Ανοιχτό άφησε το παράθυρο, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής Γιώργος Παπακωνσταντίνου, το να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα.
Μάλιστα η δήλωση αυτή έκανε πολλούς να χαμογελάσουν, καθώς πολλοί είναι οι καταναλωτές που εδώ και χρόνια θέλουν να αποκτήσουν αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα.
Αυτό που ισχύει αυτή τη στιγμή σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη απαγορεύεται η κυκλοφορία επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες diesel. «Είμαι υπέρ του να εξετάσουμε το θέμα άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και θα ήθελα να συνδυαστεί με άλλα μέτρα μείωσης των εκπομπών» ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του υπουργού.
Μία τέτοια κίνηση φαντάζει όαση στους ανθρώπους των αντιπροσωπειών που πλήττονται τους τελευταίους μήνες με την τεράστια μείωση στις πωλήσεις και έτσι ευελπιστούν πως με ένα τέτοιο μέτρο ίσως κινηθεί κάπως η αγορά. Να θυμίσουμε ότι στην Ευρώπη πάνω από το 50% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν φέρουν πετρελαιοκινητήρες, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι μόλις το 4%.
Τα αρνητικά της πετρελαιοκίνησης
Αυτό που πάντως πρέπει να γνωρίζει όποιος σκοπεύει να επιλέξει ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι ότι το κόστος αγοράς είναι σημαντικά αυξημένο.
Στη δημοφιλέστατη, στην Ελλάδα, κατηγορία των μικρών ΙΧ (mini και super mini) τα ντιζελοκίνητα μοντέλα είναι, σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, «τσιμπημένα» κατά 2.000 ευρώ περίπου.
Αυτό σημαίνει ότι, για να αποσβεστεί η επένδυση στον πετρελαιοκινητήρα, θα χρειαστεί αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, ανάλογα πάντα με τα ετησίως διανυθέντα χιλιόμετρα που κάνει κάθε ιδιοκτήτης.
Το ποσό αυτό αυξάνεται στις μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτου. Όσο, δηλαδή, περισσότερα είναι τα κυβικά του κινητήρα, τόσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά ανάμεσα στο βενζινοκίνητο και το ντιζελοκίνητο μοντέλο, που μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ.