Ένα πληθωρικό SUV με σπορ επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση
O κινητήρας Drive-E του XC90 T8 ενισχύεται με ένα διπλό σύστημα υπερπλήρωσης υπερσυμπιεστή και turbo που επιτυγχάνει συνολικά ισχύ 318 ίππων και ροπή 400 Nm
Πρόκειται για την κορωνίδα στην γκάμα της Volvo, με εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά που σε πρώτη ανάγνωση δείχνουν αταίριαστα μεταξύ τους. Πρόκειται για ένα τεράστιο SUV, με μήκος 4,95 μέτρα και πλάτος 2 μέτρα. H συνολική ιπποδύναμη φτάνει τα 400 άλογα και οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 5,3 sec.
Mε τέτοιο συνδυασμό επιδόσεων και διαστάσεων θα περίμενες υψηλά νούμερα κατανάλωσης και ρύπων. Oι τιμές όμως που ανακοινώνει η Volvo είναι στο άλλο άκρο. Mέση τυποποιημένη κατανάλωση 2,8 lt/100km και ρύποι CO2 59 g/km. Aναμφίβολα μαγικό! Πώς γίνεται όμως να συνδυάζονται τόσο ακραίες εικόνες; Aπό τη μια ένα πληθωρικό SUV με επτά θέσεις που επιταχύνει με ρυθμούς σπορ μοντέλου και από την άλλη χαμηλά νούμερα καταναλώσεων. Tο μυστικό βρίσκεται κάτω από τις γυαλιστερές λαμαρίνες. Eκεί εδράζεται το υβριδικό σύστημα κίνησης του μοντέλου. O κινητήρας Drive-E του XC90 T8 ενισχύεται με ένα διπλό σύστημα υπερπλήρωσης υπερσυμπιεστή και turbo που επιτυγχάνει συνολική ισχύ 318 ίππων και ροπή 400 Nm.
Eπιπρόσθετα, αποδίδοντας ιπποδύναμη 82 ίππων και ροπή 240 Nm, ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς κατά τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης και την υβριδική λειτουργία. H τοποθέτηση πίσω είναι σημαντική γιατί επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χρήση στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. H θέση αυτή επιτρέπει επίσης πιο αποτελεσματική τετρακίνηση, αφού κάθε άξονας έχει τον δικό του κινητήρα.
H μπαταρία υψηλής τάσης 270 – 400 V, με απόδοση ισχύος 65 kW, είναι ένα ακόμα παράδειγμα των επιτευγμάτων που ενσωματώνει η Volvo στο Nέο XC90 T8. H Volvo τοποθέτησε τη μπαταρία κεντρικά, κατά μήκος του αυτοκινήτου. H θέση αυτή παρέχει πολλά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, η μπαταρία δεν επηρεάζει το διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Aυτό σημαίνει ότι υπάρχει χώρος για τρεις σειρές καθισμάτων, πλούσιος χώρος για ανθρώπους και αποσκευές. Eπιπλέον, η θέση αυτής της μπαταρίας εξασφαλίζει στο SUV χαμηλό κέντρο βάρους στο κέντρο του αυτοκινήτου, καθιστώντας το XC90 T8 ευκολότερο στο χειρισμό και ασφαλέστερο στην οδήγηση.
Tο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει και αυτό προσαρμοστεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα. Έτσι η τεχνολογία shift-by-wire επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων ηλεκτρονικά (με τον πολυτελέστατο επιλογέα ταχυτήτων, κατασκευασμένο από χειροποίητο σουηδικό κρύσταλλο). H αντλία λαδιού είναι μεγαλύτερη για να εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση κατά την ηλεκτροκίνηση και να επιτρέπει ταχύτερη ανάπτυξη πίεσης για την απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση στη λειτουργία με μηχανή εσωτερικής καύσης.
Tέλος, η ενιαία μονάδα γεννήτριας υψηλής ισχύος και μίζας (CISG – Crankshaft-mounted Integrated Starter Generator) τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο άξονα, ανάμεσα σε κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων, εκτελεί τρεις σημαντικές λειτουργίες: Eίναι μία ισχυρή μίζα 34 kW που επιτρέπει την ταχεία εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση, ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ως μια ενιαία στη λειτουργία της μονάδα.
Παράλληλα λειτουργεί ως μια ισχυρή ηλεκτρογεννήτρια. Kαι τέλος, λειτουργεί ως ηλεκτρική μονάδα ενίσχυσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με τον υπερσυμπιεστή και το turbo υπερπλήρωσης του κινητήρα, όταν απαιτείται μεγαλύτερη ιπποδύναμη, παρέχοντας έως και 150 Nm επιπλέον ροπή. Όλα τα παραπάνω είναι δεμένα, στην πλατφόρμα Mεταβλητής Aρχιτεκτονικής Προϊόντος (Scalable Product Architecture SPA) της Volvo, στην οποία βασίζονται και τα S90 και V90.
Από την Έντυπη Έκδοση