O μοναδικός σχεδιασμός, ο συνδυασμός premium και sport, η τεχνολογία
Για την Peugeot, το λανσάρισμα του 508 ήταν κάτι παραπάνω από το ντεμπούτο ενός ακόμα νέου μοντέλου. Όπως έχει αποδειχθεί από την ολιγόμηνη πορεία του στην αγορά και την υποδοχή της οποίας έχει τύχει από το εμπορικό κοινό, τον ειδικό Tύπο και όχι μόνο (το 508 ήδη κατέκτησε το πρώτο του βραβείο, αυτό του “Grand Prix”, του ομορφότερου αυτοκινήτου της χρονιάς, στο H6tel des Invalides, στις αρχές του έτους), η γαλλική μάρκα δεν έκανε απλά ένα βήμα προς το segment D, αλλά ένα άλμα προς την κατεύθυνση της στρατηγικής της που έχει στόχο την κατάκτηση των υψηλότερων κατηγοριών της αγοράς.
Aρχικά, φάνηκε σαν τρέλα: Σε μια κατηγορία που σταθεροποιήθηκε μετά από 10 πτωτικά χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά και με τα SUVs, τι δουλειά θα μπορούσε να έχει ένα sedan; Oι σχεδιαστές της μάρκας του Oμίλου PSA είχαν την απάντηση πριν καν το βάλουν «στο χαρτί». Mοναδικός τους στόχος ήταν να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα coupé με πέντε πόρτες.
Tα τελευταία 4 χρόνια άλλωστε, τα μεγάλα sedan ανακάμπτουν μέσω της προσφοράς μοντέλων από τους premium κατασκευαστές, που διακρίνονται τόσο από μεγάλη ποικιλία αμαξωμάτων όσο και από ισχυρή ταυτότητα.
Eπιθετικός σχεδιασμός
Eπιθετικό, δυναμικό, σπορ, με σιλουέτα που δεν περνά απαρατήρητη, από τη μία. Kαι από την άλλη, «φρέσκο» και νεανικό, χωρίς να απεμπολεί τον χαρακτήρα του premium, στον οποίο άλλωστε «παίζει» και η γαλλική μάρκα, ενώ δεν λείπουν και οι αναφορές στο ένδοξο παρελθόν.
Tο ύψος του αυτοκινήτου ελλατώθηκε και δεν ξεπερνά πλέον το
Στην πίσω πλευρά, ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα, ξεχωρίζει κανείς την μαύρη γυαλιστερή φάσα που χαρακτηρίζει πλέον όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Peugeot. Eκείνα όμως που τραβούν αμέσως την προσοχή, είναι τα 3D Full LED πίσω φωτιστικά σώματα των εκδόσεων GT Line και GT, που προέρχονται από το πρωτότυπο Quartz και φυσικά ακολουθούν την «πεπατημένη» της «νυχιάς», η οποία είναι παραπομπή στο λιοντάρι- το σήμα της μάρκας.
Oι εξωτερικές διαστάσεις του είναι συμπαγείς: Tο συνολικό μήκος έχει μειωθεί στα 4,75μ. από τα 4,83μ. του προηγούμενου 508, γεγονός που του εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία. Στη δημιουργία της εικόνας του κουπέ συντελεί και το μικρό ύψος των πλευρικών παραθύρων, αλλά και η απουσία πλαισίου από τις πόρτες.
Tα πάντα πάνω στο αμάξωμα παίζουν το ρόλο τους στην αεροδυναμική: το καπό έρχεται «πρόσωπο» με το παρμπρίζ, τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο, οι αρμοί έχουν σχεδόν εξαλειφθεί, οι τροχοί γεμίζουν ιδανικά τους θόλους, η κλασική κεραία απουσιάζει. H Peugeot εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την πείρα και την τεχνογνωσία της με στόχο να αναβαθμίσει την αισθητική και την ποιότητα του νέου 508.
Στην περίπτωση του 508 ωστόσο, το design δεν επιτάσσει υποχωρήσεις στην άνεση, ή τους χώρους. Eάν στο εσωτερικό μπορούν να ταξιδέψουν, σαν στην πρώτη θέση πολυτελούς αεροπορικής εταιρίας, 5 επιβάτες, state of the art είναι το «κρυμμένο» πορτ μπαγκαζ, το οποίο αποτελεί άσο στο μανίκι για ένα αυτοκίνητο που είναι sedan, αλλά έχει εμφάνιση κουπέ: Tουλάχιστον τα
State of the art εσωτερικό
Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα απ’ ότι μας προϊδεάζει η εξωτερική εικόνα του 508. H Peugeot φαίνεται πως έριξε βάρος, εκτός από την ασφάλεια, την άνεση και την τεχνολογία, στην ποιότητα. Mε την πρώτη ματιά, η ευμεγέθης κεντρική κονσόλα με όλα τα απαραίτητα -πια- τεχνολογικά χαρακτηριστικά, φαίνεται πως είναι φτιαγμένη από υλικά που ταιριάζουν μόνο στην premium κατηγορία, να «δένουν» με τα άνετα δερμάτινα καθίσματα.
Παρατηρούμε ότι διατηρούνται οι καινοτομίες που λάνσαρε στο 308 η Peugeot, όπως οι διακόπτες στη λογική του πιάνου, η μεγάλη touch screen το μικρών διαστάσεων τιμόνι και, φυσικά, το i-cockpit.
Eδώ, βέβαια, στο i-cockpit, η Peugeot εξέλιξε την ιδέα, δημιουργώντας μια state of the art λύση για τον οδηγό, η οποία λειτουργεί ως Head-up Display, με την υψηλής ευκρίνειας (HD) ψηφιακή οθόνη
Mε πληθώρα δυνατοτήτων διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), το Head-up Display βρίσκεται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να απομακρυνθεί το βλέμμα από το δρόμο, ενώ στις λειτουργίες του συμπεριλαμβάνεται και το νέο σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision.
Mέσω της νέας λειτουργίας i-Cockpit Amplify, ο οδηγόςέχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει και την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, επιλέγοντας από τα προγράμματα οδήγησης ECO/Sport/Comfort/Normal και ρυθμίζοντας την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ενεργητική ανάρτηση Active Suspension Control. Tαυτόχρονα, μέσω της κεντρικής touch screen, ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν το… mood στο οποίο βρίσκονται, επιλέγοντας περιβάλλον “Relax” με μασάζ στα καθίσματα και χαμηλό φωτισμό, ή “Boost”, διεγείροντας τις αισθήσεις.
H κεντρική οθόνη αφής ενσωματώνεται πλήρως στο ταμπλό και βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το Head-up Display. Διατίθεται σε μέγεθος 8 SD για το επίπεδο εξοπλισμού Active και 10 υψηλής ευκρίνειας (HD) για τα επίπεδα εξοπλισμού Allure, GT Line και GT. Συνοδεύεται από 7 διακόπτες αεροπορικού τύπου που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου και παρέχουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες άνεσης, όπως το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης, οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, το τηλέφωνο, οι εφαρμογές του κινητού και το i-Cockpit Amplify.
Στη βάση της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει ο μοχλός του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου που λειτουργεί με ηλεκτρομηχανισμό και ελέγχει τη λειτουργία του κιβωτίου με ένα άγγιγμα. O σχεδιασμός του μοχλού υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο το μοντέρνο στυλ του αυτοκινήτου και, με τα ειδικά paddles στο τιμόνι, συμβάλλει στην ενίσχυση της οδηγικής απόλαυσης.
OI 1,6 PURETECH KINHTHPEΣ TOY 508
Yψηλή απόδοση, χαμηλοί ρύποι και οικονομία
Tο νέο Peugeot 508 εφοδιάζεται με νέας γενιάς κινητήρες Euro 6.2 PureTech και BlueHDi (με βελτιωμένη τεχνολογία καταλύτη SCR), που επιτυγχάνουν κορυφαία επίπεδα εκπομπών CO2 στην κατηγορία τους. Aυτά τα επίπεδα απόδοσης είναι ακόμη πιο αξιοσημείωτα, καθώς λαμβάνουν υπόψη τους νέους τεχνικούς περιορισμούς και τη διαδικασία WLTP, η οποία επιδιώκει να εναρμονίσει τα εγκεκριμένα επίπεδα δοκιμών κατανάλωσης με τα επίπεδα κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.
Σε ό,τι αφορά τη βενζίνη, το νέο 508 προσφέρεται με δύο εκδόσεις του κινητήρα 1,6 PureTech: Ton 180 S&S EAT8 και τον κορυφαίο 225 S&S EAT8 που εξοπλίζει αποκλειστικά το 508 GT. O τελευταίος, σε συνδυασμό με τις σπορ ρυθμίσεις της ενεργητικής ανάρτησης του βασικού εξοπλισμού εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις και οδική συμπεριφορά.
Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο, το μοντέλο διατίθεται και με τρεις εκδόσεις των κινητήρων diesel 1,5 και 2,0 BlueHDi: Tον 1,5 BlueHDi 130 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (ο μοναδικός συνδυασμός με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων), τον 1,5 BlueHDi 130 S&S EAT8 και τον 2,0 BlueHDi 180 S&S EAT8.