κρις Μικ και τον Ιρλανδό Κρέιγκ Μπριν να οδηγούν δύο C3. Πάντως, αυτοί οι δύο δεν θα είναι οι μοναδικοί οδηγοί της γαλλικής ομάδας μέσα στο 2018, καθώς τον Δεκέμβριο έγινε γνωστό ότι ο θρύλος του WRC, ο Γάλλος Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος κατέκτησε εννέα διαδοχικούς τίτλους από το 2004 έως το 2012, θα αντικαταστήσει τον Μπριν στα ράλι Μεξικού, Κορσικής και Ισπανίας. Επίσης, εκτός από τον Λεμπ, θα «τρέξουν» με τη Citro?n σε κάποιους αγώνες ο Νορβηγός Μαντς Όστμπεργκ και ο Χαλίντ Αλ-Κασίμι από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Από το καλαντάρι του WRC για το 2018 απουσιάζει γι’ ακόμη μια χρονιά το Ράλι Ακρόπολις, το οποίο η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) περιέλαβε για τελευταία χρονιά στο αγωνιστικό πρόγραμμα το 2013. Το καλαντάρι του 2018 περιλαμβάνει τους 12 από τους 13 αγώνες που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, καθώς «κόπηκε» από το πρόγραμμα το Ράλι Πολωνίας. Αυτός ο αγώνας αντικαταστάθηκε από το Ράλι Τουρκίας, το οποίο επιστρέφει στο καλαντάρι για πρώτη φορά από το 2010, ενώ φεύγει από την Κωνσταντινούπολη, όπου ήταν η «βάση» του, και επιστρέφει στη νοτιοδυτική Τουρκία, καθώς θα διεξαχθεί στη Μαρμαρίδα.
Επίσης, άλλαξε λίγο η σειρά τους, καθώς τα Ράλι σε Μεγάλη Βρετανία και Καταλωνία άλλαξαν αμοιβαία θέση στο καλαντάρι, με αποτέλεσμα ο αγώνας στην Ισπανία να είναι πλέον ο προτελευταίος της χρονιάς. Η «αυλαία» της χρονιάς ανοίγει στο Μόντε Κάρλο, ενώ η σεζόν ολοκληρώνεται στις 18 Νοεμβρίου με το Ράλι Αυστραλίας.
ΤΟ ΚΑΛΑΝΤΑΡΙ
Το αγωνιστικό πρόγραμμα του WRC για το 2018 και οι τελικές βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών για το 2017 έχουν ως εξής:
25-28 Ιανουαρίου Ράλι Μόντε Κάρλο
15-18 Φεβρουαρίου Ράλι Σουηδίας
8-11 Μαρτίου Ράλι Μεξικού
5-8 Απριλίου Ράλι Γαλλίας/Γύρος της Κορσικής
26-29 Απριλίου Ράλι Αργεντινής
17-20 Μαΐου Ράλι Πορτογαλίας
7-10 Ιουνίου Ράλι Ιταλίας/Σαρδηνίας
26-29 Ιουλίου Ράλι Φινλανδίας
16-19 Αυγούστου Ράλι Γερμανίας
13-16 Σεπτεμβρίου Ράλι Τουρκίας
4-7 Οκτωβρίου Ράλι Βρετανίας/Ουαλίας
25-28 Οκτωβρίου Ράλι Ισπανίας/Καταλωνίας
15-18 Νοεμβρίου Ράλι Αυστραλίας
ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ 2017
1. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία) 232 βαθμοί –ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ–
2. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο) 208
3. Οτ Τανάκ (Εσθονία) 191
4. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (Φινλανδία) 136
5. Έλφιν Έβανς (Βρετανία) 128
6. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία) 95
7. Κρις Μικ (Βρετανία) 77
8. Χέιντεν Πάντον (Νέα Ζηλανδία) 74
9. Γιούχο Χάνινεν (Φινλανδία) 71
10. Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία) 64
11. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία) 62
12. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία) 54
13. Στεφάν Λεφέμπβρ (Γαλλία) 30
14. Τεέμου Σούνινεν (Φινλανδία) 29
15. Μαντς Όστμπεργκ (Νορβηγία) 29
16. Γιάν Κοπέτσκι (Τσεχία) 7
17. Πόντους Τίντεμαντ (Σουηδία) 4
18. Ρίτσι Ντάλτον (Ιρλανδία) 4
19. Ερίκ Καμιγί (Γαλλία) 3
20. Στεφάν Σαραζέν (Γαλλία) 2
21. Άρμιν Κρέμερ (Γερμανία) 2
22. Ιορδάνης Σερδερίδης (ΕΛΛΑΔΑ) 2
23. Όλε Κρίστιαν Βέιμπι (Νορβηγία) 1
24. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία) 1
25. Μπριάν Μπουφιέ (Γαλλία) 1
26. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία) 1
ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 2017
1. M-Sport World Rally Team 428 βαθμοί –ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ–
2. Hyundai Motorsport 345
3. Toyota Gazoo Racing WRT 251
4. Citroen Total Abu Dhabi WRT 218