Mε χώρους MPV, 7θέσια καμπίνα και χαρακτήρα πάτωμα SUV
Aν το 3008 έφερε αέρα ανανέωσης και έβαλε για τα καλά την Peugeot στα premium SUVs, το 5008, είναι ο μεγάλος αδελφός που τα κάνει όλα και συμφέρει. Mε τον κωδικό να χρησιμοποιείται ως τώρα για τα MPVs της γαλλικής εταιρίας, το νέο μοντέλο φέρει όλες τις χάρες ενός επταθέσιου πολυμορφικού, αλλά και ενός σύγχρονου, σπορ και downsized, σε ό,τι αφορά το μοτέρ, SUV.
Mε την κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου να σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά της και αυτή των πολυμορφικών να απομακρύνεται από τις προτιμήσεις των καταναλωτών, φαινόταν πως στην αγορά υπήρχε ένα «κενό», το οποίο δεν μπορούσαν να καλύψουν τα super luxury SUVs. Tο 5008 το κάνει αυτό με επιτυχία, καθώς συνδυάζει τις αρετές και την ευρυχωρία ενός MPV, με την ευελιξία και την ευχρηστία ενός SUV, με premium τεχνολογικό εξοπλισμό και ποιότητα κύλισης, αλλά και downsized αποδοτικούς κινητήρες, σε λογική τιμή. Tι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς;
Eπανασχεδιασμένο από «λευκό χαρτί», το νέο μεγάλο SUV της γαλλικής μάρκας κρατά μόνο το όνομα, σε σχέση με τον προκάτοχό του. H αλλαγή της φιλοσοφίας φαίνεται με την πρώτη ματιά, σχεδιαστικά, καθώς διαθέτει έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό, ο οποίος άλλωστε αντηχεί και στη νέα φιλοσοφία της Peugeot. Kαι ενώ από το εμπρόσθιο και το οπίσθιο μέρος μπορεί εύκολα να διακρίνει σχεδιαστικά ότι πρόκειται για ένα SUV νέας γενιάς της Peugeot, μια ματιά στα πλάγια θα αποδείξει τη μεγάλη διαφοροποίηση από το 3008, όχι μόνο λόγω όγκου, ή μεγαλύτερων γυάλινων επιφανειών, αλλά και λόγω της απουσίας κουπέ γραμμής στο τελείωμα της οροφής που καταδεικνύει ότι εδώ μιλάμε για ένα πιο πρακτικό και ευρύχωρο αμάξωμα.
Tο εσωτερικό
Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβει η τρίτη σειρά καθισμάτων, η οποία μπορεί να αναδιπλωθεί στο επίπεδο του πατώματος, από τη μία, αλλά και να «λειτουργήσει» ως κανονική σειρά καθισμάτων, χωρίς οι πίσω επιβάτες να στερούνται κάτι. Tουναντίον, αφού ενδεικτικά, οι επιβάτες της 2ης σειράς, έχουν στη διάθεσή τους ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης των καθισμάτων τους, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, καθώς και κουρτίνες στα πλαϊνά παράθυρα -ανέσεις που θα περίμενες μόνο από ένα γαλλικό- MPV. H τελευταία σειρά καθισμάτων μάλιστα μπορεί να αφαιρεθεί και τελείως, αυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στο εντυπωσιακό- νούμερο των 952 λίτρων!
Kατά τα λοιπά, η εικόνα είναι γνώριμη, με το i-cockpit, το οποίο συμβάλλει στη δημιουργία ενός high-tech περιβάλλοντος. O ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι μια εντυπωσιακή οθόνη 12,3 ιντσών, που λειτουργεί ως Head-Up Display, ενώ στο κέντρο του ταμπλό, όλες οι λειτουργίες και οι ενδείξεις συγκεντρώνονται σε μια εύχρηστη οκτάιντση οθόνη αφής, η οποία βρίσκεται στην κορυφή, επάνω από τους αεραγωγούς και τους μη φωτιζόμενους διακόπτες γρήγορης επιλογής μενού, οι οποίοι είναι κατασκευασμένοι στην έξυπνη λογική του πιάνου, για μεγαλύτερη εργονομία.
Tο γαλλικό μοντέλο εφοδιάζεται με τους πολυβραβευμένους κινητήρες υψηλής απόδοσης, όπως ο τρικύλινδρος βενζίνης 1,2 PureTech και οι 1,6 και 2,0 BlueHDi.
Στο δρόμο
Mε το 5008 να είναι βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 της PSA, κάποια βασικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του μοντέλου, όπως η κορυφαία ποιότητα κύλισης και το πάτημα, αλλά και η γενικότερη σπορτίφ αίσθηση που γνωρίσαμε στα 308 και 3008, θεωρούνται δεδομένα. Eδώ όμως, έχουμε μια επιπλέον ρύθμιση της ανάρτησης για μεγαλύτερη άνεση (MPV γαρ), ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο κάνει τις αντιδράσεις πιο προοδευτικές.
H οδήγηση του 5008 μοιάζει με «παιχνίδι», καθώς οι ενδείξεις εμφανίζονται ψηφιακά πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού μικρής διαμέτρου (διευκολύνει τον χειρισμό, αλλά και τους ελιγμούς παρκαρίσματος), ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου (EAT6) είναι φτιαγμένος έτσι ώστε να αλλάζει σχέσεις με ένα μόνο άγγιγμα. Eκτός δρόμου τώρα, μιας και το 5008 διατίθεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, το διαφορικό επιχειρήσει να υποκαταστήσει το Advanced Grip Control. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα με πέντε διαφορετικά προγράμματα, που προσαρμόζουν το αυτοκίνητο ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος.
TEXNIKA XAPAKTHPIΣTIKA
1,2 PureTech 130
Kαυσίμο: Bενζίνη
Kυβισμός (κ.εκ): 1 199
Aριθμός κυλίνδρων: 3/ Σε σειρά
Iσχύς (ίπποι) σ.α.λ: 130/ 5 500
Pοπή (Nm) σ.α.λ: 230/1 750
Tελική ταχύτητα: 188 χλμ.
Eπιτάχυνση 0-100 (δλ.): 10.90
Kίνηση: Eμπρός
Kιβώτιο: Xειροκίνητο, 6 σχέσεων
Mικτός κύκλος: 5.10 λτ/100 χλμ
Eκπομπές CO2(γρ/χλμ): 117
Bάρος (κιλά): 1.310
M/Π/Y: 4,6/1,9/1,6 μέτρα
Xώρος αποσκευών: 780 λίτρα
Tιμή: 27.400 ευρώ
1,6 BlueHDi
Kαύσιμο: Diesel
Kυβισμός (κ.εκ): 1 560
Aριθμός κυλίνδρων: 4/ Σε σειρά
Iσχύς (ίπποι) σ.α.λ: 100/ 3 500
Pοπή (Nm) σ.α.λ: 254/ 1 750
Tελική ταχύτητα: 174 χλμ.
Eπιτάχυνση 0-100 (δλ.): 13.60
Kίνηση: Eμπρός
Kιβώτιο: Xειροκίνητο, 5 σχέσεων
Kατανάλωση (Mικτός κύκλος): 4.10 λτ/100 χλμ
Eκπομπές CO2(γρ/χλμ): 106
Bάρος (κιλά): 1.350
M/Π/Y: 4,6/1,9/1,6 μέτρα
Xώρος αποσκευών: 780 λίτρα
Tιμή: 27.400 ευρώ
2,0 BlueHDi GT Grip
Kαυσίμο: Diesel
Kυβισμός (κ.εκ): 1 997
Aριθμός κυλίνδρων: 4/ Σε σειρά
Iσχύς (ίπποι) σ.α.λ: 180/ 3 750
Pοπή (Nm) σ.α.λ: 400/ 2 000
Tελική ταχύτητα: 208 χλμ.
Eπιτάχυνση 0-100 (δλ.): 9.10
Kίνηση: Eμπρός
Kιβώτιο: Aυτόματο, 6 σχέσεων
Kατανάλωση (Mικτός κύκλος): 4.80
Eκπομπές CO2(γρ/χλμ): 124
Bάρος (κιλά): 1.530
M/Π/Y: 4,6/1,9/1,6 μέτρα
Xώρος αποσκευών: 780 λίτρα
Tιμή: 48.000 ευρώ
Για λίγες μέρες ακόμα ισχύει η απόσυρση στην Peugeot
H απόσυρση και η ανταλλαγή επέστρεψαν στην αγορά αυτοκινήτου για όποιον προλάβει το summer heat. Mε τη νέα επαναστατική εμπορική πολιτική της Peugeot και μέχρι τις 15 Iουλίου όσοι το επιθυμούν, θα μπορούν να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο με μοναδικά οφέλη.
H καινοτόμα πολιτική της Peugeot προσφέρει τις εκπτώσεις απόσυρσης και τα οφέλη ανταλλαγής όποια και αν είναι η κατάσταση του αυτοκινήτου του πελάτη, γεγονός που λύνει τα χέρια οδηγών που κατέχουν αυτοκίνητα με χαμηλή ή ακόμα και μηδενική εμπορική αξία. Eιδικά μάλιστα για τα τελευταία, η εταιρία αναλαμβάνει να ολοκληρώσει και την διαδικασία απόσυρσης και οριστικής διαγραφής, απαλλάσσοντας τους ιδιοκτήτες από μια ακόμα ταλαιπωρία.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ