Συχνά οδηγοί προσπαθούν να πετύχουν τον ταχύτερο γύρο προς το τέλος ενός γκραν πρι στη Φόρμουλα Ένα, όταν το μονοθέσιό τους δεν «κουβαλάει» μεγάλο φορτίο καυσίμου. Όμως, από το 2019 αυτοί που θα σημειώνουν τον ταχύτερο γύρο θα ανταμείβονται επίσημα με έναν βαθμό, ο οποίος θα μετράει στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών.
Οι υπεύθυνοι της Φόρμουλα Ένα και η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) βρίσκονταν σε συζητήσεις για την εφαρμογή προτάσεων που θα έκαναν τους αγώνες πιο συναρπαστικούς και η απονομή ενός βαθμού για τον ταχύτερο γύρο έλαβε την απαιτούμενη στήριξη. Η συγκεκριμένη πρόταση εγκρίθηκε από την Επιτροπή της Φόρμουλα Ένα και επικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, όπερ σημαίνει ότι ο νέος κανονισμός τίθεται σε ισχύ από το κυριακάτικο γκραν πρι της Αυστραλίας (17/3), με το οποίο «ανοίγει η αυλαία» της νέας σεζόν.
Όμως, υπάρχει ένας όρος για να μπορεί κάποιος οδηγός να πάρει το βαθμό. Για τον ταχύτερο γύρο είναι επιλέξιμοι μόνο οι οδηγοί που κατατάσσονται στην πρώτη δεκάδα στο τέλος του αγώνα.
Έτσι, εάν κάποιος σημειώσει τον ταχύτερο γύρο και τερματίσει στην 11η θέση ή χαμηλότερα ή ακόμη κι αν εγκαταλείψει, δεν απονέμεται βαθμός. Ο κανονισμός αυτός θα δώσει μια έξτρα «ώθηση» στον αγώνα, καθώς οι οδηγοί της πρώτης δεκάδας θα έχουν κάτι επιπλέον για να παλέψουν. Όμως, και όσοι βρίσκονται εκτός της βαθμολογούμενης δεκάδας έχουν ένα κίνητρο για να σημειώσουν τον ταχύτερο γύρο, καθώς, εφόσον το καταφέρουν, θα εμποδίσουν έναν ανταγωνιστή τους να πανηγυρίσει αυτόν τον επιπλέον βαθμό, ακόμη κι αν δεν τον πάρουν οι ίδιοι. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να διεκδικήσουν επιπλέον 21 βαθμούς στη διάρκεια της νέας σεζόν. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι ο Βάλτερι Μπότας κατέκτησε το σχετικό βραβείο, καθώς σημείωσε τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (7) στη διάρκεια του 2018.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Φόρμουλα Ένα προσφέρει μια τέτοια ανταμοιβή. Η απονομή ενός βαθμού για τον ταχύτερο γύρο χρησιμοποιήθηκε στη Φόρμουλα Ένα όταν άρχισε το πρωτάθλημα το 1950 και παρέμεινε σε ισχύ έως το τέλος της σεζόν του 1959. Σε αυτό το διάστημα, όταν οι χρόνοι των γύρων μετρούνταν με μόνο ένα δεκαδικό ψηφίο, ο ταχύτερος γύρος μοιράστηκε σε τέσσερις περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του βρετανικού γκραν πρι του 1954 στο Σίλβερστοουν, όταν επτά οδηγοί είχαν τον καλύτερο χρόνο, με αποτέλεσμα να πάρει κάθε ένας από αυτούς το ένα έβδομο του βαθμού! Επίσης, το 1958 ο Μάικ Χόθορν επικράτησε του Στέρλινγκ Μος στη «μάχη» για τον τίτλο με ένα βαθμό διαφορά, έχοντας σημειώσει δύο ταχύτερους γύρους περισσότερους από τον Μος.
Από το 1960, αποφασίστηκε αυτός ο επιπλέον βαθμός να απονέμεται στον «πιλότο» που θα τερμάτιζε έκτος, καθώς μέχρι τότε βαθμολογούνταν οι πέντε πρώτοι οδηγοί του αγώνα.