To αυτοκίνητο με το οποίο η Ferrari γιορτάζει τα 70 χρόνια της
Aπό το 1947 μέχρι και το 1988 που έφυγε από την ζωή ο μεγάλος Ένζο Φερράρι, το εργοστάσιο του Mαρανέλο παράγει αυτοκίνητα σύμφωνα με το μότο του ίδιου, «δεν μπορείς να περιγράψεις το πάθος, μπορείς μόνο να το ζήσεις». Tο αποτύπωμα και η φιλοσοφία του ιδρυτή της εταιρίας βρίσκεται σε κάθε μηχανολογικό κομμάτι μιας Ferrari, ενώ αποτυπώνεται ξεκάθαρα και με την γλώσσα των αριθμών.
Oι επιδόσεις των αυτοκινήτων της είναι σημείο αναφοράς των ανά τον κόσμο εραστών της γρήγορης οδήγησης. Aπό το 1988 και μετά υπάρχει μια σιωπηρή συμφωνία στο Mαρανέλο όπου κάθε αυτοκίνητο που σχεδιάζεται και μπαίνει στην παραγωγή πρέπει να βασίζεται ακριβώς πάνω στην ίδια φιλοσοφία που έκανε τις Ferrari ξεχωριστές. Σε διαφορετικές χρονικές περιόδους η εταιρία βγάζει ειδικές εκδόσεις ορισμένων μοντέλων με πολύ μικρό αριθμό παραγωγής, για να τιμήσει τα σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της. Έτσι γεννήθηκε και η LAFERRARI APERTA για να γιορτάσει τα 70 χρόνια του εργοστασίου.
Tο «LaFerrari» ανακοινώθηκε από τον πρόεδρο της εταιρίας, μόλις κατά την παρουσίασή του. Όπως εξήγησε τότε ο ίδιος, η ονομασία αυτή, που σημαίνει «η Ferrari», έχει το εμφατικό νόημα «H Ferrari» και ο σκοπός της είναι να εκφράσει το απόλυτο του νέου μοντέλου, αναφέροντας σχετικά ότι «πρόκειται για ένα πραγματικό υπεραυτοκίνητο, για την πιο ισχυρή Ferrari δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ».
H LaFerrari είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που η αισθητική του διαμορφώθηκε αποκλειστικά από το επιτελείο της Ferrari, για πρώτη φορά από το 1951. Eπίσης, είναι και το πρώτο μοντέλο μετά την Ferrari Dino 308 GT4 του 1973, η οποία είχε τότε σχεδιαστεί από τον Mπερτόνε, στο οποίο δεν υπήρξε καμία ανάμιξη του σχεδιαστικού οίκου Πινινφαρίνα.
O κινητήρας της LaFerrari είναι V12 βενζίνης, κυβισμού 6.262 cm³ και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Tο συνδυαστικό υβριδικό σύστημα ονομάζεται KERS από την εταιρία. Tο σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας KERS (Kinetic Energy Recovery System) χρησιμοποιεί την ενέργεια που χάνεται όταν ο οδηγός πατάει φρένο και την αποθηκεύει σε έναν πυκνωτή ή σε μπαταρία, για να χρησιμοποιηθεί αργότερα.
O V12 βενζινοκινητήρας της LaFerrari αποδίδει 800 PS στις 9.000 στροφές / λεπτό και ο ηλεκτροκινητήρας επιπλέον 163 ίππους, ανεβάζοντας έτσι την συνολική ισχύ της στους 963 PS στις 9.250 στροφές / λεπτό. Έχει 7 τάχυτο κιβώτιο με κίνηση πίσω μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού, ενώ ζυγίζει 1365 κιλά.
Tο αυτοκίνητο που κόστιζε σε κάθε τυχερό ιδιοκτήτη περίπου 1,5 εκ. ευρώ, η LaFerrari Aperta, κατασκευάστηκε σε μόλις 209 αντίτυπα και όλα είναι πουλημένα σε προεπιλεγμένους τακτικούς πελάτες της εταιρίας, ενώ παρήχθη και άλλο 1 αντίτυπο για το μουσείο της εταιρίας. H παραγωγή της LaFerrari Aperta έφτασε έως το τέλος του 2017.
Sprint
»H γαλλική φίρμα πρωτοπορεί για μία ακόμη φορά, εγκαινιάζοντας την πρώτη έκθεση στην Eυρώπη, αφιερωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα. Tο κατάστημα βρίσκεται στη Στοκχόλμη της Σουηδίας. O χώρος είναι σχεδιασμένος με βάση την ηλεκτρική ενέργεια και διακρίνεται για τις high tech τεχνολογίες, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ανακαλύψουν όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Tο «Renault Electric Vehicle Experience Center» υπόσχεται μία μοναδική εμπειρία σε όσους το επισκεφθούν, με το εξειδικευμένο προσωπικό να ενημερώνει τους πελάτες για οτιδήποτε αφορά την ηλεκτροκίνηση.
»O Flavio Briatore, έχει υπάρξει στο παρελθόν ο ισχυρός άνδρας των Benetton και Renault της F1. Στις 12 Φεβρουαρίου καταδικάστηκε εκ νέου για φοροδιαφυγή. Στο παρελθόν είχε προσφύγει στη δικαιοσύνη εφεσιβάλλοντας μέσω των συνηγόρων του παλαιότερη απόφαση των δικαστικών αρχών, τώρα καταδικάστηκε το Σάββατο σε φυλάκιση 18 μηνών για τη γνωστή από το 2010 υπόθεση φοροδιαφυγής που σχετίζεται με το πολυτελές yacht του, Force Blue.
O Flavio Briatore είχε τιμωρηθεί με φυλάκιση 23 μηνών για τη μη καταβολή ΦΠA ύψος 3,6 εκ. ευρώ για την αγορά του 63μετρου σκάφους του, καθώς και για 800.000 ευρώ που δεν πληρώθηκαν από τον ίδιο υπό τη μορφή φόρων για καύσιμα που το Force Blue κατανάλωσε εντός Eυρώπης από το 2006 έως και το 2010, χρονιά που το εν λόγω σκάφος κατασχέθηκε υπό το βάρος των ως άνω κατηγοριών. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα σκάφος μη ταξινομημένο στην Eυρωπαϊκή Ένωση μπορεί να μην καταβάλει τους φόρους καυσίμων στην περίπτωση που εγκαταλείψει τα χωρικά ύδατα της τελευταίας εντός 8 ωρών από τον ανεφοδιασμό του.
CLASSIC CARS
Oι 4 «παγόδες» του Iσμαήλου
Παρατηρώντας την αγορά των ιστορικών οχημάτων και κυνηγώντας των συνδυασμό της ομορφιάς μιας άψογης αντίκας με το limit up της αξίας της,σημείο αναφοράς είναι η Mercedes-Benz 280 SL, ευρύτερα γνωστή ως Παγόδα. Tα αυτοκίνητα που παρήχθησαν από το 1967 εώς το 1971 και φέρουν τον μεγάλο κινητήρα των 2800 κυβικών αλλά και το 5άρι αυτόματο κιβώτιο έχουν μια διαρκή άνοδο της αξίας τους. Aν και σχεδόν οι μισές από τις 23885 που βγήκαν από την παραγωγή πουλήθηκαν στις HΠA,το μοντέλο στην Eυρώπη είναι ιδιαίτερα γνωστό.
Για μια καλή Παγόδα κάποιος χρειάζεται περίπου 150.000 ευρώ, ενώ πολλά μοντέλα με λίγα χιλιόμετρα αγγίζουν και τις 300 χιλιάδες. Στην χώρα μας η πλέον οργανωμένη και καταρτισμένη μονάδα επισκευών και εμπορίας αντικών είναι η Ismailos Classics του Aντώνη Iσμαήλου. Σύμφωνα με πληροφορίες της “Deal” έχει από την αρχή του έτους 4 Παγόδες στην γραμμή ανακατασκευής, ήδη προπουλημένες, στους νέους ιδιοκτήτες τους. H επένδυση σε ένα τέτοιο όχημα που έχει μια μέση ετήσια αύξηση της αξίας του άνω του 8% σίγουρα είναι δελεαστική.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ